Witam,
Z racji, ze w motorku przedni kapec wola o pomste, na zewnatrz mokro, a jezdzic sie chce, stwierdzilem ze nalezy zmienic mu gume.
Mam zamiar kupic uzywke, gdyz jako student nadmierna iloscia gotowki nie dysponuje.
I teraz kilka pytan:
1. czy jest duza roznica miedzy Pilotami 1 i 2?
2. czy 3,5 mm bieznika na srodku to duzo/mało?
3. moze ktos ma takowa na sprzedaz?
4. a moze inne propozycje dobrych opon?
Dodam tylko ze nie jezdze jakos ekstremalnie wyczynowo.
Offline
Piloty 2 są zrobione w technologi 2CT, czyli ma gumę z dwóch mieszanek zrobiona, na środek z twardszej gumy, aby zużycie było mniejsze w trasach, boki z miękkiej mieszanki aby w zakrętach lepiej trzymały. PR 1 są z jednej mieszanki zrobione.
Offline
1. Pilot 1 jest jednoskładnikowy, dwójka dwu - jak masz kasę to bierz 2CT - różnice w cenie używek niewielkie, a polepsza się jazda
2. 3,5 mm bieżnika to jest ok - na 1-2 sezony w zależności od jazdy
3. Ja mam w firmie, plus prywatnie swojego AVONA na przód, bo będę zmieniał na Z6
4. AVONY, Metzelery Z6, Pirelli (z wyjątkiem Tomkowej to dobre gumy), Michały (są dość głośne), Bridgestony - jakbyś potrzebował używki to pisz - coś ciekawego Ci poszukam.
P.S. W twoich okolicach to tylko kostka :-P
Offline
q_nerk napisał:
3. Ja mam w firmie, plus prywatnie swojego AVONA na przód, bo będę zmieniał na Z6
To jakbys znalazł cos w dobrym stanie i w dobrej cenie, to moze bysmy sie dogadali.
Oczywiscie rozmiar 110 lub 120
A co do mojego rodzinnego miasta, to tylko stereotyp:P fakt ze nie ma zimy bez -20, ale lato jest gorace! + ten krajobraz
Offline
Model/dot
110/80:
BT45F/1404-90zł
120/70
M1/4904 -110zł
Avon A59/0206 - 110
Diablo strada/1608-110zł
Z6/0408-110zł
Pirelli Diablo/2206-110zł
Road 2CT/3307-145zł
Road 2Ct/3307-145zł
Conti RoadAttack/0408-145zł
+ mój prywatny Avon - ale 2000r (kupiony jako leżak) - 80zł
Coś do tyłu mięsistego:
160:
BT57/2804-170zł
Road/4704-170zł
170/60:
Z6/3606 - 210zł
Bt20/307-170zł
M90x/160-210zł
Z4/4205 - 210zł
Wybrałem co bardziej mięsiste okazy. W niektórych tyłach może być kołek - nie chciało mi się każdej z kolejna oglądać
Ostatnio edytowany przez q_nerk (2009-10-15 18:07:23)
Offline
Użytkownik
Witam,
Mam zamiar kupić nowe Michelin Pilot road 2 komplet 120/70 i 160/60 Brać teraz za 1200 pln czy czekać do wiosny i kupić z 2010r tylko pytanie czy będzie duża różnica w cenie??
Offline
Użytkownik
ceny opon zaleza od kursu euro, jak wrozka przepowie ze bedzie nizszy kurs to kupuj na wiosne
Offline
Czerech pogadaj z kolesiem z forum grupy południe - nick Lammasu, dział giełda tam można go znaleźć . Handluje używanymi oponkami i ma całkiem ciekawe sztuki. Przód ok 120 pln 2006-2008 rok, tył ok 200 pln podobne rocznikowo. Ma piloty 1 i 2 ct.
Jezdzimy na gumach od niego i nie mamy zastrzezeń.
Sprzedaje również wysyłkowo.
Btw jeżeli chodzi o różnicę w jezdzie - miałem założonego Pilot Road na przód, a na tył dwuskładnikowego 2CT - domykały się tak samo, problemów z przyczepnością nie było ... Może to chłyt marketingoły ?
Pozdrawiam
Offline
Użytkownik
ja moge powiedziec ze mialem w dziorku pilot roady 1, a teraz mam metzelery z6 interacty
moim zdaniem lepiej trzyma metzeler to uno a dwa opony byly nowe wiec nie wiem czy to samo odnosi sie do uzywek
Offline
Użytkownik
maryjan napisał:
Czerech pogadaj z kolesiem z forum grupy południe - nick Lammasu, dział giełda tam można go znaleźć . Handluje używanymi oponkami
Btw jeżeli chodzi o różnicę w jezdzie - miałem założonego Pilot Road na przód, a na tył dwuskładnikowego 2CT - domykały się tak samo, problemów z przyczepnością nie było ... Może to chłyt marketingoły ?
Pozdrawiam
tu się z Toba niezgodze w zakretach ( złożeniach ) wieksza role bierze na siebie tył wiec dla tego niewidzisz róznicy bo jagbys mial pilot road na tyle to inaczej bedzie sie prowadzic moto .
