Krzychu-985 - 2007-12-04 19:17:07

Jakie uszczelniacze przedniego zawieszenia polecacie do bandita 600? Mam okazje kupic tanio firmy Athena i sie zastanawiam nad tym> Miał ktoś z nimi do czynienia? Bo nie mam ochoty wymienic i zeby za miesiąc znowu lały. Jaki olej wlać 15W bedzie ok?

Czejen - 2007-12-04 19:26:14

sluchaj, ja 2 miesiace temu zmienialem u siebie w garazu sprezyny i olej. amorek chodzi bosko :) poszukam w paragonach co kupilem i napisze :)
ps. sporo pierdolenia jest przy wymianie. musielismy wlasne narzedzia spawac zeby odkrecic nakretke w ladze :)

Derik - 2007-12-07 13:14:47

Wymieniałem w swoim olej na 10W oraz uszczelniacze, ale nie pamiętam czy Atheny :( Jutro sprawdzę w garażu opakowania to napiszę. Wiem, że są przynajmniej dwie firmy produkujące uszczelniacze do Bandita. Jedna z nich podobno robi dużo gorsze.
Czejen - wymieniałeś sprężyny na zwykłe czy progresywne ?

Czejen - 2007-12-07 14:21:40

progresywne. tzn, na jednym koncu zwoje byly blizej siebie, a na drugim dalej.

Krzychu-985 - 2007-12-07 19:13:28

Czy cała operacja rozłożenia zawieszenia  w bandicie jest trudna czy jest cos na co powinienem uwazać?

wieprz - 2007-12-07 21:50:19

uszczelniacze np. Ariete ARI  http://moto.allegro.pl/item280427225_us … riete.html
ważne aby był w komplecie specjalny smar.

zobacz to http://serwisy.gazeta.pl/motocykle/1,56423,1976940.html

musisz mieć specjalny długi klucz który sie wkłada do lagi od góry a od dołu imbus. Olej zalecany 10w ale lepiej wlać
gęstszy np 15W ja zastanawiam sie nawet nad 20W , teraz mam 15W.

Czejen - 2007-12-08 00:03:09

tak, ten klucz jest niezbedny. ja go z bratem zrobilem spawajac dlugi metalowy pret z odpowiedniej wielkosci nakretka. (musisz w ladze zablokowac srobe i wykrecac od drugiej strony) - ciezka to robota. koniecznie pamietaj kolejnosc rzeczy ktore wypadaja z lagi :)

wrc12 - 2007-12-12 20:37:21

Czejen napisał:

tak, ten klucz jest niezbedny. ja go z bratem zrobilem spawajac dlugi metalowy pret z odpowiedniej wielkosci nakretka. (musisz w ladze zablokowac srobe i wykrecac od drugiej strony) - ciezka to robota. koniecznie pamietaj kolejnosc rzeczy ktore wypadaja z lagi :)

Z TYM SIE NIE ZGODZE  BO JA SOBIE PORADZILEM BEZ KLUCZA ( ODKRECALEM TA SRUBE NA  SKRECONYCH LAGACH WTEDY SPREZYNA PRZYTRZYMUJE  A JAK JEST ZASLABA TO  WYJAC LAGI PODJECHAC DO NAJBLIZSZEGO  WARSZTATU  I PNEUMATEM NAPEWNO DA RADE

Czejen - 2007-12-12 21:41:38

no tak, juz mi mowiles :)
ja robilem to na zywiol i najpierw odkrecilem lage, zbadalem jak sprawa wyglada a potem kombinowalem :)

Krzychu-985 - 2007-12-12 22:14:35

Ok dzieki wszystkim bede kombinowal:)
pzdr

Mad Jaro - 2008-03-23 17:25:11

Hmmm...mi się wydaje, że u mnie jest jakieś na miekkie :( są jakieś regulacje tam w tych lagach ??
Uszczelniacze oki nic nie cieknie, nic sie nie poci a;e wydaje mi sie ze przy mocnym chamowanku to aż dobijają do końca... ale 2005r i 6000 przebiegu to chyba jeszcze nic sie nie powinno dziać nie??

radekb - 2008-03-23 19:20:40

Chyba nie powinno.
Słyszałem, że czasem dobre efekty przynosi wymiana oleju na bardziej gęsty.

