- Nowe forum: http://polishbanditcrew.pl http://www.polishbanditcrew.pun.pl/index.php - Technika http://www.polishbanditcrew.pun.pl/viewforum.php?id=5 - Uszczelniacze przedniego zawieszenie i olej do zawieszenia http://www.polishbanditcrew.pun.pl/viewtopic.php?id=60 |
Krzychu-985 - 2007-12-04 19:17:07 |
Jakie uszczelniacze przedniego zawieszenia polecacie do bandita 600? Mam okazje kupic tanio firmy Athena i sie zastanawiam nad tym> Miał ktoś z nimi do czynienia? Bo nie mam ochoty wymienic i zeby za miesiąc znowu lały. Jaki olej wlać 15W bedzie ok? |
Czejen - 2007-12-04 19:26:14 |
sluchaj, ja 2 miesiace temu zmienialem u siebie w garazu sprezyny i olej. amorek chodzi bosko :) poszukam w paragonach co kupilem i napisze :) |
Derik - 2007-12-07 13:14:47 |
Wymieniałem w swoim olej na 10W oraz uszczelniacze, ale nie pamiętam czy Atheny :( Jutro sprawdzę w garażu opakowania to napiszę. Wiem, że są przynajmniej dwie firmy produkujące uszczelniacze do Bandita. Jedna z nich podobno robi dużo gorsze. |
Czejen - 2007-12-07 14:21:40 |
progresywne. tzn, na jednym koncu zwoje byly blizej siebie, a na drugim dalej. |
Krzychu-985 - 2007-12-07 19:13:28 |
Czy cała operacja rozłożenia zawieszenia w bandicie jest trudna czy jest cos na co powinienem uwazać? |
wieprz - 2007-12-07 21:50:19 |
uszczelniacze np. Ariete ARI http://moto.allegro.pl/item280427225_us … riete.html |
Czejen - 2007-12-08 00:03:09 |
tak, ten klucz jest niezbedny. ja go z bratem zrobilem spawajac dlugi metalowy pret z odpowiedniej wielkosci nakretka. (musisz w ladze zablokowac srobe i wykrecac od drugiej strony) - ciezka to robota. koniecznie pamietaj kolejnosc rzeczy ktore wypadaja z lagi :) |
wrc12 - 2007-12-12 20:37:21 |
Z TYM SIE NIE ZGODZE BO JA SOBIE PORADZILEM BEZ KLUCZA ( ODKRECALEM TA SRUBE NA SKRECONYCH LAGACH WTEDY SPREZYNA PRZYTRZYMUJE A JAK JEST ZASLABA TO WYJAC LAGI PODJECHAC DO NAJBLIZSZEGO WARSZTATU I PNEUMATEM NAPEWNO DA RADE |
Czejen - 2007-12-12 21:41:38 |
no tak, juz mi mowiles :) |
Krzychu-985 - 2007-12-12 22:14:35 |
Ok dzieki wszystkim bede kombinowal:) |
Mad Jaro - 2008-03-23 17:25:11 |
Hmmm...mi się wydaje, że u mnie jest jakieś na miekkie :( są jakieś regulacje tam w tych lagach ?? |
radekb - 2008-03-23 19:20:40 |
Chyba nie powinno. |
Marqs - 2008-03-23 19:37:33 |
Ja mam 2003, 15 tyś przebiegu i nic nie zauważyłem. No ale ja amator i analfabeta techniczny jestem :P |
Mad Jaro - 2008-03-23 21:16:33 |
Sam niewiem kurde, nawte jak tak gibam na hamulcu to dość głęboko dochodzą...poczekam aż się ociepli to założę opaskę na gloeń przejadę się o cykne fote dokąd dochodzi amorem moze wtedy się coś porówna nie :D |
Master8 - 2008-03-27 22:04:33 |
Ja w swoim 3 dni temu zmienialem i koles w sklepie mi doradzil olej W20 no i nie załuje.
