Ogłoszenie

UWAGA: 13.11.2009 - Nowe forum otwarte! Zapraszamy do rejestracji www.polishbanditcrew.pl

Przypominamy wszystkim użytkownikom PBC, że warunkiem niezbędnym do zatwierdzenia Waszego profilu do statusu Klubowicz PBC jest wpisanie daty urodzenia oraz miasta!!


Obecne forum pozostaje w opcji read-only (tylko do odczytu).


  • Index 
  • » FAQ 
  • » Silnik 
  • » Regulacja zaworów Suzuki Bandit 600 96’ - autor: anarcho

#1 2009-05-14 11:13:10

jackRM

Moderator

5632613
Call me!
Skąd: Rzym
Zarejestrowany: 2008-12-07
Ujeżdżam: R1 RN12
WWW

Regulacja zaworów Suzuki Bandit 600 96’ - autor: anarcho

Regulacja zaworów Suzuki Bandit 600 96’


Narzędzia :

-    Szczelinomierze 0.1 mm i 0.2 mm odpowiednio dla zaworów wlotu i wylotu
-    Porządne imbusy
-    małe szczypce
-    klucze 8,10 nasadowe i normalne oraz chyba 17 mm albo 19 mm w instrukcji
-    krzyżaki małe i większe

Regulacja

1. Silnik musi być zimny.
2. Pierwej sort zdejmujemy owiewkę i bak


http://anarcho.internetdsl.pl/zawory/Zdjecie001tn.jpg


3. Aby to zrobić należy zdjąć siedzisko i odkręcić wszystkie śruby trzymające owiewkę. Odłączyć wsteczną lampę. Później należy delikatnie wyciągnąć owiewkę. Delikatnie wypychając boki owiewki na zewnątrz  wyciągamy trzymające ją zatrzaski oraz ruchem do tyłu i do góry zdejmujemy owiewkę. po obu stronach lekko wyginając na zewnątrz.

http://anarcho.internetdsl.pl/zawory/Zdjecie002tn.jpg

4. Aby zdjąć bak przydałaby się druga osoba. Wkładamy śrubokręt krzyżak do otworu w kraniku i wykręcamy kranik. Odkręcamy śruby trzymające bak przy zadupku i ruchem do tyłu i do góry wyciągamy bak. Trzymając bak lekko ponad ramą druga osoba rozłącza wężyki łączące gaźniki z bakiem. O ile zdjęcie tego chudego jest bezproblemowe o tyle rozwarcie obejmy trzymającej wężyk paliwa jest już trudniejsze. Bak delikatnie odkładamy na coś mięciutkiego żeby na nas poczekał.
5. Oto, co widzimy

http://anarcho.internetdsl.pl/zawory/Zdjecie003tn.jpg

6. Wygląda na plątaninę kabli. Odłączamy także gruby wężyk łączący airobox (box filtra powietrza) z pokrywą zaworów. Kolejnym krokiem będzie odłączenie czegoś pokazanego na zdjęciu skąd wychodzą przewody do świec. Polecam najpierw zdjąć fajki z świec.

http://anarcho.internetdsl.pl/zawory/Zdjecie004tn.jpg

7. Fajki, przewody i te dziwne elektryczne kawałki plastiku wyciągamy nad ramę i wieszamy z przodu żeby nam nie przeszkadzały. Staramy się zyskać jak najwięcej miejsca dla zdejmowania pokrywy zaworów.

http://anarcho.internetdsl.pl/zawory/Zdjecie005tn.jpg

8. Możemy oczywiście spisać kolory odpowiednich przewodów i zdjąć to ustrojstwo całkowicie.
W moim motocyklu kable świec są oznaczone numerami, jeżeli u was tak nie, oznaczcie je samodzielnie. Pamiętać należy, że cylinder/ świeca / przewód po lewej stronie motocykla (gdy siedzimy na nim) ma numer jeden później dwa trzy aż dochodzimy do cylindra po prawej stronie.

http://anarcho.internetdsl.pl/zawory/Zdjecie006tn.jpg

9. Gdy już zyskaliśmy trochę miejsca bierzemy imbusy i odkręcamy węże doprowadzające olej do komory zaworów. Uwaga, aby nie zgubić uszczelek! Serwisówka mówi, że uszczelki te powinny być wymieniane.

