Pany, przymierzam sie do zmiany kierunkow w moim b6s 2001.
zapodajcie jakies fajne propozycje, najlepiej juz na motocyklu, oraz te godne polecenia.
p.s.
pod uwage biore tez zmiane kloszy z zoltych, na biale tylko jak je zdobyc ;p
Offline
chyba faktycznie latwiej zdobyc oryginalne SAME klosze niz biale xD latwiej juz kupic nowe kierunki z bialymi kloszami. jesli chcesz mam num do pewnego pana ktory ma mase roznych kloszy do roznych motocykli. kupilem u niego seryjny klosz do kierunku do mojego Bandita xD jak cos to pisz na PW.
Offline
Tylko nie kupuj żadnych mini kierunków na diodach LED, nie widać ich w ogóle. W słońcu tragedia.
Offline
Użytkownik
seryjne kierunki z bialymi kloszami jak dla mnie sa najlepszym rozwiazaniem, dobrze widocznie i fajnie wygladaja na czarnym dziorku
Wymiana kierunkow z moich mini mini na powyzsze jest na liscie "do zrobienia".
Offline
Użytkownik
Co wy macie do tych LED-kow? Dlaczego kazdy sadzi ze ich nie widac? Sam mam takie jak i polowa motocykli jezdzacych po niemczech i nigdy nie slyszalem zeby ktos na nie narzekal. Wg mnie LED sa nawet bardziej widoczne niz tradycyjne zarowy. Tak samo sadza chyba tez producenci samochodow, bo nie ma chyba nowego modelu BMW Audi czy Benza zeby nie byl naszpikowany diodamy. Pozatym mini LEDki wygladaja o niebo lepiej niz mega-wielkie kierunki z bialymi kloszami.
Offline
Zależy jakie masz te ledy, Mamut miał mini ledy z biały mi kloszami, to całe 350 km jak jechaliśmy nad morze to nie wiedziałem czy skręca czy jedzie prosto :> Dobrze że zmienił bo była tragedia.
Offline
Użytkownik
didody podobaja mi sie w stopie ale tylko jezeli sa zrobione pod ostrym katem np. tak jak w sv'kach (chociaz nie wiem jak widac je jak slonce swieci prosto w oczy)
Offline
Ojciec Moderator - Naczelny Baner PBC
Podzielę się doświadczeniem ze zmianą kierunkowskazów (zmieniałem 2 razy). W moim motocyklu sprowadzonym z Niemiec założone były mini-kierunki takie jak ten: http://emotos.pl/index.php?p806,kierunk … cro-orange Znalazłem je również w katalogu louisa i intermotors.
Plus: 1.ładnie wyglądają 2.dość mocno świecą 3.Uniwersalny w wielu odmianach: chrom, karbon, czerń, dłuższy i krótszy, biały, pomarańczowy i przydymiony. Bez podziału na lewy i prawy, tył i przód (teoretycznie tylko, ale o tym później).
A teraz historyjka: ponieważ w moim Bandziorze mam odpiłowany tylni chlapacz w nadkolu (poprzedni właściciel zrobił to w chamski sposób brzeszczotem) i trochę, tu i ówdzie, powiercone w nadkolu dziury, podczas jazdy w deszczu cała woda szła mi na plecy, bagażnik, do schowka i w kierunkowskazy. Zauważyłem też podczas mycia, że w tylnych kierunkach zbiera się woda i nie wypływa przez otwór w obudowie kierunkowskazu (poprzednik założył je odwrotnie, z przodu były dobrze). W jednym kierunkowskazie przewody i styki tak zaśniedziały, że spaliła mi się oprawka i żarówka. Tak dowiedziałem się po co są te otwory i poprzyglądałem się w innych motocyklach, jak są montowane oryginalne kierunkowskazy - zawsze otworem w dół, żeby woda miała jak wypłynąć. Wymontowałem kierunkowskaz (przy okazji odkryłem partacką robotę w w połączeniach elektrycznych), rozłożyłem (tzn. rozleciał się: śruba osobno, obudowa osobno ) i wyciągnąłem żarówkę - H21W. Niestety, kilka dni straciłem na poszukanie jej w sklepach, bo ma dość nietypowo umieszczone te wypusty - bagnety. Poddałem się, takiej samej na zamianę nie znalazłem.
