Ogłoszenie

UWAGA: 13.11.2009 - Nowe forum otwarte! Zapraszamy do rejestracji www.polishbanditcrew.pl

Przypominamy wszystkim użytkownikom PBC, że warunkiem niezbędnym do zatwierdzenia Waszego profilu do statusu Klubowicz PBC jest wpisanie daty urodzenia oraz miasta!!


Obecne forum pozostaje w opcji read-only (tylko do odczytu).


#1 2009-09-06 22:57:29

Jacekrysiek

Użytkownik

Skąd: londyn/ostrowiec sw
Zarejestrowany: 2008-04-03
Ujeżdżam: czarny 600S '01

Wymiana tarcz sprzęgłowych

To tak tylko powiem zeby temat sie jakos ciagnal ze tarcze wymienione: ktos tam sie pytal wiec po krotce pisze co i jak :

1. Spuszczasz olej - najlepiej jak cieply ( moj byl goracy bo mi sie spieszy zawsze ) korek od gory odkrecamy lepiej scieka.

2.Okrecasz filtr oleju (do  kosza)

3.Odkrecasz dekiel ten z okienkiem poziomu oleju ( 2 srubki maja podkladki -zapamietac ktore)

4. Odkrecasz 4 sruby blokujace sprezyny - wcale zadnych cudownych urzadzen co serwiowka proponuje nie uzywalem

5. Zdejmujesz ta metalowa plyte co dociska tarcze ( zaraz za nia sa dwie podkladki takze zdejmowac ostroznie zeby te podkladki sie najlepeij przykleily albo do tej plyty albo do tego jakby preta na ktorym siedza(mi zostaly na pręcie - nie mylic z prąciemn)

6. Te okragle kolka z zabkami to sa wlasnie te tarcze-poprzekladane na przemian przekladkami- przekladek sie zwykle nie wymienia - pisal  maryjan wyzej.

7. Zdejmujac tarcze i przekladki nie popierdolic kolejnosci ani strony na ktore sie zaklada najlepeij zdejmowac po jednym i wieszac na podnozku- jak znalazl jest tuz obok ( podpowiem jakby ktos jednak spierdolil - ze przekladki czyli te metalowe kolka z zebami - maja zeby z jednej strony gladkie z drugiej ostre- tym ostrym na zewnatrz wiec,. podobno jakos sie zamienia te przekladki pierwsza z ostatnia, ale ja sie w to nie bawilem zalozylem tak jak bylo.
Ostatnia tarcza siedzi dosc gleboko - cienki srubokret i nie trzeba byc MacGyverem zeby to wyciagnac.Jak juz wszystko jest sciagniete mozna sobie zobaczyc ten kosz -czyli te takie wystajace bolce dookola obwodu z takimi lekkimi wyzlobieniami- ale doslownie lekkimi - wyczuc mozna je przejezdzajac palce m- jak sie ich nie wyczuje - to znaczy ze powoli mozna szukac na ebayu kosza do bandziora

8.Zakladamy tarcze - najpierw tarcza potem przekladka- podobno w innych motocyklach jest strona lewa i prawa tarczy - w tym patrzylem i patrzylem i sie roznicy w stronach nie moglem napatrzec .Poza tym w instrukcji nie bylo nic o stronach wiec chyba jasne . No to lecimy- tarcza - przekladka (ostre na zewnatrz)

I tak dalej i tak dalej . Komplet ma 8 wiec jak ktos ma 9 albo 7 to nie ma bandziora tylko precha.maryjan mowil zeby przesmarowac przekladki nowym olejem. W instrukcji mowia zeby moczyc cala noc. Ja nie zrobilem ani jednego ani drugiego .Potem wytumacze co i jak.Ale pomoczyc mozna jak ktos ma ochote czas i gorczek z olejem.

9.No to mama tarcze i przekladki .Zakladamy te podkladki ( 2 ) ta plyte co dociska.Tam jest taki bolec dlugosci okolo 4cm. On lekko siedzi wiec jak siedzi to ok -a jak wypadnie to go wlozyc z powrotem i na niego te podkladki nakladamy.No i teraz ta plyta dopiero.Wkladamy 4 sprezyny - najlepiej nowe ale nie koniecznie . Na nie sruby i powoli metoda kriss kross dokrecamy.Dokrecamy nie na chama tylko dopoki sie caly ten bajzel nie zacznie chciec obracac.Te sprezyny i tak odpychaja te sruby wiec dzialaja na zasadzie sprezynujacych podkladek- wiec mamy to  z czapy.

10. Uszczelka dookola dekla - wypierdalamy-chyba ze ktos zapomnial kupic to albo niech zostawi stara -jak wyglada na "nowke" albo pojechac silikonem dookola.Obydwie metody nie zalecam .Nowa pare groszy a masz zalatwione. Stara uszczelka czasem ladnie odchodzi z czasem lekko pomoc jej trzeba srubokretem.

11. No i zakladamy uszczelke, dekiel dokrecamy sruby ( nie zapomniec 2 podkladek do tych srub usytulowanych przy malym deklu)

12. Wkrecamy nowy filtr oleju- metody opisane sa w odpowiednim temacie - do odkrecania jako pomoc wymieniane nie byly chyba tylko damskie ponczochy .

13.I tera- wlewamy powoli olej .Jak wlejemy z litr - dobrze bylo by miec jakiegos giermka zeby powoli naciskal sprzeglo a my w tym czasie wlewamy powoli.Wlac tak z litr i juz mozna giremka wyslac do stajni . Wlac tyle ile trzeba.3/4 podzialki - dla ciekawych

14.Odpalany: Lapiemy za klamke od sprzegla i naciskamy starter. Trzymamy klamke przez okolo 10-15 sec zeby sie olej tam zapoznal z okladkami .

15.Regulujemy linke dla wlasnych potrzeb - wiadomo jak - pisane bylo 354 razy.Klamka bedzie chodzic ciezko jak sa nowe sprezyny - ja zakladalem jakies mocniejsze i rzeczywiscie lekko nie jest - ale to dobrze, bo podobno dociska lepiej i wysprzegla
Włala

PODCZAS GRZEBANIA PILNOWAC ZEBY JAKIS DOWCIPAS NIE NACISNAL PRZYPADKIEM NA SPRZEGLO BO DUPA ZBITA .

Reszta wiadomo wsiadamy i jedzie . Jezeli ktos ma jakies komentarze ( rowniez te niemadre) prosze sie podzielic .Jezeli cos zle napisalem to prosze mnie poprawic - tarcze wymienione dzieki pomocy mojego kumpla - giermek to JA.On robil - ja sie przygladalem i opisuje to co widzialem.
Tak czy siak bandzior chodzi ze hej .

Sorki ale zdjec nie ma - po pijaku aprat gdzies zostawilem

maryjan i Tolinek dzieki za wczesniejsze rady

Ostatnio edytowany przez Jacekrysiek (2009-09-06 23:04:32)


never trade luck for skill

Offline

 

Nowe forum otwarte! Zapraszamy do rejestracji www.polishbanditcrew.pl

Przypominamy wszystkim użytkownikom PBC, że warunkiem niezbędnym do zatwierdzenia Waszego profilu do statusu Klubowicz PBC jest wpisanie daty urodzenia oraz miasta!!


Obecne forum pozostaje w opcji read-only (tylko do odczytu).

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
Hotels Allos ehotelsreviews