Ja tez mam progresywne ale niestety przy roskrecaniu nie spojzałem który koniec był na dole a który u góry :) |
SINHEAD - 2008-04-11 13:36:54 |
Czejen co za sprężyny wrzuciłeś? gdzie kupowałeś? ile zapłaciłeś? jest poprawa? dobierałeś do wagi? |
wrc12 - 2008-04-11 14:13:13 |
nie wazne ktora strona wazne by byly obie tak samo |
Derik - 2008-04-11 15:05:14 |
Mylisz się. Fabryczne sprężyny montuje się gęstym do dołu. Jak powinny być zamontowane progresywne ? Nie wiem , ale zamontowałbym gęstym do dołu. |
Tomek - 2008-04-11 15:26:07 |
Zależnie od typu zawieszenia zwykłe gesty góra ups-down gesty dół.Czyli u nas gesty w górę. |
Master8 - 2008-04-16 20:47:11 |
Czyli wszystko gra i nie bede musial zmieniac :) |
Tomek - 2008-04-17 07:36:52 |
Niewprawny kierowca nawet tego nie odczuje :) |
Tomek - 2008-04-18 21:00:40 |
UWAGA!!!!!!! |
anarcho - 2008-05-27 06:30:28 |
wznowie temat , jaki olej polecacie 15w czy 20w ? |
Bandzior - 2008-05-27 07:17:43 |
Mad Jaro, ja miałem dokładnie ten sam problem. Pojechałem do serwisu, podobno okazało sie ze mam progresywne sprężyny ale założone na odwrót, nie wiem czy to możliwe ale tak słyszałem. Więc jak już zostały prawidłowo założone i została wlana odpowiednia ilość oleju Motul 15 W to teraz jest idealnie. Oczywiście uszczelniacze tez są wymienione. Teraz to jest twardy jak na bandita. ważne jest to żeby serwis sprawdził ile oleju trzeba wlać do Bandita po 2000 roku. Ja mam 2001, i trzeba było wlać ok 506 ml. myślę ze u Ciebie jest tak samo ale lepiej to sprawdzić. |
kr4kus - 2009-03-09 17:03:47 |
czyli jakie w końcu uszczelniacze warto kupić? ariete, atheny, saito? |
Derik - 2009-03-09 18:40:19 |
U mnie zamontowane Ariete dają radę. Wcześniej nie byłem pewien jakie mam, ale znalazłem opakowanie. Kolega, który prowadzi serwis polecił mi właśnie te. |
kr4kus - 2009-03-09 18:55:32 |
dzięki za info. A ktoś wie, gdzie można w takim razie w Warszawie dostać uszczelniacze ariete? wiem, że athene w larssonie mają. |
miazged-_- - 2009-03-10 18:21:09 |
kurcze ja tez potrzebuje uszczelniacze do gsf 600S z 99r i nie moge nigdzie znalezc |
kr4kus - 2009-03-10 18:29:48 |
http://www.sklep1.larsson.pl/ |
xz_666 - 2009-03-10 18:30:20 |
www.larsson.pl jak nie maja to na pewno miec będą. |
panpiotr1 - 2009-03-16 18:31:03 |
Panowie (według serwisówki) olej do lag to 10W, ale z rozmowy z kumplami i mechanikami doszliśmy do wniosku że lepiej wlać 15W jest sporo twardszy, natomiast wyczytałem że ilość oleju to dla 600 - 521ml natomiast dla 1200 - 516ml , ale uwaga chodzi o modele z lat 95 - 00 czyli GV75A. Jeżeli się mylę to proszę o poprawienie. W poście znalazłem że do rozkręcenia potrzeba jakiś specjalnych kluczy. Powiem tyle nie trzeba. Należy jedynie poluzować dolną śrubę (ampul) w momencie gdy jest jeszcze w półkach, następnie poluzować górną śrubę. Nie zapomnijcie podstawić miskę pod lagę. Następnie górny uszczelniacz delikatnie podważyć, z kilku stron. Po zsunięciu go pojawi się zabezpieczenie, należy je zdjąć i rura rozebrana. Przy składaniu lepiej dać nową uszczelkę miedzianą pod ampula. Koszt jaki mnie wyniósł to 60 zł za uszczelniacze na larssonie i 80 zł za olej, ale oleju i tak całego nie zużyjecie. Tak więc cały koszt wyniósł mnie zaledwie 140 zł, podejrzewam że gdybym oddał go do warsztatu to śmiało by krzyknęli 300 - 350 zł. |
