czerech - 2009-10-15 10:58:34

Witam,

Z racji, ze w motorku przedni kapec wola o pomste, na zewnatrz mokro, a jezdzic sie chce, stwierdzilem ze nalezy zmienic mu gume.
Mam zamiar kupic uzywke, gdyz jako student nadmierna iloscia gotowki nie dysponuje.
I teraz kilka pytan:
1. czy jest duza roznica miedzy Pilotami 1 i 2?
2. czy 3,5 mm bieznika na srodku to duzo/mało?
3. moze ktos ma takowa na sprzedaz?
4. a moze inne propozycje dobrych opon?

Dodam tylko ze nie jezdze jakos ekstremalnie wyczynowo.

Bandzior - 2009-10-15 11:12:03

Piloty 2 są zrobione w technologi 2CT, czyli ma gumę z dwóch mieszanek zrobiona, na środek z twardszej gumy, aby zużycie było mniejsze w trasach, boki z miękkiej mieszanki aby w zakrętach lepiej trzymały. PR 1 są z jednej mieszanki zrobione.

q_nerk - 2009-10-15 12:27:55

1. Pilot 1 jest jednoskładnikowy, dwójka dwu - jak masz kasę to bierz 2CT - różnice w cenie używek niewielkie, a polepsza się jazda
2. 3,5 mm bieżnika to jest ok - na 1-2 sezony w zależności od jazdy
3. Ja mam w firmie, plus prywatnie swojego AVONA na przód, bo będę zmieniał na Z6
4. AVONY, Metzelery Z6, Pirelli (z wyjątkiem Tomkowej to dobre gumy), Michały (są dość głośne), Bridgestony - jakbyś potrzebował używki to pisz - coś ciekawego Ci poszukam.

P.S. W twoich okolicach to tylko kostka :-P

Szcz - 2009-10-15 15:00:33

q_nerk

a czy moglbys rozejrzec sie za oponka na tyl dla mnie ? michelin pilot road/power 2, tyl 160 lub 170/17 ??

czerech - 2009-10-15 16:17:08

q_nerk napisał:

3. Ja mam w firmie, plus prywatnie swojego AVONA na przód, bo będę zmieniał na Z6

To jakbys znalazł cos w dobrym stanie i w dobrej cenie, to moze bysmy sie dogadali.
Oczywiscie rozmiar 110 lub 120

A co do mojego rodzinnego miasta, to tylko stereotyp:P fakt ze nie ma zimy bez -20, ale lato jest gorace! + ten krajobraz

q_nerk - 2009-10-15 18:07:02

Model/dot

110/80:
BT45F/1404-90zł

120/70
M1/4904 -110zł
Avon A59/0206 - 110
Diablo strada/1608-110zł
Z6/0408-110zł
Pirelli Diablo/2206-110zł
Road 2CT/3307-145zł
Road 2Ct/3307-145zł
Conti RoadAttack/0408-145zł
+ mój prywatny Avon - ale 2000r (kupiony jako leżak) - 80zł

Coś do tyłu mięsistego:

160:
BT57/2804-170zł
Road/4704-170zł

170/60:
Z6/3606 - 210zł
Bt20/307-170zł
M90x/160-210zł
Z4/4205 - 210zł

Wybrałem co bardziej mięsiste okazy. W niektórych tyłach może być kołek - nie chciało mi się każdej z kolejna oglądać

suzikala - 2009-10-15 19:29:27

Witam,
Mam zamiar kupić  nowe Michelin Pilot road 2 komplet 120/70 i 160/60 Brać teraz za 1200 pln czy czekać do wiosny i kupić z 2010r tylko pytanie czy będzie duża różnica w cenie??

serch - 2009-10-15 19:44:30

ceny opon zaleza od kursu euro, jak wrozka przepowie ze bedzie nizszy kurs to kupuj na wiosne :)

maryjan - 2009-10-15 20:07:23

Czerech pogadaj z kolesiem z forum grupy południe - nick Lammasu, dział giełda tam można go znaleźć ;). Handluje używanymi oponkami i ma całkiem ciekawe sztuki. Przód ok 120 pln 2006-2008 rok, tył ok 200 pln podobne rocznikowo. Ma piloty 1 i 2 ct.
Jezdzimy na gumach od niego i nie mamy zastrzezeń.
Sprzedaje również wysyłkowo.

