Ogłoszenie

UWAGA: 13.11.2009 - Nowe forum otwarte! Zapraszamy do rejestracji www.polishbanditcrew.pl

Przypominamy wszystkim użytkownikom PBC, że warunkiem niezbędnym do zatwierdzenia Waszego profilu do statusu Klubowicz PBC jest wpisanie daty urodzenia oraz miasta!!


Obecne forum pozostaje w opcji read-only (tylko do odczytu).


  • Index
  •  » Technika
  •  » Wymiana klocków oraz płynu hamulcowego przód.

#16 2009-03-21 00:38:14

kr4kus

Użytkownik

4177494
Skąd: Sulejówek (W-wa)
Zarejestrowany: 2008-03-17
Ujeżdżam: B6 '96

Re: Wymiana klocków oraz płynu hamulcowego przód.

jeśli mogę dodać małą uwagę, ja bym tak nie psikał miedzią po tłoczkach. Nie wiem czy może to jakoś wpłynąć na pracę styku tłoczek uszczelka, ale lepiej nie ryzykować. Ja psikam na klocki, w miejscu gdzie stykają się z tłoczkami. Efekt ten sam, a tłoczki są czyste.

Ostatnio edytowany przez kr4kus (2009-03-21 00:39:38)


Pozdrawiam!

Krzysiek.

Offline

 

#17 2009-03-21 09:58:59

Tolinek

Iskierka

Skąd: Wrocław/Ryn
Zarejestrowany: 2008-07-02
Ujeżdżam: B12N 2002'
WWW

Re: Wymiana klocków oraz płynu hamulcowego przód.

Po to tam napsikałem żeby nie zapyziały tłoczki Więc na dłuższą metę efekt będzie taki,
że wierzchnia warstwa smaru będzie brudna a pod spodem smar będzie ładnie spełniał swoją
rolę. A po to jest pierwsza uszczelka żeby zbierała bród/smar. Zobaczymy co będzie, gdy za
kilka lat rozbiorę to do ponownego czyszczenia


__________________________________________________________
Łyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyn................

Offline

 

#18 2009-03-21 18:09:27

masher1000

Godfather

1087966
Call me!
Skąd: Warszawa
Zarejestrowany: 2007-11-15
Ujeżdżam: black B6 '99 + B12,5 K7
WWW

Re: Wymiana klocków oraz płynu hamulcowego przód.

Ale Tolinek masz ładne zaciski - takie czyściutkie


__________________
Born to be Bandit
http://img128.imageshack.us/img128/1609/avtkl4.gif

Offline

 

#19 2009-03-22 17:41:33

Jacekrysiek

Użytkownik

Skąd: londyn/ostrowiec sw
Zarejestrowany: 2008-04-03
Ujeżdżam: czarny 600S '01

Re: Wymiana klocków oraz płynu hamulcowego przód.

no ladnie toto ci wyszlo tak fachowo


never trade luck for skill

Offline

 

#20 2009-03-23 19:08:28

Tolinek

Iskierka

Skąd: Wrocław/Ryn
Zarejestrowany: 2008-07-02
Ujeżdżam: B12N 2002'
WWW

Re: Wymiana klocków oraz płynu hamulcowego przód.

Wydaje mi się że ten topic trzeba było na początku przykleić. Załatwiony był by temat czyszczenia
hamulców na amen


__________________________________________________________
Łyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyn................

Offline

 

#21 2009-03-23 22:18:01

Mad Jaro

Użytkownik

9287670
Skąd: Nysa / Opolskie
Zarejestrowany: 2008-01-23
Ujeżdżam: Niunię GSF600N 05'
WWW

Re: Wymiana klocków oraz płynu hamulcowego przód.

