Nie wiem czy to w ogóle komuś się przyda, ale skoro już porobiłem trochę zdjęć to i zamieszczę.
Sprawa na prawdę prosta. Chyba nawet największy laik powinien dać sobie z tym radę. Ale dla ułatwienia parę fotek i mały opis.
Opis dla B6 96-99 (B12 chyba niczym nie powinien się różnić)
1. Odpinamy przewody od kranika. Podciśnieniowy i prowadzący paliwo do gaźników. Kolejność nie ma znaczenia. Nie bać się, paliwo nie ucieknie.
2. Zdejmujemy kanapę i odkręcamy dwie śruby trzymające bak. Następnie ściągamy cały bak. Im mniej paliwa w baku tym łatwiej
3. Spuszczamy resztę benzyny z baku. Czyli podstawiamy pod kranik jakiś pojemnik i przestawiamy na pozycję PRI (środkowa).
4. Następnie kluczy lub śrubokręt w łapkę i wykręcamy kranik z baku
5. Gdy już mam wymontowane całe ustrojstwo zabieramy się do dalszego rozbierania. Odkręcamy kolejne 5 śrubek
Po rozłożeniu ukazuje się nam coś takiego
jak widać całość była już dosyć podniszczona
6.Wyciągamy starą membranę z płytki i oczyszczamy (płytkę naturalnie )
Następnie zakładamy nową membrankę i zabieramy się za składanie
Dokładnie oczyszczamy cały środek kranika, oraz powierzchnie do których ma przylegać membrana.
Następnie składamy całość i dokręcamy nasze 5 śrubek.
Osobiście zastosowałem oryginalną sprężynkę. Ta z zestawu naprawczego okazała się trochę bardziej miękka. Wolałem nie ryzykować.
7. Zabieramy się za drugą stronę. Odkręcamy dwie śruby
Wyciągamy środek, całość czyścimy denaturatem. Wymieniamy uszczelki i składamy z powrotem. Ja uszczelki posmarowałem lekko smarem do tłoczków hamulcowych. Łatwiej złożyć, a odrobina poślizgu na uszczelkach nie zaszkodzi.
8. Dalej już tylko pozostaje wymiana uszczelki łączącej bak z kranikiem. Bierzemy dwie nowe śrubki (są w zestawie) i montujemy kranik w baku.
Ale zdjęć narobiłem. Łopatologia profesjonalna Moja wiedza na ten temat 6h temu była zerowa, więc wszelkie uwagi mile widziane
Zestaw naprawczy w Larssonie 79zł
Przy okazji można wypłukać bak z nieczystości jak już mamy wszystko rozebrane:
http://polishbanditcrew.pun.pl/viewtopic.php?id=1624
----------------------------------------------------------------------------
w razie jakby zdjęcia się nie pokazywały wszystkie są tutaj
http://www.bikepics.com/members/kr4kus/
Ostatnio edytowany przez kr4kus (2009-04-11 14:02:49)
Offline
Użytkownik
kapitalnie jak mialem bandita wlasnie to chcialem zrobic
Offline
Użytkownik
kr4kus - piątka
Offline
Godfather
Powiedz kr4kus jeszcze, jakie miałeś objawy, że zdecydowałeś się użyć zestawu naprawczego do tego kranika?
Offline
można było by wiecej takich tematów z fotorelacjami zrobić każda wymiana każda naprawa = fotorelacja i forum ... powstała by ciekawa baza informacji i sugestji ... jak co i gdzie ..
Offline
masher1000 napisał:
Powiedz kr4kus jeszcze, jakie miałeś objawy, że zdecydowałeś się użyć zestawu naprawczego do tego kranika?
przy poprzednim zdjęciu baku zauważyłem nieszczelność kranika. W pozycji ON paliwo kapało z częstotliwością 1kropelka/sekundę. Przez całą zimę trochę tego uciekło pewnie.
Offline
Użytkownik
Świetna wstawka,pozdro
Offline
Na koniec zeszłego sezonu najprawdopodobniej od wibracji zgubiłem pokrętło do kranika dla tego myślę że przy rozkładaniu warto srubkę od niego wkleić na klej do gwintów.
Offline