Btw jeżeli chodzi o różnicę w jezdzie - miałem założonego Pilot Road na przód, a na tył dwuskładnikowego 2CT - domykały się tak samo, problemów z przyczepnością nie było ... Może to chłyt marketingoły ?


Pozdrawiam

anarcho - 2009-10-16 15:16:41

ja moge powiedziec ze mialem w  dziorku pilot roady 1, a teraz mam metzelery z6 interacty
moim zdaniem lepiej trzyma metzeler to uno a dwa opony byly nowe wiec nie wiem czy to samo odnosi sie do uzywek

mateuszzory - 2009-10-16 15:33:00

maryjan napisał:

Czerech pogadaj z kolesiem z forum grupy południe - nick Lammasu, dział giełda tam można go znaleźć ;). Handluje używanymi oponkami


Btw jeżeli chodzi o różnicę w jezdzie - miałem założonego Pilot Road na przód, a na tył dwuskładnikowego 2CT - domykały się tak samo, problemów z przyczepnością nie było ... Może to chłyt marketingoły ?


Pozdrawiam

tu się z Toba  niezgodze w zakretach ( złożeniach ) wieksza role bierze na siebie tył  wiec dla tego niewidzisz róznicy bo jagbys mial pilot road na tyle to inaczej bedzie sie prowadzic moto .

maryjan - 2009-10-18 22:04:22

Pilota 1 miałem w GSXFie i naprawdę nie czułem różnicy po przesiadce na Pilota 2CT w inazumie (wczesniej był komplet Pilot 1 na przedzie i jakiś bridżston D cośtam (jednoskładnikowy) na tyle i nie czułem różnicy masakrycznej po przejściu na 2Ct - trochę jest to chwyt marketingowy, bo i tak przeciętny jezdziec nie dojdzie do granic możliwości opony...

Jeżeli decydowałbyś sie na Metzelery Z6 to tylko komplet przód tył - te gumy pracują w takim układzie najlepiej.
Btw Z6 na tyle w XJR znika zdecydowanie szybciej od Pilota.

chudy - 2009-10-28 15:42:48

Ja osobiście od początku tego sezonu na tyle mam pilota roada 2CT. Jestem bardzo zadowolony z opony. Ciężko mi powiedzieć czy moje zadowolenie spowodowane jest tym, że poprzednia opona była już na wykończeniu i po założeniu nowej jestem wniebowzięty :) czy sam laczek jest po prostu dobry. Faktem jest, że na zakrętach spisuje się idealnie. Moim zdaniem zakup używek to bezsensowne działanie. Zgodzę się, że można kupić jakieś elementy używane ale opony ? Panowie przecież to są tylko dwa koła. Myślę, że lepiej trochę dołożyć i mieć święty spokój + gwarancję (nie wiem jak wygląda kwestia gwarancji przy zakupie używek-nawet jeśli jest to zapewne krótsza). Ponadto nawet jeśli opona nie jest stara, to kto wie jak była przechowywana? W to co mówią sprzedawcy dawno przestałem wierzyć. Co do cen to nie sądzę, żebyś zaoszczędził jakąś znaczącą kwotę czekając do wiosny, dlatego jeśli zamierzasz jeszcze polatać w tym sezonie a jak sam mówisz opony na wykończeniu to nie ma się co zastanawiać. Znam kilka osób, które też lataja na pilotach 2CT (bandit,GSXR,Fazer) i również mają przychylną opinię na ich temat. Gdzieś czytałem obszerny test opon motocyklowych (jak sobie przypomnę gdzie to dam cynk) i wiem, że właśnie piloty 2 były w czołówce. Daj znać co ostatecznie postanowiłeś.