Pobiegłem do sklepu i zamówiłem kierunkowskaz, właściwie dwa, bo w importer w katalogu nie ma (pojęcia, że istnieje motyw) rozróżnienia na lewy/prawy (kwestia umieszczenia tego otworu). Zapłaciłem 90 zł z przesyłką, rozpakowałem i ... szlag mnie o mało nie trafił,kiedy zobaczyłem, że posłali mi 2 lewe, albo jak kto woli 2 prawe (ten sam może być prawym przodem, albo lewym tyłem i odwrotnie)! Frustracja sięgnęła zenitu, motocykl stoi, pogoda piękna, a ja mam problem z żaróweczką i otworkiem Wygrzebałem stary blinkier z wiadra w garażu i zabrałem się za przeróbkę. W nowej obudowie wyciąłem nożem otwór na przeciwległym miejscu, stary otwór zakleiłem posługując się kawałkiem nakrętki z czarnego długopisu; na blaszanym odbłyśniku też jest wycięcie, żeby nie zasłaniał otworu na wodę, więc trzeba było również przełożyć odbłyśnik. Stary przepolerowałem pastą do zębów, bo był zawalony jak grzałka w czajniku. Do przerobionej obudowy założyłem nowy przewód, oprawkę i żarówkę, kolistym ruchem wsunąłem odbłyśnik, założyłem szkiełko, poskręcałem i przepełniony nadzieją pobiegłem do garażu... i udało się
świeci, nie świeci, świeci, nie świeci, świeci... aż miło było popatrzeć
PS: zdecydowałem się na kolejną robotę - poprawka partackiej roboty w instalacji oświetleniowej, a potem i tak założyłem Wingracka i zamontowałem kolejne kierunkowskazy . Pozdrawiam.
Dodam tylko, że moje mają homologację, E1 - 50R-001386 ST-034
Ostatnio edytowany przez krzysztofmielnik (2008-10-24 12:17:52)
Offline
Użytkownik
Napewno sa na rynku tanie chinskie czy tajwanskie LEDy i to moze ona tak do dupy swieca. Ja kupywalem w Hein-Gericke bodajze a oni (tak jak i w Louisie czy Polo) maja wszystkie akcesoria zatwierdzone przez "ukochany" TüV lub z inna homologacja i przynajmniej wiesz ze nie kupujesz kichy.
Offline
Modern-Father
marcinduss napisał:
Napewno sa na rynku tanie chinskie czy tajwanskie LEDy i to moze ona tak do dupy swieca. Ja kupywalem w Hein-Gericke bodajze a oni (tak jak i w Louisie czy Polo) maja wszystkie akcesoria zatwierdzone przez "ukochany" TüV lub z inna homologacja i przynajmniej wiesz ze nie kupujesz kichy.
Tak jak słusznie zauważył marcinduss są kierunki, lampy etc. które posiadają homologacje i są dopuszczone do ruchu przez np. ukochany TüV. Ich cena niestety odbiega znacznie od tych niehomologowanych których jakość jak i przydatność jest wątpliwa.
Zasadę świecenia kiedyś tłumaczyłem.Jak ktoś chce wiedzieć niech poszuka
Offline
Mam do sprzedania takie kieruneczki, świecą bardzo dobrze, mamut ma założone w swoim B12. Posiadają homologację. Nowe oryginalnie zapakowane. Mam też drugi komplet z pomarańczowym kloszem. Jak ktoś zainteresowany to PW
Offline
A ja będę potrzebował 2 kierunki na przód (poprzedni właściciel zmienił na małe.. po czym rozwalił : ) ) ale będę szukał dużych, najlepsze oryginalne - ale cena od 60 do 120 za szt (używka), no nie ważne nie o tym chciałem.. koleś z którym jeżdżę zmienił wzystkie kierunki w sv650 na takie małe po 20zł szt i bardzo się cieszy.. ale jak dla mnie to kaszana, nie dość że wygląda to jakby w moto czegoś brakowało (ale to już zależy od gustu może nie mam racji), ale najważniejsze że wogóle się nie sprawdzają w praktyce bo naprawde ciężko zauważyć że daje sygnał do skrętu (to powinno się prawie samo rzucać w oczy) w nocy jest słabo to widać, a w dzień to już zupełnie nic jest to dość niebezpieczne. Jest co prawda na to rada - odpiąć tylne światło : ) wtedy kierunki będzie widać. na allegro pełno tych "modnych" mini shit kierunków - po co to komu
Offline