kr4kus - 2009-04-08 00:05:22

Nie wiem czy to w ogóle komuś się przyda, ale skoro już porobiłem trochę zdjęć to i zamieszczę.

Sprawa na prawdę prosta. Chyba nawet największy laik powinien dać sobie z tym radę. Ale dla ułatwienia parę fotek i mały opis.

Opis dla B6 96-99 (B12 chyba niczym nie powinien się różnić)

1. Odpinamy przewody od kranika. Podciśnieniowy i prowadzący paliwo do gaźników. Kolejność nie ma znaczenia. Nie bać się, paliwo nie ucieknie.

2. Zdejmujemy kanapę i odkręcamy dwie śruby trzymające bak. Następnie ściągamy cały bak. Im mniej paliwa w baku tym łatwiej :)

3. Spuszczamy resztę benzyny z baku. Czyli podstawiamy pod kranik jakiś pojemnik i przestawiamy na pozycję PRI (środkowa).
http://p1.bikepics.com/pics/2009%5C04%5C07%5Cbikepics-1626733-800.jpg

4. Następnie kluczy lub śrubokręt w łapkę i wykręcamy kranik z baku
http://p1.bikepics.com/pics/2009%5C04%5C07%5Cbikepics-1626734-800.jpg

5. Gdy już mam wymontowane całe ustrojstwo zabieramy się do dalszego rozbierania. Odkręcamy kolejne 5 śrubek
http://p1.bikepics.com/pics/2009%5C04%5C07%5Cbikepics-1626736-800.jpg
Po rozłożeniu ukazuje się nam coś takiego
http://p1.bikepics.com/pics/2009%5C04%5C07%5Cbikepics-1626738-800.jpg
jak widać całość była już dosyć podniszczona
http://p1.bikepics.com/pics/2009%5C04%5C07%5Cbikepics-1626740-800.jpg

6.Wyciągamy starą membranę z płytki i oczyszczamy (płytkę naturalnie :))
http://p1.bikepics.com/pics/2009%5C04%5C07%5Cbikepics-1626741-800.jpg
Następnie zakładamy nową membrankę i zabieramy się za składanie
http://p1.bikepics.com/pics/2009%5C04%5C07%5Cbikepics-1626743-800.jpg
Dokładnie oczyszczamy cały środek kranika, oraz powierzchnie do których ma przylegać membrana.
http://p1.bikepics.com/pics/2009%5C04%5C07%5Cbikepics-1626744-800.jpg
Następnie składamy całość i dokręcamy nasze 5 śrubek.
Osobiście zastosowałem oryginalną sprężynkę. Ta z zestawu naprawczego okazała się trochę bardziej miękka. Wolałem nie ryzykować.

7. Zabieramy się za drugą stronę. Odkręcamy dwie śruby
http://p1.bikepics.com/pics/2009%5C04%5C07%5Cbikepics-1626747-800.jpg
Wyciągamy środek, całość czyścimy denaturatem. Wymieniamy uszczelki i składamy z powrotem. Ja uszczelki posmarowałem lekko smarem do tłoczków hamulcowych. Łatwiej złożyć, a odrobina poślizgu na uszczelkach nie zaszkodzi.
http://p1.bikepics.com/pics/2009%5C04%5C07%5Cbikepics-1626749-800.jpg

8. Dalej już tylko pozostaje wymiana uszczelki łączącej bak z kranikiem. Bierzemy dwie nowe śrubki (są w zestawie) i montujemy kranik w baku.
http://p1.bikepics.com/pics/2009%5C04%5C07%5Cbikepics-1626750-800.jpg


Ale zdjęć narobiłem. Łopatologia profesjonalna :) Moja wiedza na ten temat 6h temu była zerowa, więc wszelkie uwagi mile widziane :)

Zestaw naprawczy w Larssonie 79zł

Przy okazji można wypłukać bak z nieczystości jak już mamy wszystko rozebrane:
http://polishbanditcrew.pun.pl/viewtopic.php?id=1624





----------------------------------------------------------------------------
w razie jakby zdjęcia się nie pokazywały wszystkie są tutaj
http://www.bikepics.com/members/kr4kus/

Derik - 2009-04-08 08:44:19

Brak uwag. Dobra robota.

anarcho - 2009-04-08 09:32:09

kapitalnie jak mialem bandita wlasnie to chcialem zrobic

Jacekrysiek - 2009-04-08 09:50:44

kr4kus - piątka

masher1000 - 2009-04-08 09:54:09

Powiedz kr4kus jeszcze, jakie miałeś objawy, że zdecydowałeś się użyć zestawu naprawczego do tego kranika?

GoB Lee - 2009-04-08 10:00:50

można było by wiecej takich tematów z fotorelacjami zrobić każda wymiana każda naprawa = fotorelacja i forum ... powstała by ciekawa baza informacji i sugestji ... jak co i gdzie ..

kr4kus - 2009-04-08 11:54:58

masher1000 napisał:

Powiedz kr4kus jeszcze, jakie miałeś objawy, że zdecydowałeś się użyć zestawu naprawczego do tego kranika?

przy poprzednim zdjęciu baku zauważyłem nieszczelność kranika. W pozycji ON paliwo kapało z częstotliwością 1kropelka/sekundę. Przez całą zimę trochę tego uciekło pewnie.

Opuszi - 2009-04-08 11:59:52

Brawo kr4kus, świetny art !

jacobs71 - 2009-06-06 11:41:36

Świetna wstawka,pozdro

THOMAS - 2009-06-16 11:20:16

Na koniec zeszłego sezonu najprawdopodobniej od wibracji zgubiłem pokrętło do kranika dla tego myślę że przy rozkładaniu warto srubkę od niego wkleić na klej do gwintów.

Sensi Stay