Moich kolorków świec też nie przypięli Tolinek


               My Bikes                                 Akwarystyka Słodkowodna
   "To, że nie Jesteś "kimś..."
    Nie znaczy, że Jesteś "nikim..."                   "Drugie hobby"

Offline

 

#22 2009-03-24 18:21:49

marek10240

Użytkownik

7171791
Skąd: Bydgoszcz
Zarejestrowany: 2008-10-06
Ujeżdżam: B6 99'

Re: Wymiana klocków oraz płynu hamulcowego przód.

ja wymieniłem tylko płyn bo klocuszki mam jeszcze na ho! ho!. Ważne żeby podczas pompowania nie zabrakło płynu w zbiorniczku, trzeba odpowiednio go dolewać podczas zabiegu, bo jak zabraknie to zapowietrzymy układ, i problemik gotowy !.  Doby artykuł, oby więcej takich

Offline

 

#23 2009-04-01 08:33:49

motoestro

Użytkownik

Skąd: Poznań
Zarejestrowany: 2009-03-08
Ujeżdżam: GSF 650SA K6

Re: Wymiana klocków oraz płynu hamulcowego przód.

Podczas odpowietrzania pewnie trzeba dolać płynu hamulcowego. Czy może to być dowolny DOT4?
Wiem, że u mnie płyn hamulcowy był niedawno wymieniany, ale wydaje mi się, że hamulce są nieco zapowietrzone. Nawet przy ustawieniu klamki na 1 można ją docisnąć niemal do manetki. Chcę więc odpowietrzyć i nie wiem, czy muszę zmieniać cały płyn czy dolać tyle ile spuszczę przy odpowietrzaniu dowolnego DOT4 (mam jakiś od samochodu).

Może ktoś też podpowie gdzie można dostać rurkę (wężyk) 6mm?

Ostatnio edytowany przez motoestro (2009-04-01 08:34:35)

Offline

 

#24 2009-04-01 09:09:55

Tomek

Modern-Father

Zarejestrowany: 2007-11-25

Re: Wymiana klocków oraz płynu hamulcowego przód.

Może być dowolny DOT4 marka nie jest istotna.Ważne jest natomiast to że płyn jest bardzo higroskopijny znaczy się bardzo łatwo pochłania wilgoć.Więc jak masz jakiś stary to sobie głowy nie zwracaj tylko kup na stacji nowy.
Odpowietrzając tylko pilnujemy co by płyn był w zbiorniczku i uzupełniamy.


[b]Tomek
http://ggmania.eu/ico/links/947886001256820708.gif
Lepiej być 30 minut później Niż 30 lat za wcześnie

Offline

 

#25 2009-04-01 10:43:11

motoestro

Użytkownik

Skąd: Poznań
Zarejestrowany: 2009-03-08
Ujeżdżam: GSF 650SA K6

Re: Wymiana klocków oraz płynu hamulcowego przód.

Dzieki,wydaje mi się, że mam jeszcze nie otwartą butelkę
Jeszcze pytanko: Jeżeli hamulce są zapowietrzone to w miarę "pompowania" utwardzają się? (u mnie są takie właśnie objawy). Przy pierwszym wciśnięciu można do manetki klamkę wcisnąć, a po kilku ruchach zostaje coraz więcej miejsca, reagują szybciej.

Offline

 

#26 2009-04-01 10:57:01

Tomek

Modern-Father

Zarejestrowany: 2007-11-25

Re: Wymiana klocków oraz płynu hamulcowego przód.

Tak znaczy że są zapowietrzone albo na zacisku albo na pompie


[b]Tomek
http://ggmania.eu/ico/links/947886001256820708.gif
Lepiej być 30 minut później Niż 30 lat za wcześnie

Offline

 

#27 2009-04-01 21:23:48

motoestro

Użytkownik

Skąd: Poznań
Zarejestrowany: 2009-03-08
Ujeżdżam: GSF 650SA K6

Re: Wymiana klocków oraz płynu hamulcowego przód.

