Użytkownik
jest szczelny:) ale nie o takie sugestie mi chodziło. jaka może być przyczyna? przewody odpadają bo są nowe. więc co??przebicie na cewce?? na przewodach od cewki? fajka?
Offline
Modern-Father
Jak widzisz po ciemku że ci iskrzy to widać gdzie.Albo na połączeniu z cewka albo na fajce.
Może nowe przewody są do du... To też się zdarza
Offline
Użytkownik
U mnie przewody i cewki sa OK zamieniałem je miedzy sobą, ponadto świecę maja mniej więcej prawidłowy kolor. Problemy z pływaniem obrotów były w związku z ganiżkiem rozebrałem wyczyściłem,był w nich jak by sbity był niby na dnie sklejony ale po wyczyszczeniu całości gazików ekstrakcyjna chodzi stabilniej i zapala łatwiej. Zaworki iglicowe nie były złuzyte. Co nie zmienia faktu ze moto bierze mi olej jak 2 sow, i świeca na 3 cylindrze który najczęściej miał problemy jest zaolejona ta część gdzie jest gwint po przejechaniu palcem masz tłusty jak z przylanego 2 sowa + kompresja na poziomie 9,3 Bar = Nowy silnik niestety .
A u ciebie jak przeskakuje iskra to jak piszą wyżej patrz gdzie przelatuje, jak dalej przez kable to kable słabej jakości bądź coś z nimi jest nie tak czasami sie tak zdarza ;-/. Może fajki, może tez same cewki. Tutaj bym pewnie wymieniał na farta po kolei, jak nie dzieje ci sie to naraz na wszystkich 4 cylindrach to możesz z innymi podmieniać i sprawdzić przez co sie tak dzieje. Oraz ewentualne połączenie cewek z kablami warto zabezpieczyć przed wilgocią - tylko nie wiem jak sie taki preparat do tego nazywa. Ja bym pewenie pchał jakąś pastę silikonowa z elektronika
A kolos świec jaki masz ? na poszczególnych cylindrach ?
Offline
Użytkownik
świece są ok. jutro będe kombinował z tymi kablami i cewkami. mam nadzieje że coś wymyśle.
Offline
Użytkownik
dzisiaj wziąłem się za moto. wyczyściłem wszystkie połączenia przy cewkach, założyłem nowe przewody( już drugie), zmieniłem też fajki na 1 i 4 cylindrze, obejrzałem też przewody idące do cewek czy nie ma żadnego przetarcia czy załamania.Nic nie było. i co? i dupa. cały czas to samo. już nie wiem co to może być;-( pozostaje tylko cewka. kupiłem już na allegro i zobaczymy co z tego będzie. Jeśli to nie cewka to już nie mam pomysłów;-(
Offline
Gdzie Ci ta iskra "tańczy" pod bakiem? W okolicy czego?
Od czego do czego?
Offline
Użytkownik
na całej długości przewodu. tam gdzie dotyka do czegoś metalowego
Offline
To może te nowe przewody są poprostu do dupy i nie mają takiej rezystancji izolacji jak powinny?
Offline
Użytkownik
Cewkę mogłeś wziaść zamienić z druga jeśli to sie dzieje na jednym przewodzie bądź jednej cewce.
Przewody idące do pierwotnego z modułu maja ok 140V tak ze tam nie ma prawa iskrzyć chyba ze przewód uszkodzony.
A 2 komplet przewodów kopiłeś z innego sklepu ? (najlepiej motocyklowego aby było przeznaczone to do moto - nie wiem na ile to różnica ale tak by było pewniej)
Jeszcze sie zastanawiam czy np gdzieś nie dochodzi prąd do świecy i przez to wali bokiem - Ale wtedy świeca była by czarna bądź ciemna. A u mnie nawet jak nie było świec w fajkach to nie zauważyłem iskrzenia od przewodów.
Jak do czegoś dojdziesz to napisz, jak nie dojdziesz to tez napisz
Offline
Jeżeli piszesz o nagarze z sadzy na świecach to to akurat nie jest problem. Węgiel dość dobrze przewodzi
więc syf nie przeszkadza do momentu, aż zrobi się go za dużo (krótki łuk) albo wogóle zmostkuje elektrody.
Co do tych 140V to i owszem indukuje się w cewce do 140V przy zapłonie - żeby nikomu nie przyszło do głowy
że takie napięcie wystawia moduł (on wystawia 12V).
Offline
Użytkownik
Co do czarnych świec miałem na myśli ze jeśli mu wypadają zapłony, nie pali świecą poprawnie to wtedy po jedzie będzie miał czarna ( pomijam możliwość złego składu mieszanki ). Ale to tylko teoretyzowanie bo świece pisał sa OK
Offline
Użytkownik
dzisiaj dostałem cewke kupioną na allegro. założyłem ją do bandyty i narazie jest wszystko dobrze. zobaczymy jak długo. Obecnie pogody nie ma więc nawet nie ma jak tego sprawdzić. dzięki wszystkim za pomoc
Offline