
Użytkownik
a ja tylko powiem ze dzisiaj jak startowalem ze swiatel to jakos dziwnie sprzeglo poscilem i odrazu na kolo poszedl (650cm) i wcale sie nie przestraszylem i nie odposcilem gazu nie wiem jak dlugo jechalem ale jak opadalem mialem juz jakies 80 km/h i 1 sie powioli konczyla  wydaje sie nie mozliwe ale jednak
Ostatnio edytowany przez wojtecki88 (2008-11-14 18:19:32)
Offline
Użytkownik
Jeśli wierzyć gościowi to sama zmiana puszki dała mu na hamowni paręnaście kucy więcej.....
http://www.etr1.eu/motocykle/banditgsf1 … gmocy.html
Jest też o dyszach do gaźnika. Gości pisze bardzo sensownie więc warto przeczytać. Zresztą tą stronkę tu na forum kiedyś wyszperałem.
Offline
Użytkownik
hmmmm....wydaje mi sie ze skrocilm wiekszosc tego co jest tam napisane:) o wydechu i dyszach:) wiec pozdrawiam:P
Ostatnio edytowany przez orzech69 (2008-11-14 19:02:58)
Offline
Modern-Father
orzech69 aleś tyś nerwowy 
A kto tu pisał o 600.A już widzę GoB Lee sobie zażartował 
Najpierw napisałeś o zmianie wydechu1200.A potem dodałeś że jednak wymieniłeś filtr i wyregulowałeś gaźniki 
A tak spytam z ciekawości sprawdzałeś przed zmianami ile miał kucyków ?
No i teraz konkluzja po czytaniu linka.
Twój motocykl ma 118 km znaczy zyskałeś około 2KM 
hehehe 
Wyluzuj życie będzie łatwiejsze.
A podsumowując badania gościa:
Startował od 116 KM
Wymienił wydech zyskując 21KM czyli ma już 137 kucyków (ok 18%)
Wymienił dysze zyskał 4KM ma już 141KM ok (ok 3%)
Wymienił filtr powietrza (Wyrównał charakterystykę pracy silnika)
Potem doszły ostre wałki rozrządu oraz obróbka głowic uzyskał 156 KM czyli zyskał 15 KM (ok 11%)
No to razem podniósł moc motocykla o 40 KM co daje przyrost rzędu 30% za bagatela 1800-1900 euro.
I powiedzcie mi czego nie robi się dla Dziorka 
Teraz ja sobie poteoretyzuję 
Mam 78 KM(podobno)
wymieniam na dobrze dobrany wydech i zyskuję 18% co daje 14 Kucy czyli mam 92 KM potem wymieniam dysze 3% około 3 KM  i mam 95 KM.Wymieniam filtr powietrza i dysponuje Dziorkiem o pojemności 650 który i tak będzie miał miej mocy niż B12 
O momencie nie wspomnę 
A jeszcze jedno
Aż zacytuję 
"...gdy filtr powietrza jest brudny to motor jest słaby i pali „ile się wleje”. Przy wymianie dysz gaźnika powinno się wymienić filtr powietrza na tzw. filtr wieczny firmy K&N. Jest to filtr z włókna „microfaser”. Ten filtr charakteryzuje się lepszą przepustowością powietrza przy ulepszonym filtrowaniu go...."
"...Ważniejszy niż konie mechniczne jest sa rodzaj spalania. Motor teraz bardzo dobrze reaguje na gaz przy niższych prędkościach obrotowych..... wystarczy tylko dotkąć manetki gazu aby usłyszeć lekki świst zasysanego powietrza pomieszany z potężnym i co najważniejsze równomiernym „kopem” do przodu. Przy wolnych obrotach nie czuć żadnego „jąkania” silnika..."

Offline
Użytkownik
hmmm....nie mierzylem ze standardowym wydechem, ale nie chce mi sie wierzyc ze bedzie mial 116 kucy standardowy bandyta, czytalem gdzies ze te nowsze modele bodajze chyba okolo rocznika 2004 albo 2003 tyle mialy nawet na oryginalnym wydechu(z tym ze nie wiem czy moc byla mierzona na kole czy np na sprzegle)....ale one sie roznily troche od starszych modeli i z tego co wiem starsze modele maja byc nieco "ostrzejsze", ale ze standardowym wydechem sa zamulone i to fakt, nawet bez regulacji jakas pusta pucha powinna pomoc....czyli faktycznie dochodzimy do konkluzji ze B12 maja juz standardowo wiecej mocy niz fabryka podaje ale i tak bede sie upieral ze modele przed 2000 czy tam 2001 na standardzie sa slabsze duzo...ufff....i czuc roznice po wymianie wydechu i na pewno duzo to da nawet bez regulacji;>
a co do teori na temat 600 to juz na pewno sie nie zgodze:P na pewno przez wydech, dysze i filtr nie podskoczy do 95 koni:P
a poza tym ciagle jestem spokojny:P tylko nie lubie jak ktos mi tu wrzuca ze wydech w B12 nie poprawi mocy 
PS
tak wogole to ten pan tam napisalem ze na standardzie mial 116 koni.....a po wymianie wydechu na BOS 16 wiecej??? czyli wymiana wydechu dala mu jakies 132 konie!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! bzdura!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! no w to chyba nie uwierze:) jesczze niech mi tylko powiem ze to mocn na tylnym kole???? bo to tez bedzie wazne?? czy na sprzegle na przyklad;> ehhh cos chyba ten tuning tego pana troche za rozowo wyglada, to moja opinia!!!!