Marqs - 2008-03-23 19:37:33

Ja mam 2003, 15 tyś przebiegu i nic nie zauważyłem. No ale ja amator i analfabeta techniczny jestem :P

Mad Jaro - 2008-03-23 21:16:33

Sam niewiem kurde, nawte jak tak gibam na hamulcu to dość głęboko dochodzą...poczekam aż się ociepli to założę opaskę na gloeń przejadę się o cykne fote dokąd dochodzi amorem moze wtedy się coś porówna nie :D

Master8 - 2008-03-27 22:04:33

Ja w swoim 3 dni temu zmienialem i koles w sklepie mi doradzil olej  W20 no i nie załuje.

Czejen napisał:

progresywne. tzn, na jednym koncu zwoje byly blizej siebie, a na drugim dalej.

Ja tez mam progresywne ale niestety przy roskrecaniu nie spojzałem który koniec był na dole a który u góry :)
Może ktoś wie jak to powinno być ?? Ja dałem ten koniec z większa ilością zwojów na duł tak na logike moze mnie ktos poprawi jesli źle zrobiłem.

SINHEAD - 2008-04-11 13:36:54

Czejen co za sprężyny wrzuciłeś? gdzie kupowałeś? ile zapłaciłeś? jest poprawa? dobierałeś do wagi?

wrc12 - 2008-04-11 14:13:13

Master8 napisał:

Ja w swoim 3 dni temu zmienialem i koles w sklepie mi doradzil olej  W20 no i nie załuje.

Czejen napisał:

progresywne. tzn, na jednym koncu zwoje byly blizej siebie, a na drugim dalej.

Ja tez mam progresywne ale niestety przy roskrecaniu nie spojzałem który koniec był na dole a który u góry :)
Może ktoś wie jak to powinno być ?? Ja dałem ten koniec z większa ilością zwojów na duł tak na logike moze mnie ktos poprawi jesli źle zrobiłem.

nie wazne ktora strona wazne by byly obie tak samo

Derik - 2008-04-11 15:05:14

wrc12 napisał:

Master8 napisał:

Ja w swoim 3 dni temu zmienialem i koles w sklepie mi doradzil olej  W20 no i nie załuje.

Czejen napisał:

progresywne. tzn, na jednym koncu zwoje byly blizej siebie, a na drugim dalej.

Ja tez mam progresywne ale niestety przy roskrecaniu nie spojzałem który koniec był na dole a który u góry :)
Może ktoś wie jak to powinno być ?? Ja dałem ten koniec z większa ilością zwojów na duł tak na logike moze mnie ktos poprawi jesli źle zrobiłem.

nie wazne ktora strona wazne by byly obie tak samo

Mylisz się. Fabryczne sprężyny montuje się gęstym do dołu. Jak powinny być zamontowane progresywne ? Nie wiem , ale zamontowałbym gęstym do dołu.

Tomek - 2008-04-11 15:26:07

DerikGSF napisał:

wrc12 napisał:

Master8 napisał:

Ja w swoim 3 dni temu zmienialem i koles w sklepie mi doradzil olej  W20 no i nie załuje.

Ja tez mam progresywne ale niestety przy roskrecaniu nie spojzałem który koniec był na dole a który u góry :)
Może ktoś wie jak to powinno być ?? Ja dałem ten koniec z większa ilością zwojów na duł tak na logike moze mnie ktos poprawi jesli źle zrobiłem.

nie wazne ktora strona wazne by byly obie tak samo

Mylisz się. Fabryczne sprężyny montuje się gęstym do dołu. Jak powinny być zamontowane progresywne ? Nie wiem , ale zamontowałbym gęstym do dołu.

Zależnie od typu zawieszenia zwykłe gesty góra ups-down gesty dół.Czyli u nas gesty w górę.

Master8 - 2008-04-16 20:47:11

Czyli wszystko gra i nie bede musial zmieniac :)

Tomek - 2008-04-17 07:36:52

Niewprawny kierowca nawet tego nie odczuje :)
A że nie jesteśmy mistrzami wyścigów szosowych to dla nas bez różnicy :P

Tomek - 2008-04-18 21:00:40

UWAGA!!!!!!!
Wprowadziłem w błąd
Sprężyny progresywne zakłada się w naszym zawieszeniu gęstym do góry.
W B6.5 są montowane seryjnie :)

anarcho - 2008-05-27 06:30:28

wznowie temat , jaki olej polecacie 15w czy 20w ?