10. Przed przystąpieniem do odkręcania pokrywy zaworów warto na jakiejś kartce przerysować tą pokrywę w ten sposób, aby odkręcane po kolei śruby odkładać na odpowiednie miejsca. Nie będzie wtedy problemu z wpasowaniem ich z powrotem. Polecam odkręcić najpierw element pokrywy, do którego przechodził wąż z airboxu. Przykręcony jest za pomocą normalnych śrub 10, odkręcanie jest dość kłopotliwe, ponieważ mamy mało miejsca, ale ułatwi wyciągnięcie pokrywy z ramy.

http://anarcho.internetdsl.pl/zawory/Zdjecie011tn.jpg
http://anarcho.internetdsl.pl/zawory/Zdjecie007tn.jpg


11. Gdy już odkręcimy wszystkie śruby, aby mieć pewność, że wszystko pójdzie łatwo puknijmy pokrywę z wszystkich stron jakimś kołkiem albo gumowym młotkiem.

http://anarcho.internetdsl.pl/zawory/Zdjecie010tn.jpg

12. Przed nami zdejmowanie pokrywy, trzeba się nieźle natrudzić z silnikiem w ramie, uważać należy żeby nic się nie stało głównej uszczelce. Najlepiej, aby została na miejscu, podczas gdy uniesiemy pokrywę. Uniesioną pokrywę uważnie przedostać się na zewnątrz po którejś ze stron motocykla. Znowu przydałaby się pomoc drugiej osoby.

13. Gdy już wyciągniemy pokrywę ujrzymy zawory i wałki rozrządu. Pamiętajmy, że zawory wlotu są po stronie gaźników, czyli z tyłu motocykla a zawory wylotu z przodu. Pamiętajmy także, który cylinder uznajemy jako pierwszy -> ten po lewej stronie.

http://anarcho.internetdsl.pl/zawory/Zdjecie012tn.jpg
http://anarcho.internetdsl.pl/zawory/Zdjecie013tn.jpg

14. Już na pierwszy rzut oka możemy ocenić stan wałków rozrządu. Spoglądamy na wskazane powierzchnie i doszukujemy się tam jakichkolwiek nierówności odprysków.

15. Następnym krokiem będzie zdjęcie pokrywy po prawej stronie moto. Ukryty jest tam mechanizm, którym możemy obracać silnik a więc wałki rozrządu i ustawiać je w określonej dokładnej pozycji. Serwisówka proponuje także wyjście z obracaniem silnikiem za pomocą koła tylniego na najwyższym biegu. Aby zdjąć pokrywę trzeba odkręcić śruby imbusowe. Zróbmy to tak żeby pozostały one na miejscach w trakcie zdejmowania pokrywy. Przed zdjęciem podłużmy szmatkę albo gazetę, mi wylało się z stamtąd ćwierć szklanki oleju. Serwisówka mówi że powinniśmy wymienić uszczelkę w tym miejscu (ale skąd ją wziąć ?)

http://anarcho.internetdsl.pl/zawory/Zdjecie014tn.jpg

16. Za pomocą klucza hmm. Ten, co miałem to 17 mm, choć w manualu pisali 19, przekręcamy silnik tak, aby wskaźnik T z taką wytłoczoną kreseczką był w poziomie, bardzo blisko tego plastikowego pudełeczka.

http://anarcho.internetdsl.pl/zawory/Zdjecie015tn.jpg

17. Przed regulacją zaworów wałki rozrządu ustawione muszą być w ten sposób, aby nie dociskały zaworów, które mamy zamiar regulować. W pierwszym podejściu mamy zamiar regulować zawory:

1 cylindra wlotu i wylotu
2 cylindra wylotu
3 cylindra wlotu

18. Aby były one wolne od nacisku wałków rozrządu należy ustawić wyżej opisane pokrętło zgodnie z znakiem T. Gdy tak ustawimy spoglądamy na końce wałków rozrządu ukryte za gumową uszczelką.

http://anarcho.internetdsl.pl/zawory/Zdjecie016tn.jpg
http://anarcho.internetdsl.pl/zawory/Zdjecie017tn.jpg

19. Istnieją tam wyżłobienia. Powinny one być skierowane na zewnątrz w jednym i drugim wałku rozrządu. Jeżeli jest inaczej ponawiamy obrót silnikiem o 360 stopni i sprawdzamy czy osiągnęliśmy cel. Jeżeli wszystko jest ok. możemy zacząć regulację.

20. Potrzebujemy szczypiec, klucza nasadowego lub nie 8 mm oraz naszych listków mierniczych. Pamiętając, który listek dotyczy, których zaworów regulujemy zawory pierwszego cylindra. Zawory pracują jakby w „parach”. Wsadzamy listek pomiędzy stalowe kołeczki zaworu i popychacza

http://anarcho.internetdsl.pl/zawory/Zdjecie020tn.jpg

21. Zasada jest prosta, jeżeli listek wchodzi z pewnym lekkim oporem, ale wchodzi i można go trzymać w tej szczelinie jest wszystko ok., zostawiamy zawór w spokoju i zajmujemy się drugim z pary. Jeżeli nie możemy wsadzić listka, lub opór jest już porządny (nic na siłę) musimy regulować, ponieważ szczelina jest zbyt ciasna. Jeżeli listek wchodzi zupełnie bez oporu nie czujemy żadnego tarcia oznacza to, że mamy za duży luz na zaworze i także musimy regulować.