Jacekrysiek - 2009-10-28 15:48:08

chudy napisał:

Ja osobiście od początku tego sezonu na tyle mam pilota roada 2CT. Jestem bardzo zadowolony z opony. Ciężko mi powiedzieć czy moje zadowolenie spowodowane jest tym, że poprzednia opona była już na wykończeniu i po założeniu nowej jestem wniebowzięty :) czy sam laczek jest po prostu dobry. Faktem jest, że na zakrętach spisuje się idealnie. Moim zdaniem zakup używek to bezsensowne działanie. Zgodzę się, że można kupić jakieś elementy używane ale opony ? Panowie przecież to są tylko dwa koła. Myślę, że lepiej trochę dołożyć i mieć święty spokój + gwarancję (nie wiem jak wygląda kwestia gwarancji przy zakupie używek-nawet jeśli jest to zapewne krótsza). Ponadto nawet jeśli opona nie jest stara, to kto wie jak była przechowywana? W to co mówią sprzedawcy dawno przestałem wierzyć. Co do cen to nie sądzę, żebyś zaoszczędził jakąś znaczącą kwotę czekając do wiosny, dlatego jeśli zamierzasz jeszcze polatać w tym sezonie a jak sam mówisz opony na wykończeniu to nie ma się co zastanawiać. Znam kilka osób, które też lataja na pilotach 2CT (bandit,GSXR,Fazer) i również mają przychylną opinię na ich temat. Gdzieś czytałem obszerny test opon motocyklowych (jak sobie przypomnę gdzie to dam cynk) i wiem, że właśnie piloty 2 były w czołówce. Daj znać co ostatecznie postanowiłeś.

odnosnie tej gwarancji to bym sie tak nie rozpedzal .Tomek kupil nowe pirelli na gwarancji i mozna zobaczyc w watku jak to wyglada.
A odnosnie testu opon to w trzech ostatnich wydaniach MOTOCYKLA (sieprien wrzesien i pazdzernik) byly wlasnie testy turystycznych na bandziorze robione nawet , na tor i w ostarnim wlasnie porownanie tych dwuskladnikowych CT.
o ile na tor 2ct rzeczywiscie daja czadu to dla turystyka i na mokrym wcale tak na glowe nie bija wszystkich. chodzi mi tu zwlaszcza o te na ktorych chyba Tolinek smiga -qualifier 2  dunlopa zdaje sie byly chyba lepsze

q_nerk - 2009-10-28 15:55:30

Co do używek to też bym ich nie przekreślał - trochę ich sprzedałem i osobiście uważam że dla mnie ($$$ itd) nie ma sensu kupowania nowej gumy. Wolę co roku kupić używkę

Tolinek - 2009-10-28 16:21:26

Jacekrysiek napisał:

zwlaszcza o te na ktorych chyba Tolinek smiga -qualifier 2  dunlopa zdaje sie byly chyba lepsze

Teraz mam 3-mieszankowego Qualifier-a RR. Na przyszły rok kupię albo qualifiera bez RR, albo Qualifiera II.
Ale to trochę offtopic...

czerech - 2009-10-28 19:12:53

Ostatecznie zdecydowalem sie na Metzelera Z6:P

Co do używek i nowych. To ja kupilem tego Metzelera za 90zł + przesyłka i jest na prawde jak nowy. Człowiek ktory mi sprzedawał powiedział ze to opona zdjeta z BMW po testach. Zreszta nie ważne ile ma przejechane ale na prawde jak nowa.  I kupujac w ten sposob to za jedna nowa ,kupie ze 3 uzywane a watpie zebym na tej nowej przejezdzil wiecej niz na tych 3.

