Użytkownik
Panowie (według serwisówki) olej do lag to 10W, ale z rozmowy z kumplami i mechanikami doszliśmy do wniosku że lepiej wlać 15W jest sporo twardszy, natomiast wyczytałem że ilość oleju to dla 600 - 521ml natomiast dla 1200 - 516ml , ale uwaga chodzi o modele z lat 95 - 00 czyli GV75A. Jeżeli się mylę to proszę o poprawienie. W poście znalazłem że do rozkręcenia potrzeba jakiś specjalnych kluczy. Powiem tyle nie trzeba. Należy jedynie poluzować dolną śrubę (ampul) w momencie gdy jest jeszcze w półkach, następnie poluzować górną śrubę. Nie zapomnijcie podstawić miskę pod lagę. Następnie górny uszczelniacz delikatnie podważyć, z kilku stron. Po zsunięciu go pojawi się zabezpieczenie, należy je zdjąć i rura rozebrana. Przy składaniu lepiej dać nową uszczelkę miedzianą pod ampula. Koszt jaki mnie wyniósł to 60 zł za uszczelniacze na larssonie i 80 zł za olej, ale oleju i tak całego nie zużyjecie. Tak więc cały koszt wyniósł mnie zaledwie 140 zł, podejrzewam że gdybym oddał go do warsztatu to śmiało by krzyknęli 300 - 350 zł.
Offline
Panowie prośba..
Rozkręciłem wczoraj lagi ale nie udało mi się poluzować dolnych ampuli;( wszystko było skręcone do tego kompresowałem amortyzator i nic.. Potrzebuje wiedzieć jaki jest wewnętrzny rozmiar tego wycięcia żeby dobrać nakrętkę i przyspawać do nie pręt..
?????????????????????????????????
Offline
Spróbuj odkręcić na ściśniętych sprężynach
Offline
q_nerk napisał:
Spróbuj odkręcić na ściśniętych sprężynach
Napisałem że na skompresowanym próbowałem.
Doczytałem w manualu że tą dolną śrubę wkręca się na klej więc podejrzewam że ktoś już przede mna to robił i użył dobrego kleju. Ostatecznie poradziłem sobie dorabiając odpowiedni klucz.
Operacja nie jest bardzo skomplikowana ale wymaga dobrego przygotowania, narzędzi, materiałów i czasu.
Niebawem napiszę manual co i jak dokładnie;)
Pozdrawiam!
Offline
Użytkownik
Ja jak wymieniałem lagi to odkręciłem te śruby od dołu klucz ampułowy i bez problemu, wymiana nie jest taka trudna myślę że 2 godziny i jedziesz dalej
Offline
Użytkownik
pytano jeszcze raz odnosnie tego oleju. rozmawialem z kolesie mz firmy Hagon. kupuje u nich sprezyny progresywne i pytam sie czy maja olej o lepkosci 15 W .on mowi ze maja i 15 i 10 ,wiec pytam ktory lepszy i on mi mowi ze lepiej zebym wlal 10W,poniewaz juz same sprzyny w zasadzie beda spelnialy funkcje regulujaca zawieszenie ,a olej ma tu funkcje tlumiaca tylko,wiec taki gesty nie jest potrzebny.wiec teraz mam dylemat czy wzuiac 10 czy 15W.
poza tym mialem tez wymieniac tez uszczelniacze ,a koles miz nowu mowi ze jak sa w porzadku to zostaiwc w spokoju i wymienic tylko sprezyny i olej. pytanko czy wymiana oleju i sprezyn ponosi jakas ingerencje w te uszczelniacze cyz rzeczywiscie zostaiwc je w spokoju jak sa dobre ???
Offline
jesli chodzi o olej to mysle ze koles ma racje.
Osobiscie to 15W wlalbym tylko do starych dobijajacych sprezyn.
Jesli chodzi o uszczelniacze to rowniez one sie zuzywaja,
jak masz juz rozkrecone wszystko to ja bym dla swietego spokoju tez je wymienil.