22. Kluczem 8 mm odkręcamy nakrętkę zabezpieczającą a szczypcami wkręcamy lub wykręcamy kołeczek popychacza. Gdy uważamy, że regulacja jest ok. skręcamy nakrętkę zabezpieczającą z powrotem, ale nie do oporu, jednocześnie trzymając kołeczek szczypcami tak, aby nie skręcał się razem z nakrętką. Badamy luz, jeżeli regulacja powiodła się dokręcamy nakrętkę zabezpieczającą mocniej. Badamy luz ponownie. Jeżeli para wlotowych zaworów cylindra 1 jest wyregulowana przechodzimy do zaworów wylotu i za pomocą 0.2 mm listka dokonujemy regulacji.
Po wyregulowaniu zaworów na 1 cylindrze przechodzimy do regulacji zaworu wylotu na drugim cylindrze w taki sam sposób.

http://anarcho.internetdsl.pl/zawory/Zdjecie021tn.jpg

23. Po 2 od lewej cylindrze i jego wylotowych zaworach regulujemy zawory wlotowe 3 cylindra od lewej.

http://anarcho.internetdsl.pl/zawory/Zdjecie022tn.jpg

24. Jeżeli dokonaliśmy regulacji wyżej wymienionych par zaworów, przechodzimy do regulacji pozostałych. Aby to zrobić muszą one zostać zwolnione z nacisku, pod jakim są w chwili obecnej spowodowanym aktualnym stanem wałków rozrządu. Przekręcamy silnik ponownie o 360 stopni.

http://anarcho.internetdsl.pl/zawory/Zdjecie024tn.jpg

25. Wyrównujemy znak z czarnym pudełeczkiem w poziomie i sprawdzamy jak wyglądają końcówki wałków rozrządu.

http://anarcho.internetdsl.pl/zawory/Zdjecie026tn.jpg

26. Wyżłobienia na obu wałkach powinny być skierowane do siebie.
Warto znowu zwrócić uwagę na wałki rozrządu i szukać wszelkich oznak zużycia.

http://anarcho.internetdsl.pl/zawory/Zdjecie018tn.jpg

27. Jeżeli wałki są ustawione odpowiednio możemy przystąpić do regulacji pozostałych zaworów. Czyli:
2 cylinder od lewej zawory wlotu
3 cylinder od lewej zawory wylotu
4 cylinder od lewej, zawory wlotu i wylotu

http://anarcho.internetdsl.pl/zawory/Zdjecie027tn.jpg

29. Przystępujemy do regulacji tak samo jak w stanie poprzednim.


30. Tak wyregulowane zawory zostawiamy w spokoju. Kładziemy pokrywę z powrotem ostrożnie pamiętając o wszystkich uszczelkach, które mogły wypaść. Skręcamy na z odpowiednią siłą wszystkie śruby, podłączamy wszystkie wężyki, świece zapłony i przywracamy motocyklowi bak oraz owiewkę.

31. Odpalamy? Działa – dobrze, nie działa gasimy i lecimy do serwisu
Nie widzimy poprawy w dźwięku silnika? Osobiście wykonałem regulację w moim bandziorze i muszę przyznać, że tylko jedna para zaworów była zbyt ciasna, odbiegała od reszty. Dlatego tylko ją wyregulowałem cała reszta byłą idealnie zestrojona. Silnik, więc był już wyregulowany tak jak poprzedni właściciel utrzymywał a jedyne, co mnie teraz czeka to oddanie go do synchronizacji gaźników, czego sam już zrobić nie mogę z powodu braku narzędzi. Jak wiadomo reg. zaworów to rzecz konieczna przed reg. gaźników, więc ponad 100 zł zostało w kieszeni.

Tu nagranie jak pracuje moja maszynka,
one po prostu tak brzmią ! :
http://anarcho.internetdsl.pl/zawory/poprawna_praca.wav

PS. tu link do wersji PDF :

http://anarcho.internetdsl.pl/zawory/An … zawory.pdf

Ładnie ? :>


--------------------------------------------------------
second place is just a name for the first loser

Offline

 
  • Index 
  • » FAQ 
  • » Silnik 
  • » Regulacja zaworów Suzuki Bandit 600 96’ - autor: anarcho

Nowe forum otwarte! Zapraszamy do rejestracji www.polishbanditcrew.pl

Przypominamy wszystkim użytkownikom PBC, że warunkiem niezbędnym do zatwierdzenia Waszego profilu do statusu Klubowicz PBC jest wpisanie daty urodzenia oraz miasta!!


Obecne forum pozostaje w opcji read-only (tylko do odczytu).

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
www.polishbanditcrew.pun.pl