A jak sie zmienia tylna gume to jest jeszcze co palic :P

Cielak - 2009-10-28 19:50:50

tak czerech tylko jest jeszcze taki maly walek...moze byc nierowno zjechana i wygladac jak nowa (ja taka mam-do tego chyba z 00 roku) i najprawdopodobniej ona powoduje takie bicia ze strach puszczac kiere...musze ja wymienic i zobaczyc czy to napewno opona...

czerech - 2009-10-29 00:25:05

no fakt jest ryzyko, ale kto nie ryzykuje ten nie wygrywa
moja jest z koncowki 2006 r. i nie montowalem jej jeszcze takze nie wiem czy nie ma bicia, ale mniej wiecej mierzylem bieznik w kilku miejscach i bylo rowno.

Zreszta czlowiek od ktorego kupilem oferowa mi wymiane w przypadku gdy opona nie bedzie mi odpowiadac
(czy to moje widzi mi sie, czy po prostu wadliwy towar)

Marqs - 2009-10-29 08:34:45

Dodam jeszcze że używane opony poza kwestią zjechania mogą być leżakowane, a to na opony wpływa niezbyt pozytywnie. Ci którzy kupili kiedykolwiek nowe opony i jeżdżą na nich długo (nie mylić z dużo) wiedzą że 3 sezonowa opona potrafi się starzeć co zmienia jej właściwości jezdne. Co się zaś tyczy PR2CT, to może niech wypowiedzą się ludzie którzy jeździli na komplecie i jeździli dużo, a nie osoby które doraźnie założyły sobie jedną gumę - ponieważ nie daje to całości obrazu opon. Ja już na temat PR2 w tym wątku się wypowiadałem więc dalej smęcił nie będę.

zuluss - 2009-10-29 21:39:46

Armed Bike autotrader

02-668  Warszawa
Al.Lotników 1 paw. 185
Mazowieckie

brał ktos od nich oponki

MamutMen - 2009-11-03 10:54:23

I ja dorzucę swoje 3 grosze. :D Jeśli chodzi o opony do motocykla to jestem zdania, że tylko nowe.
Niestety motocykl to kosztowne hobby i trzeba się liczyć ze sporymi wydatkami. To 2 kółka a nie 4 jak w puszce więc nie ma co oszczędzać na czymś co trzyma nas w sumie na powierzchni równej szerokości banknotu 10-cio złotowego :)
Używki nie wiadomo jak były traktowane.

Ja zacisnąłem pasa i na zeszły/(ten co się skończył choć nie dla wszystkich jeszcze :D) sezon zainwestowałem w Michałki Pilot Road 2CT. Udało mi się jeszcze kupić po starych cenach przed tym gigantycznym wzrostem jełro :)  Nim kupiłem poradziłem się naszego wielkiego Brata z Makaronii jackRM, :D który na nich latał. To on utwierdził mnie w ich zakupie.

I muszę powiedzieć, że jestem z nich max zadowolony. Przetestowałem w deszczu, w upał i zimno. Na mokrym zapewniają duże poczucie bezpieczeństwa. W deszczu trzymają się asfaltu rewelacyjnie, co mogą potwierdzić uczestnicy moto-szkoły z Wrocławia (Cielak i RafalS600). W ciepłe dni na zakrętach prowadzą się jak malowanie. Dosłownie motocykl sam się kładzie na winklach i trzyma jak przyklejony. Bez problemu można na nich w zakręcie objechać tych mniej i trochę bardziej doświadczonych "plastikowców" i "mistrzów prostych" :D Wiadomo jak zimno to nim zaczniesz się kłaść musisz rozgrzać gumki ale to obowiązek w przypadku każdej opony. Nagrzewanie nie trwa długo. Jak się ślizgają bo zimne to czujesz to momentalnie i jeśli nie lecisz za szybko pozostawiają margines na poprawkę.

W skrócie polecam na 120% :)

www.polishbanditcrew.pun.pl