Sprawa na prawdę prosta. Chyba nawet największy laik powinien dać sobie z tym radę. Ale dla ułatwienia parę fotek i mały opis.
Opis dla B6 96-99 (B12 chyba niczym nie powinien się różnić)
1. Odpinamy przewody od kranika. Podciśnieniowy i prowadzący paliwo do gaźników. Kolejność nie ma znaczenia. Nie bać się, paliwo nie ucieknie.
2. Zdejmujemy kanapę i odkręcamy dwie śruby trzymające bak. Następnie ściągamy cały bak. Im mniej paliwa w baku tym łatwiej
3. Spuszczamy resztę benzyny z baku. Czyli podstawiamy pod kranik jakiś pojemnik i przestawiamy na pozycję PRI (środkowa).
4. Następnie kluczy lub śrubokręt w łapkę i wykręcamy kranik z baku
5. Gdy już mam wymontowane całe ustrojstwo zabieramy się do dalszego rozbierania. Odkręcamy kolejne 5 śrubek
Po rozłożeniu ukazuje się nam coś takiego
jak widać całość była już dosyć podniszczona
6.Wyciągamy starą membranę z płytki i oczyszczamy (płytkę naturalnie )
Następnie zakładamy nową membrankę i zabieramy się za składanie
Dokładnie oczyszczamy cały środek kranika, oraz powierzchnie do których ma przylegać membrana.
Następnie składamy całość i dokręcamy nasze 5 śrubek.
Osobiście zastosowałem oryginalną sprężynkę. Ta z zestawu naprawczego okazała się trochę bardziej miękka. Wolałem nie ryzykować.
7. Zabieramy się za drugą stronę. Odkręcamy dwie śruby
Wyciągamy środek, całość czyścimy denaturatem. Wymieniamy uszczelki i składamy z powrotem. Ja uszczelki posmarowałem lekko smarem do tłoczków hamulcowych. Łatwiej złożyć, a odrobina poślizgu na uszczelkach nie zaszkodzi.
8. Dalej już tylko pozostaje wymiana uszczelki łączącej bak z kranikiem. Bierzemy dwie nowe śrubki (są w zestawie) i montujemy kranik w baku.
Ale zdjęć narobiłem. Łopatologia profesjonalna Moja wiedza na ten temat 6h temu była zerowa, więc wszelkie uwagi mile widziane
Zestaw naprawczy w Larssonie 79zł
Przy okazji można wypłukać bak z nieczystości jak już mamy wszystko rozebrane:
http://polishbanditcrew.pun.pl/viewtopic.php?id=1624
Opis i Fotki : kr4kus
Offline