Na pewno ich koszt bedzie nizszy teraz niz pozniej z wymiana.
Offline
Modern-Father
Jacek żeby wymienić sprężyny i olej odkręcasz tylko górne korki.Nic więcej.Dlatego facio dobrze prawi że nie dotykaj uszczelniaczy.Co innego jak zobaczysz że są np sparciałe gumy te wstępnie zbierające to wtedy wymień komplet
Offline
Użytkownik
no to wymieniam tylko sprezyny i olej na 10 W - tak jak mowicie .
a jak sprawdzic i le tego wlac.Bandzior i Panpiotr pisali wcxzesniej ze okolo 510-520 ml .jest tam jakas kreska dokad wlewac ,czy tak jak w baku - pod korek? czy strzykawka tak ja opisywal na pierwszej stronie wieprz w linku.
Offline
Modern-Father
To jest proste.Jak odkręcisz korek górny to zmierz jaka jest odległość od rantu do oleju.Jak będziesz zalewał zrób tak samo
Offline
Użytkownik
no tak racja, a odnosnie tylnego amora ,bo tez juz kupilem ,serio te sruby moga byc tak zapieczone ze nie da rady rekami odkrecic,bo nie wiem czy rozbierac pod chata czy jechac do serwisu?
Offline
Modern-Father
I i Nie ma na to reguły .U mnie poszły z klucza u Igora odkręcali pneumatem.Przykręcone są 50 i 75 Nm więc tragedii nie ma
Offline
z tym olejem to nie wlewalbym tomek tak jak mowisz..
wlac tyle ile trzeba..czyli ile jest w serwisowce..
o tak mierzyc to mozemy..
czasem jak moto stoi to lagi sa troche wcisniete..pozniej jak spuscisz olej to moga byc bardziej wcisniete lub bardziej wyciagniete i na oko nie powinnismy lac..tak mi sie wydaje..
wlewac strzykawka po 50 ml do jednej i do drugiej naprzyklad i bedziesz widzial czy jest po rowno nawet:PP
oczywiscie to moja sugestia ;]
Offline
A jak wcześniej było zalane za mało???? Albo olej wyciekał??? No i jak wyobrażacie sobie wymianę oleju bez rozebrania amortyzatora? Jeśli ktoś robi "na sztukę" to ok.. Całe wnętrze amorka wypełnione jest olejem z drobinkami metalu.. należy to wszystko rozebrać i dokładnie umyć. Trzeba też sprawdzić luzy na ślizgach. Jak po wymianie kola ktoś nie wyregulował dobrze położenia przedniej osi to mogły sie nadmiernie zużyć
Jeśli chodzi o napełnianie amorka to przed zainstalowaniem sprężyny należy skompresować amorek czyli wcisnąć rurę nośną do końca i nalać olej do lagi. Następnie bierzemy najlepiej drewniana metrówkę i mierzymy poziom oelju od górnego rantu do "lustra" oleju... TAK TAK TAK. trzeba to robić na zasadzie.. a jeszcze troszeczkę... a troszkę za dużo.. No i co ważne.. po zalaniu olejem należy delikatnie kilka razy zapompować amorkiem tak żeby olej wypełnił wszystkie zakamarki.
Offline
Użytkownik
Fork oil capcity
GSF600S/SS to X/XS
UK models………………………………………………521cc
US models ………………………………………………..522cc
GSF600Y/SY onwards
UK models …………………………………………………510cc
US models……………………………………………….......506cc
z serwisowki dane zawsze mnie tylko fascynuja te rozszerzenia SS,SY, XS
Thomas szkoda ze nie mieszkam gdzies tam w polsce .juz bym pewnie sie ustawil na warsztaty u Ciebie .ale nic musze sobie jakos poradzic tutaj.wiem ze dobrze jest wszystko wyczyscic wymyc i najlepiej nie jezdzic bo sie pobrudzi i zuzyje. ale czasem sie tak nie da
Ostatnio edytowany przez Jacekrysiek (2009-05-18 06:51:47)
Offline