Offline
Pilota 1 miałem w GSXFie i naprawdę nie czułem różnicy po przesiadce na Pilota 2CT w inazumie (wczesniej był komplet Pilot 1 na przedzie i jakiś bridżston D cośtam (jednoskładnikowy) na tyle i nie czułem różnicy masakrycznej po przejściu na 2Ct - trochę jest to chwyt marketingowy, bo i tak przeciętny jezdziec nie dojdzie do granic możliwości opony...
Jeżeli decydowałbyś sie na Metzelery Z6 to tylko komplet przód tył - te gumy pracują w takim układzie najlepiej.
Btw Z6 na tyle w XJR znika zdecydowanie szybciej od Pilota.
Offline
Użytkownik
Ja osobiście od początku tego sezonu na tyle mam pilota roada 2CT. Jestem bardzo zadowolony z opony. Ciężko mi powiedzieć czy moje zadowolenie spowodowane jest tym, że poprzednia opona była już na wykończeniu i po założeniu nowej jestem wniebowzięty czy sam laczek jest po prostu dobry. Faktem jest, że na zakrętach spisuje się idealnie. Moim zdaniem zakup używek to bezsensowne działanie. Zgodzę się, że można kupić jakieś elementy używane ale opony ? Panowie przecież to są tylko dwa koła. Myślę, że lepiej trochę dołożyć i mieć święty spokój + gwarancję (nie wiem jak wygląda kwestia gwarancji przy zakupie używek-nawet jeśli jest to zapewne krótsza). Ponadto nawet jeśli opona nie jest stara, to kto wie jak była przechowywana? W to co mówią sprzedawcy dawno przestałem wierzyć. Co do cen to nie sądzę, żebyś zaoszczędził jakąś znaczącą kwotę czekając do wiosny, dlatego jeśli zamierzasz jeszcze polatać w tym sezonie a jak sam mówisz opony na wykończeniu to nie ma się co zastanawiać. Znam kilka osób, które też lataja na pilotach 2CT (bandit,GSXR,Fazer) i również mają przychylną opinię na ich temat. Gdzieś czytałem obszerny test opon motocyklowych (jak sobie przypomnę gdzie to dam cynk) i wiem, że właśnie piloty 2 były w czołówce. Daj znać co ostatecznie postanowiłeś.
Offline
Użytkownik
chudy napisał:
Ja osobiście od początku tego sezonu na tyle mam pilota roada 2CT. Jestem bardzo zadowolony z opony. Ciężko mi powiedzieć czy moje zadowolenie spowodowane jest tym, że poprzednia opona była już na wykończeniu i po założeniu nowej jestem wniebowzięty czy sam laczek jest po prostu dobry. Faktem jest, że na zakrętach spisuje się idealnie. Moim zdaniem zakup używek to bezsensowne działanie. Zgodzę się, że można kupić jakieś elementy używane ale opony ? Panowie przecież to są tylko dwa koła. Myślę, że lepiej trochę dołożyć i mieć święty spokój + gwarancję (nie wiem jak wygląda kwestia gwarancji przy zakupie używek-nawet jeśli jest to zapewne krótsza). Ponadto nawet jeśli opona nie jest stara, to kto wie jak była przechowywana? W to co mówią sprzedawcy dawno przestałem wierzyć. Co do cen to nie sądzę, żebyś zaoszczędził jakąś znaczącą kwotę czekając do wiosny, dlatego jeśli zamierzasz jeszcze polatać w tym sezonie a jak sam mówisz opony na wykończeniu to nie ma się co zastanawiać. Znam kilka osób, które też lataja na pilotach 2CT (bandit,GSXR,Fazer) i również mają przychylną opinię na ich temat. Gdzieś czytałem obszerny test opon motocyklowych (jak sobie przypomnę gdzie to dam cynk) i wiem, że właśnie piloty 2 były w czołówce. Daj znać co ostatecznie postanowiłeś.
odnosnie tej gwarancji to bym sie tak nie rozpedzal .Tomek kupil nowe pirelli na gwarancji i mozna zobaczyc w watku jak to wyglada.
A odnosnie testu opon to w trzech ostatnich wydaniach MOTOCYKLA (sieprien wrzesien i pazdzernik) byly wlasnie testy turystycznych na bandziorze robione nawet , na tor i w ostarnim wlasnie porownanie tych dwuskladnikowych CT.
o ile na tor 2ct rzeczywiscie daja czadu to dla turystyka i na mokrym wcale tak na glowe nie bija wszystkich. chodzi mi tu zwlaszcza o te na ktorych chyba Tolinek smiga -qualifier 2 dunlopa zdaje sie byly chyba lepsze
Ostatnio edytowany przez Jacekrysiek (2009-10-28 15:50:37)
Offline
Co do używek to też bym ich nie przekreślał - trochę ich sprzedałem i osobiście uważam że dla mnie ($$$ itd) nie ma sensu kupowania nowej gumy. Wolę co roku kupić używkę
Offline