Serwus!
Chcę kupić kuferek kappy. Mam takową płytę już w moturze: http://www.moto-akcesoria.pl/product_in … s_id=22608
Napisane jest, że to MONOLOCK. Ale jak szukam w google po haśle "monokey" bądź "monolock" wyskakują mi takie same wyniki. Niech ktoś rozwieje moje stresy i mi powie w stu procentach co to za płyta, bo nie chce by jakiś chłop z allegro przesłał mi nie to co trzeba.
Offline
Ojciec Moderator - Naczelny Baner PBC
gigant napisał:
Serwus!
Chcę kupić kuferek kappy. Mam takową płytę już w moturze: http://www.moto-akcesoria.pl/product_in … s_id=22608
Napisane jest, że to MONOLOCK. Ale jak szukam w google po haśle "monokey" bądź "monolock" wyskakują mi takie same wyniki. Niech ktoś rozwieje moje stresy i mi powie w stu procentach co to za płyta, bo nie chce by jakiś chłop z allegro przesłał mi nie to co trzeba.
Gigant, na 100% płyta z linku to monolock.
Monokey i Monolock - to dwa niekompatybilne systemu montażowe do kufrów, bo różnią się płytą montażową, uchwytami i budową podstawy kufra. Kappa i GIVI są zamienne w tylko tym samym systemie.
Kufry systemu Monolock - to kuferki o małej pojemności i niezbyt dużej nośności do ok 3kg, przeznaczone raczej do skuterów, choć można je zastosować jako centralny kufer w motocyklu na jeden kask lub podręczne drobiazgi - o bocznych kufrach tego systemu nigdy nie słyszałem i nie widziałem.
Kufry systemu Monokey - to kufry o dużych pojemnościach i większej nośności - dopuszczalnym obciążeniu 10kg i prędkości 120km/h. Budowa stelaża do tego systemu, np. Wingrack2 - umożliwia zamontowanie tego samego kufra uniwersalnego z płaskim dnem wariant PL zarówno jako centralny, jak i kufer boczny. GIVI robi jeszcze w Monokey wariant PLX - kufry boczne z profilowanymi dnami - cały zestaw mniej odstaje od motocykla, ale wymaga specjalnego stelaża.
Najnowszy system montażowy to Monokey PLXRapid - stelaż pod boczne kufry ograniczony do specjalnych uchwytów bez szpecących rurek - łatwy do montażu i demontażu za pomocą specjalnego klucza i śrub ze zaciskami, przeznaczony do bocznych kufrów GIVI
Oba systemu różnią się płytą i sposobem mocowania kufra. Pozostałe elementy stelaża do centralnego kufra - rurki są takie same. Wystarczy zmienić płytę. Do montażu samego kufra centralnego służy fabryczny bagażnik motocykla, jeśli jest w niego wyposażony, bądź uchwyt typu Monorack.
Monorack to stelaż pod kufer centralny z płytą systemu Monolock lub Monokey.
Monorack i przykładowa płyta pod kufer centralny Monokey
Monorack i przykładowa płyta pod kufer centralny Monolock
Wingrack2 - stelaż na kufry uniwersalne lub centralny i dwa boczne pod Monokey PL
Stelaż rurowy pod boczne kufry Monokey PL
Monorack z płytą Monokey + Stelaż rurowy Monokey PLX - do bocznych kufrów z profilowanym dnem
Nowy system montażowy Monokey PLXRapid - stelaż ograniczony do specjalnych uchwytów bez zbędnych szpecących rurek - łatwy do montażu i demontażu za pomocą specjalnego klucza i śrub ze zaciskami.
Offline
Ojciec Moderator - Naczelny Baner PBC
Cielak napisał:
proponuje do faq przeniesc!!
Będzie przeniesione, z takim też zamierzeniem napisałem tego posta.
Offline
Modern-Father
Krzysiu jest jedno ala Płyta Monolock od Monokey różni się przede wszystkim rozstawem mocowań.
I tak płyta Kappy Monolock wygląda prawie tak samo jak Monokey Givi.Tyle że można do niej zamontować dowolny kuferek Kaapy czy Givi pod Monolock. Kapppa do K46(46 literków) a Givi do E470 (47 litrów).Jako centralny są wystarczające.Kufry boczne w obydwu firmach są wykonywane z mocowaniem pod Monokey i tu pojemność zaczyna się od 22 literków.
Offline
Ojciec Moderator - Naczelny Baner PBC
Tomek, dzięki za sugestie. Zauważyłem też, że nie tylko chodzi o rozstaw mocowań, ale także o sam sposób "wczepiania" kufra. W Monokey GIVI są tzw. grzybki - tuleje, a w Monolock - jest taka ramka, pałąk, czy jak to ustrojstwo nazwać.
PS: wszelkie uwagi chętnie przyjmę w tym wątku, bo zanim go zredaguję i wkleję do FAQu - chcę uniknąć wszelkich błędów.
Offline
Różnica pomiędzy Monolock i Monokey jest taka jak pomiędzy:
Piciem w Szczawnicy, a szczaniem w piwnicy, lub jak pomiędzy
Koniem a koniakiem.
Oczywiście żartuję, Fajne zdjęcia i opis.
Chyba w moturach częściej spotyka się Monokey, chyba jest to nowsze rozwiązanie
pozdrawiam
Mum001
Offline
Modern-Father
krzysztofmielnik napisał:
Tomek, dzięki za sugestie. Zauważyłem też, że nie tylko chodzi o rozstaw mocowań, ale także o sam sposób "wczepiania" kufra. W Monokey GIVI są tzw. grzybki - tuleje, a w Monolock - jest taka ramka, pałąk, czy jak to ustrojstwo nazwać.
I tu i tu są grzybki Jutro podeślę zdjęcia obydwóch płyt obok siebie
Offline
Fajna odpowiedź, dzięki... ale czy aż tak źle jest z Monolockami? Chciałem zakupić jakiś 22-24l kuferek... może mi go zwiać powyżej 120km/h? Troszke nie chce mi sie wierzyć, że to jest takie słabe. Kufry Kappa dają do zestawy dwa rodzaje płyt? Tzn jakaś przejściówka? Nie chciałbym później przez 2km zbierać skarpetek po trasie.
Offline
Modern-Father
gigant ja posiadam mocowanie centralne Monolock i kufer K46.Na każdym kuferku masz napisane max. prędkość do 110 lub 130 km/h niezależnie od systemu.Mój wytrzymał ponad 200 wytrzymał przeładowanie itd. Producent po prostu zabezpiecza się od uszkodzeń a poza tym kuferek w czasie jazdy "czuć" Do tego trzeba się przyzwyczaić i nauczyć, że jadąc w korku kuferkiem też możemy oberwać lusterko.Bardziej odczujemy podmuch wiatru jak i od przodu czy z boku.
Offline