kr4kus - 2009-04-08 00:05:22 |
Nie wiem czy to w ogóle komuś się przyda, ale skoro już porobiłem trochę zdjęć to i zamieszczę.
Sprawa na prawdę prosta. Chyba nawet największy laik powinien dać sobie z tym radę. Ale dla ułatwienia parę fotek i mały opis.
Opis dla B6 96-99 (B12 chyba niczym nie powinien się różnić)
1. Odpinamy przewody od kranika. Podciśnieniowy i prowadzący paliwo do gaźników. Kolejność nie ma znaczenia. Nie bać się, paliwo nie ucieknie.
2. Zdejmujemy kanapę i odkręcamy dwie śruby trzymające bak. Następnie ściągamy cały bak. Im mniej paliwa w baku tym łatwiej :)
3. Spuszczamy resztę benzyny z baku. Czyli podstawiamy pod kranik jakiś pojemnik i przestawiamy na pozycję PRI (środkowa).
4. Następnie kluczy lub śrubokręt w łapkę i wykręcamy kranik z baku
5. Gdy już mam wymontowane całe ustrojstwo zabieramy się do dalszego rozbierania. Odkręcamy kolejne 5 śrubek
Po rozłożeniu ukazuje się nam coś takiego
jak widać całość była już dosyć podniszczona
6.Wyciągamy starą membranę z płytki i oczyszczamy (płytkę naturalnie :))
Następnie zakładamy nową membrankę i zabieramy się za składanie
Dokładnie oczyszczamy cały środek kranika, oraz powierzchnie do których ma przylegać membrana.
Następnie składamy całość i dokręcamy nasze 5 śrubek. Osobiście zastosowałem oryginalną sprężynkę. Ta z zestawu naprawczego okazała się trochę bardziej miękka. Wolałem nie ryzykować.
7. Zabieramy się za drugą stronę. Odkręcamy dwie śruby
Wyciągamy środek, całość czyścimy denaturatem. Wymieniamy uszczelki i składamy z powrotem. Ja uszczelki posmarowałem lekko smarem do tłoczków hamulcowych. Łatwiej złożyć, a odrobina poślizgu na uszczelkach nie zaszkodzi.
8. Dalej już tylko pozostaje wymiana uszczelki łączącej bak z kranikiem. Bierzemy dwie nowe śrubki (są w zestawie) i montujemy kranik w baku.
Ale zdjęć narobiłem. Łopatologia profesjonalna :) Moja wiedza na ten temat 6h temu była zerowa, więc wszelkie uwagi mile widziane :)
Zestaw naprawczy w Larssonie 79zł
Przy okazji można wypłukać bak z nieczystości jak już mamy wszystko rozebrane: http://polishbanditcrew.pun.pl/viewtopic.php?id=1624
---------------------------------------------------------------------------- w razie jakby zdjęcia się nie pokazywały wszystkie są tutaj http://www.bikepics.com/members/kr4kus/
|
Derik - 2009-04-08 08:44:19 |
Brak uwag. Dobra robota.
|
anarcho - 2009-04-08 09:32:09 |
kapitalnie jak mialem bandita wlasnie to chcialem zrobic
|
Jacekrysiek - 2009-04-08 09:50:44 |
kr4kus - piątka
|
masher1000 - 2009-04-08 09:54:09 |
Powiedz kr4kus jeszcze, jakie miałeś objawy, że zdecydowałeś się użyć zestawu naprawczego do tego kranika?
|
GoB Lee - 2009-04-08 10:00:50 |
można było by wiecej takich tematów z fotorelacjami zrobić każda wymiana każda naprawa = fotorelacja i forum ... powstała by ciekawa baza informacji i sugestji ... jak co i gdzie ..
|
kr4kus - 2009-04-08 11:54:58 |
masher1000 napisał:Powiedz kr4kus jeszcze, jakie miałeś objawy, że zdecydowałeś się użyć zestawu naprawczego do tego kranika?
przy poprzednim zdjęciu baku zauważyłem nieszczelność kranika. W pozycji ON paliwo kapało z częstotliwością 1kropelka/sekundę. Przez całą zimę trochę tego uciekło pewnie.
|
Opuszi - 2009-04-08 11:59:52 |
Brawo kr4kus, świetny art !
|
jacobs71 - 2009-06-06 11:41:36 |
Świetna wstawka,pozdro
|
THOMAS - 2009-06-16 11:20:16 |
Na koniec zeszłego sezonu najprawdopodobniej od wibracji zgubiłem pokrętło do kranika dla tego myślę że przy rozkładaniu warto srubkę od niego wkleić na klej do gwintów.
|