Tomek napisał:

Tak znaczy że są zapowietrzone albo na zacisku albo na pompie

Odpowietrzyłem zgodnie z instrukcją. Jakieś 100ml płynu wypompowałem i oczywiście uzupełniłem. Bąbelków powietrza nie widziałem. Niestety klamka dalej jest miękka. Nawet na 1 mogę wcisnąć do manetki. Przeszkadza to w hamowaniu dwoma palcami, a tak w mieście jest wygodniej (palce przeszkadzają - serdeczny i mały).
Co robić. Z tego co czytałem na forum nie jest to normalna sytuacja, bo na 1 klamka powinna być twarda.
Czy hamulce odpowietrza się tylko przy kole czy może jeszcze w jakimś innym miejscu?

Offline

 

#28 2009-04-02 21:01:09

yoka

Użytkownik

4317034
Skąd: oława(wrocław)
Zarejestrowany: 2009-03-09
Ujeżdżam: bandit 400

Re: Wymiana klocków oraz płynu hamulcowego przód.

to pompa hamulcowa pewnie do wymiany...sa zestawy naprawcze do niej...ale mialem tak w aucie i nie pomogl zestaw naprawczy...trzeba bylo pompe kupowac...
odpowietrznik masz tylko w zacisku przy kole..
tak dla pewności sprawdzilbym jeszcze czy przewody hamulcowe sa dobrze dokrecone..bo moze "lewe " powietrze sie dostaje..
i tez czy jak naciskasz na klame czy na przewodzie w ktoryms miejscu sie nie robi taki "balonik",co oznaczalo by ze przewody sa sparciale...rzadko to sie zdarza...no ale sprawdzic mozna dla pewnosci
powodzenia


patrz komu ufasz
 

Offline

 

#29 2009-04-02 21:28:10

Tomek

Modern-Father

Zarejestrowany: 2007-11-25

Re: Wymiana klocków oraz płynu hamulcowego przód.

motoestro napisał:

Tomek napisał:

Tak znaczy że są zapowietrzone albo na zacisku albo na pompie

Odpowietrzyłem zgodnie z instrukcją. Jakieś 100ml płynu wypompowałem i oczywiście uzupełniłem. Bąbelków powietrza nie widziałem. Niestety klamka dalej jest miękka. Nawet na 1 mogę wcisnąć do manetki. Przeszkadza to w hamowaniu dwoma palcami, a tak w mieście jest wygodniej (palce przeszkadzają - serdeczny i mały).
Co robić. Z tego co czytałem na forum nie jest to normalna sytuacja, bo na 1 klamka powinna być twarda.
Czy hamulce odpowietrza się tylko przy kole czy może jeszcze w jakimś innym miejscu?

Weź na noc po pompuj i zostaw wciśniętą klamkę zwiąż trytką sznurkiem etc, Rano odpowietrz jeszcze raz


[b]Tomek
http://ggmania.eu/ico/links/947886001256820708.gif
Lepiej być 30 minut później Niż 30 lat za wcześnie

Offline

 

#30 2009-04-20 08:49:47

motoestro

Użytkownik

Skąd: Poznań
Zarejestrowany: 2009-03-08
Ujeżdżam: GSF 650SA K6

Re: Wymiana klocków oraz płynu hamulcowego przód.

No i sie rozwiązała sprawa. Kupiłem nową klamkę hamulca i gitara. Poprzednia była jakoś za blisko kierownicy. Teraz hamuje jak brzytwa dwoma paluszkami

Ostatnio edytowany przez motoestro (2009-04-20 08:51:23)

Offline

 
  • Index
  •  » Technika
  •  » Wymiana klocków oraz płynu hamulcowego przód.

Nowe forum otwarte! Zapraszamy do rejestracji www.polishbanditcrew.pl

Przypominamy wszystkim użytkownikom PBC, że warunkiem niezbędnym do zatwierdzenia Waszego profilu do statusu Klubowicz PBC jest wpisanie daty urodzenia oraz miasta!!


Obecne forum pozostaje w opcji read-only (tylko do odczytu).

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
Hotels Candelaria بيت او منزل للإيجار اليومي والاسبوعي في جعلان بو..