Bandzior - 2008-05-27 07:17:43

Mad Jaro, ja miałem dokładnie ten sam problem. Pojechałem do serwisu, podobno okazało sie ze mam progresywne sprężyny ale założone na odwrót, nie wiem czy to możliwe ale tak słyszałem. Więc jak już zostały prawidłowo założone i została wlana odpowiednia ilość oleju Motul 15 W to teraz jest idealnie. Oczywiście uszczelniacze tez są wymienione. Teraz to jest twardy jak na bandita. ważne jest to żeby serwis sprawdził ile oleju trzeba wlać do Bandita po 2000 roku. Ja mam 2001, i trzeba było wlać ok 506 ml. myślę ze u Ciebie jest tak samo ale lepiej to sprawdzić.

kr4kus - 2009-03-09 17:03:47

czyli jakie w końcu uszczelniacze warto kupić? ariete, atheny, saito?
w sumie nie ciekły jeszcze, ale zawieszenie leży rozebrane, to chyba warto wymienić przy okazji.

Derik - 2009-03-09 18:40:19

U mnie zamontowane Ariete dają radę. Wcześniej nie byłem pewien jakie mam, ale znalazłem opakowanie. Kolega, który prowadzi serwis polecił mi właśnie te.

kr4kus - 2009-03-09 18:55:32

dzięki za info. A ktoś wie, gdzie można w takim razie w Warszawie dostać uszczelniacze ariete? wiem, że athene w larssonie mają.

miazged-_- - 2009-03-10 18:21:09

kurcze ja tez potrzebuje uszczelniacze do gsf 600S z 99r i nie moge nigdzie znalezc

kr4kus - 2009-03-10 18:29:48

http://www.sklep1.larsson.pl/
tutaj masz. W Poznaniu też mają na stanie. Ja chyba wezmę NOK. Podobno są montowane seryjnie w japońskich motocyklach.

xz_666 - 2009-03-10 18:30:20

miazged-_- napisał:

kurcze ja tez potrzebuje uszczelniacze do gsf 600S z 99r i nie moge nigdzie znalezc

www.larsson.pl jak nie maja to na pewno miec będą.

panpiotr1 - 2009-03-16 18:31:03

Panowie (według serwisówki) olej do lag to 10W, ale z rozmowy z kumplami i mechanikami doszliśmy do wniosku że  lepiej wlać 15W jest sporo twardszy, natomiast wyczytałem że ilość oleju to dla 600 - 521ml natomiast dla 1200 - 516ml , ale uwaga chodzi o modele z lat 95 - 00 czyli GV75A. Jeżeli się mylę to proszę o poprawienie. W poście znalazłem że do rozkręcenia potrzeba jakiś specjalnych kluczy. Powiem tyle nie trzeba. Należy jedynie poluzować dolną śrubę (ampul) w momencie gdy jest jeszcze w półkach, następnie poluzować górną śrubę. Nie zapomnijcie podstawić miskę pod lagę. Następnie górny uszczelniacz delikatnie podważyć, z kilku stron. Po zsunięciu go pojawi się zabezpieczenie, należy je zdjąć i rura rozebrana. Przy składaniu lepiej dać nową uszczelkę miedzianą pod ampula. Koszt jaki mnie wyniósł to 60 zł za uszczelniacze na larssonie i 80 zł za olej, ale oleju i tak całego nie zużyjecie. Tak więc cały koszt wyniósł mnie zaledwie 140 zł, podejrzewam że gdybym oddał go do warsztatu to śmiało by krzyknęli 300 - 350 zł.

THOMAS - 2009-05-16 08:03:36

Panowie prośba..
Rozkręciłem wczoraj lagi ale nie udało mi się poluzować dolnych ampuli;( wszystko było skręcone do tego kompresowałem amortyzator i nic.. Potrzebuje wiedzieć jaki jest wewnętrzny rozmiar tego wycięcia żeby dobrać nakrętkę i przyspawać do nie pręt..
?????????????????????????????????

q_nerk - 2009-05-16 09:41:04

Spróbuj odkręcić na ściśniętych sprężynach

THOMAS - 2009-05-16 12:52:20

q_nerk napisał:

Spróbuj odkręcić na ściśniętych sprężynach

Napisałem że na skompresowanym próbowałem.
Doczytałem w manualu że tą dolną śrubę wkręca się na klej więc podejrzewam że ktoś już przede mna to robił i użył dobrego kleju. Ostatecznie poradziłem sobie dorabiając odpowiedni klucz.
Operacja nie jest bardzo skomplikowana ale wymaga dobrego przygotowania, narzędzi, materiałów i czasu.
Niebawem napiszę manual co i jak dokładnie;)
Pozdrawiam!

