jeśli mogę dodać małą uwagę, ja bym tak nie psikał miedzią po tłoczkach. Nie wiem czy może to jakoś wpłynąć na pracę styku tłoczek uszczelka, ale lepiej nie ryzykować. Ja psikam na klocki, w miejscu gdzie stykają się z tłoczkami. Efekt ten sam, a tłoczki są czyste.
Ostatnio edytowany przez kr4kus (2009-03-21 00:39:38)
Offline
Po to tam napsikałem żeby nie zapyziały tłoczki Więc na dłuższą metę efekt będzie taki,
że wierzchnia warstwa smaru będzie brudna a pod spodem smar będzie ładnie spełniał swoją
rolę. A po to jest pierwsza uszczelka żeby zbierała bród/smar. Zobaczymy co będzie, gdy za
kilka lat rozbiorę to do ponownego czyszczenia
Offline
Godfather
Ale Tolinek masz ładne zaciski - takie czyściutkie
Offline
Użytkownik
no ladnie toto ci wyszlo tak fachowo
Offline
Wydaje mi się że ten topic trzeba było na początku przykleić. Załatwiony był by temat czyszczenia
hamulców na amen
Offline
Moich kolorków świec też nie przypięli Tolinek
Offline
Użytkownik
ja wymieniłem tylko płyn bo klocuszki mam jeszcze na ho! ho!. Ważne żeby podczas pompowania nie zabrakło płynu w zbiorniczku, trzeba odpowiednio go dolewać podczas zabiegu, bo jak zabraknie to zapowietrzymy układ, i problemik gotowy !. Doby artykuł, oby więcej takich
Offline
Użytkownik
Podczas odpowietrzania pewnie trzeba dolać płynu hamulcowego. Czy może to być dowolny DOT4?
Wiem, że u mnie płyn hamulcowy był niedawno wymieniany, ale wydaje mi się, że hamulce są nieco zapowietrzone. Nawet przy ustawieniu klamki na 1 można ją docisnąć niemal do manetki. Chcę więc odpowietrzyć i nie wiem, czy muszę zmieniać cały płyn czy dolać tyle ile spuszczę przy odpowietrzaniu dowolnego DOT4 (mam jakiś od samochodu).
Może ktoś też podpowie gdzie można dostać rurkę (wężyk) 6mm?
Ostatnio edytowany przez motoestro (2009-04-01 08:34:35)
Offline
Modern-Father
Może być dowolny DOT4 marka nie jest istotna.Ważne jest natomiast to że płyn jest bardzo higroskopijny znaczy się bardzo łatwo pochłania wilgoć.Więc jak masz jakiś stary to sobie głowy nie zwracaj tylko kup na stacji nowy.
Odpowietrzając tylko pilnujemy co by płyn był w zbiorniczku i uzupełniamy.
Offline
Użytkownik
Dzieki,wydaje mi się, że mam jeszcze nie otwartą butelkę
Jeszcze pytanko: Jeżeli hamulce są zapowietrzone to w miarę "pompowania" utwardzają się? (u mnie są takie właśnie objawy). Przy pierwszym wciśnięciu można do manetki klamkę wcisnąć, a po kilku ruchach zostaje coraz więcej miejsca, reagują szybciej.
Offline
Modern-Father
Tak znaczy że są zapowietrzone albo na zacisku albo na pompie
Offline
Użytkownik
Tomek napisał:
Tak znaczy że są zapowietrzone albo na zacisku albo na pompie
Odpowietrzyłem zgodnie z instrukcją. Jakieś 100ml płynu wypompowałem i oczywiście uzupełniłem. Bąbelków powietrza nie widziałem. Niestety klamka dalej jest miękka. Nawet na 1 mogę wcisnąć do manetki. Przeszkadza to w hamowaniu dwoma palcami, a tak w mieście jest wygodniej (palce przeszkadzają - serdeczny i mały).
Co robić. Z tego co czytałem na forum nie jest to normalna sytuacja, bo na 1 klamka powinna być twarda.
Czy hamulce odpowietrza się tylko przy kole czy może jeszcze w jakimś innym miejscu?
Offline
to pompa hamulcowa pewnie do wymiany...sa zestawy naprawcze do niej...ale mialem tak w aucie i nie pomogl zestaw naprawczy...trzeba bylo pompe kupowac...
odpowietrznik masz tylko w zacisku przy kole..
tak dla pewności sprawdzilbym jeszcze czy przewody hamulcowe sa dobrze dokrecone..bo moze "lewe " powietrze sie dostaje..
i tez czy jak naciskasz na klame czy na przewodzie w ktoryms miejscu sie nie robi taki "balonik",co oznaczalo by ze przewody sa sparciale...rzadko to sie zdarza...no ale sprawdzic mozna dla pewnosci
powodzenia
Offline
Modern-Father
motoestro napisał:
Tomek napisał:
Tak znaczy że są zapowietrzone albo na zacisku albo na pompie
Odpowietrzyłem zgodnie z instrukcją. Jakieś 100ml płynu wypompowałem i oczywiście uzupełniłem. Bąbelków powietrza nie widziałem. Niestety klamka dalej jest miękka. Nawet na 1 mogę wcisnąć do manetki. Przeszkadza to w hamowaniu dwoma palcami, a tak w mieście jest wygodniej (palce przeszkadzają - serdeczny i mały).
Co robić. Z tego co czytałem na forum nie jest to normalna sytuacja, bo na 1 klamka powinna być twarda.
Czy hamulce odpowietrza się tylko przy kole czy może jeszcze w jakimś innym miejscu?
Weź na noc po pompuj i zostaw wciśniętą klamkę zwiąż trytką sznurkiem etc, Rano odpowietrz jeszcze raz
Offline
Użytkownik
No i sie rozwiązała sprawa. Kupiłem nową klamkę hamulca i gitara. Poprzednia była jakoś za blisko kierownicy. Teraz hamuje jak brzytwa dwoma paluszkami
Ostatnio edytowany przez motoestro (2009-04-20 08:51:23)
Offline