THOMAS - 2009-05-16 08:03:36 |
Panowie prośba.. |
q_nerk - 2009-05-16 09:41:04 |
Spróbuj odkręcić na ściśniętych sprężynach |
THOMAS - 2009-05-16 12:52:20 |
Napisałem że na skompresowanym próbowałem. |
tomaszkopa1978 - 2009-05-16 16:09:43 |
Ja jak wymieniałem lagi to odkręciłem te śruby od dołu klucz ampułowy i bez problemu, wymiana nie jest taka trudna myślę że 2 godziny i jedziesz dalej |
Jacekrysiek - 2009-05-16 19:27:47 |
pytano jeszcze raz odnosnie tego oleju. rozmawialem z kolesie mz firmy Hagon. kupuje u nich sprezyny progresywne i pytam sie czy maja olej o lepkosci 15 W .on mowi ze maja i 15 i 10 ,wiec pytam ktory lepszy i on mi mowi ze lepiej zebym wlal 10W,poniewaz juz same sprzyny w zasadzie beda spelnialy funkcje regulujaca zawieszenie ,a olej ma tu funkcje tlumiaca tylko,wiec taki gesty nie jest potrzebny.wiec teraz mam dylemat czy wzuiac 10 czy 15W. |
jackRM - 2009-05-16 19:38:10 |
jesli chodzi o olej to mysle ze koles ma racje. |
Tomek - 2009-05-16 19:50:56 |
Jacek żeby wymienić sprężyny i olej odkręcasz tylko górne korki.Nic więcej.Dlatego facio dobrze prawi że nie dotykaj uszczelniaczy.Co innego jak zobaczysz że są np sparciałe gumy te wstępnie zbierające to wtedy wymień komplet |
Jacekrysiek - 2009-05-16 20:01:33 |
no to wymieniam tylko sprezyny i olej na 10 W - tak jak mowicie . |
Tomek - 2009-05-16 20:12:52 |
To jest proste.Jak odkręcisz korek górny to zmierz jaka jest odległość od rantu do oleju.Jak będziesz zalewał zrób tak samo :) |
Jacekrysiek - 2009-05-16 20:16:03 |
no tak racja, a odnosnie tylnego amora ,bo tez juz kupilem ,serio te sruby moga byc tak zapieczone ze nie da rady rekami odkrecic,bo nie wiem czy rozbierac pod chata czy jechac do serwisu? |
Tomek - 2009-05-16 20:40:22 |
I i Nie ma na to reguły .U mnie poszły z klucza u Igora odkręcali pneumatem.Przykręcone są 50 i 75 Nm więc tragedii nie ma :) |
yoka - 2009-05-17 08:20:18 |
z tym olejem to nie wlewalbym tomek tak jak mowisz.. |
THOMAS - 2009-05-17 11:33:57 |
A jak wcześniej było zalane za mało;)???? Albo olej wyciekał??? No i jak wyobrażacie sobie wymianę oleju bez rozebrania amortyzatora? Jeśli ktoś robi "na sztukę" to ok.. Całe wnętrze amorka wypełnione jest olejem z drobinkami metalu.. należy to wszystko rozebrać i dokładnie umyć. Trzeba też sprawdzić luzy na ślizgach. Jak po wymianie kola ktoś nie wyregulował dobrze położenia przedniej osi to mogły sie nadmiernie zużyć;) Jeśli chodzi o napełnianie amorka to przed zainstalowaniem sprężyny należy skompresować amorek czyli wcisnąć rurę nośną do końca i nalać olej do lagi. Następnie bierzemy najlepiej drewniana metrówkę i mierzymy poziom oelju od górnego rantu do "lustra" oleju... TAK TAK TAK. trzeba to robić na zasadzie.. a jeszcze troszeczkę... a troszkę za dużo.. No i co ważne.. po zalaniu olejem należy delikatnie kilka razy zapompować amorkiem tak żeby olej wypełnił wszystkie zakamarki. |
Jacekrysiek - 2009-05-17 11:45:24 |
Fork oil capcity |