Ostatnio edytowany przez orzech69 (2008-11-14 21:20:55)
Offline
Użytkownik
U mnie przelotowy wydech poprawił najbardziej bo o około 200% banana na twarzy pojawiającego się po przegazówce 
Ostatnio edytowany przez MOTOMYSZOR (2008-11-14 21:23:31)
Offline
Modern-Father
Gościu przerabiał Dziora z 99r 
Jak widać z jego wypowiedzi i wykresu Suzuki w tym modelu bardzo dobrze poradziło sobie z kolektorem wydechowym i rurą dolotową.Nie zawsze jednak tak dobrze to wychodzi w innych modelach.
PS.Zaczynam się zastanawiać czy producenci specjalnie nie blokują już mocy na kolektorze i rurze dolotowej.

Offline
Użytkownik
złazić mi tu ze "świata motocykli" ! na pewno lepsza i ciekawsza gazeta niż "motocykl" gdzie 90 % to reklamy a każdy dłuższy tekst pasowałby do każdego motocykla, żałosne dziennikarstwo ..
Nie wiem jak większość gazet na wyspach ale mam parę nowych numerów Superbike'a no i jednym słowem mogę powiedzieć to samo co o "Motocyklu", żenada dziennikarska i tyle,  za to dowcipy i zdjęcia pierwsza klasa
Offline
Użytkownik
wytlumaczcie mi jedno skoro zmienil filtr na KN ktory to jest podobno rzadszy czyli wiecej powietrza przepuszcza i skoro tak swietnie zasysalo powietrze i wogole robilo wir to w jaki sposob nie podnioslo mu sie spalanie .co to znaczy ze samo powietrze mu spalalo i tyle samo paliwa co przy standardowym filtrze.a to co on napisal, cytuje :
''Ten filtr charakteryzuje się lepszą przepustowością powietrza przy ulepszonym filtrowaniu go...."
cos chyba koles pierd....skoro lepsza (czyli wieksza )przepustowosc to chyba na ludzki chlopski rozum ten filtr musi miec q...a wieksze w cudzyslowie dziury,to jak on teraz wytlumaczy to lepsze filtrowanie .tylko nie mowcie mi ze to jest z jedwabiu robione czy innej makulatury bo chyba nie o to chodzi.takze powiedzcie ,bo nie chce wracac do tego tematu ktory juz kiedys przewinalem na forum odnosnie zmiany filtra na KN
Ostatnio edytowany przez Jacekrysiek (2008-11-14 22:21:32)
Offline
Użytkownik
tez jestem ciekawy jak to z tym filtrem kn jest, bo chce zmienic
Offline
Użytkownik
wojtecki wejdz sobie w tym miejscu i poczytaj ja tam sie glowilem z tym filtrem troche ,
    * Index
    *  » Technika
    *  » filtr powietrza KN
Offline
Użytkownik
dzieki
Offline
Użytkownik
ja mam K&N i nie widze roznicy ale za to nie trzeba go wymieniac tylko co jakis czas wyczyscic i to wszystko:) a ten pan z tego artykulu powyzej to troche mi sie wydaje sciemnia:P ale niech bedzie..... ja tam mu nie wierze w zadne slowo:P
a jesli chodzi o gazetki:P no to hmmm...znam kilka zajebistych z Uk i naprawde nie ma porownania do naszych rodowitych:)
i wcale tu nie wychwalam Anglii ale widac ze maja inne mozliwosci wiecej sprzetow na DLUZEJ i robia sobie z nimi co chca, mnostwo akcesoriow za free moga dodawac i robia DUZO km na nich:) wtedy moga cos wiecej powiedziec:) pozdro
Offline
Użytkownik
ja mam K&N i nie widze roznicy ale za to nie trzeba go wymieniac tylko co jakis czas wyczyscic i to wszystko:) a ten pan z tego artykulu powyzej to troche mi sie wydaje sciemnia:P ale niech bedzie..... ja tam mu nie wierze w zadne slowo:P
A dysze wymieniles czy tylko sam filtr? Bo kolo z tego artykulu wymienil jednoczesnie z filtrem wydech i dysze i to mu poprawilo osiagi (sam filtr to pewnie g... da) A tak poza tym to wydaje mi sie ze koles nie sciemnia bo wszystko rzeczowo i rzetelnie opisuje i widac, ze zna sie na rzeczy,  a do tego masz zalaczone wykresy z hamowni. I raczej to nie jest wielki problem uzyskac po takich jak on robil przerobkach 154 konie w B12. Taka moja opinia. Pozdro.
Offline
Użytkownik
no tak ale na samym poczatku pisze ze standard ma 116 koni a wydech dodal mu 16 koni....czyli 132 konie tylko po wymianie wydechu!!!!!!!!!!!! ......dlatego uwazam ze sciemnia....no bez przesady, 152 konie mozna wyciagnac z Bandyty no ale bez przesady nie zrobisz samym wydechem 132 koni;>
Offline