tomaszkopa1978 - 2009-05-16 16:09:43

Ja jak wymieniałem lagi to odkręciłem te śruby od dołu  klucz   ampułowy  i bez problemu,  wymiana nie jest taka trudna myślę że 2 godziny i jedziesz dalej

Jacekrysiek - 2009-05-16 19:27:47

pytano jeszcze raz odnosnie tego oleju. rozmawialem z kolesie mz firmy Hagon. kupuje u nich sprezyny progresywne i pytam sie czy maja olej o lepkosci 15 W .on mowi ze maja i 15 i 10 ,wiec pytam ktory lepszy i on mi mowi ze lepiej zebym wlal 10W,poniewaz juz same sprzyny w zasadzie beda spelnialy funkcje regulujaca zawieszenie ,a olej ma tu funkcje tlumiaca tylko,wiec taki gesty nie jest potrzebny.wiec teraz mam dylemat czy wzuiac 10 czy 15W.
poza tym mialem tez wymieniac tez uszczelniacze ,a koles miz nowu mowi ze jak sa w porzadku to zostaiwc w spokoju i wymienic tylko sprezyny i olej. pytanko czy wymiana oleju i sprezyn ponosi jakas ingerencje w te uszczelniacze cyz rzeczywiscie zostaiwc je w spokoju jak sa dobre ???

jackRM - 2009-05-16 19:38:10

jesli chodzi o olej to mysle ze koles ma racje.
Osobiscie to 15W wlalbym tylko do starych dobijajacych sprezyn.
Jesli chodzi o uszczelniacze to rowniez one sie zuzywaja,
jak masz juz rozkrecone wszystko to ja bym dla swietego spokoju tez je wymienil.
Na pewno ich koszt bedzie nizszy teraz niz pozniej z wymiana.

Tomek - 2009-05-16 19:50:56

Jacek żeby wymienić sprężyny i olej odkręcasz tylko górne korki.Nic więcej.Dlatego facio dobrze prawi że nie dotykaj uszczelniaczy.Co innego jak zobaczysz że są np sparciałe gumy te wstępnie zbierające to wtedy wymień komplet

Jacekrysiek - 2009-05-16 20:01:33

no to wymieniam tylko sprezyny i olej na 10 W - tak jak mowicie .
a jak sprawdzic i le tego wlac.Bandzior i Panpiotr pisali wcxzesniej ze okolo 510-520 ml .jest tam jakas kreska dokad wlewac ,czy tak jak w baku - pod korek? czy strzykawka tak ja opisywal na pierwszej stronie wieprz w linku.

Tomek - 2009-05-16 20:12:52

To jest proste.Jak odkręcisz korek górny to zmierz jaka jest odległość od rantu do oleju.Jak będziesz zalewał zrób tak samo :)

Jacekrysiek - 2009-05-16 20:16:03

no tak racja, a odnosnie tylnego amora ,bo tez juz kupilem ,serio te sruby moga byc tak zapieczone ze nie da rady rekami odkrecic,bo nie wiem czy rozbierac pod chata czy jechac do serwisu?

Tomek - 2009-05-16 20:40:22

I i Nie ma na to reguły .U mnie poszły z klucza u Igora odkręcali pneumatem.Przykręcone są  50 i 75 Nm więc tragedii nie ma :)

yoka - 2009-05-17 08:20:18

z tym olejem to nie wlewalbym tomek tak jak mowisz..
wlac tyle ile trzeba..czyli ile jest w serwisowce..
o tak mierzyc to mozemy..
czasem jak moto stoi to lagi sa troche wcisniete..pozniej jak spuscisz olej to moga byc bardziej wcisniete lub bardziej wyciagniete i na oko nie powinnismy lac..tak mi sie wydaje..
wlewac strzykawka po 50 ml do jednej i do drugiej naprzyklad i bedziesz widzial czy jest po rowno nawet:PP
oczywiscie to moja sugestia ;]

THOMAS - 2009-05-17 11:33:57

A jak wcześniej było zalane za mało;)???? Albo olej wyciekał??? No i jak wyobrażacie sobie wymianę oleju bez rozebrania amortyzatora? Jeśli ktoś robi "na sztukę" to ok.. Całe wnętrze amorka wypełnione jest olejem z drobinkami metalu.. należy to wszystko rozebrać i dokładnie umyć. Trzeba też sprawdzić luzy na ślizgach. Jak po wymianie kola ktoś nie wyregulował dobrze położenia przedniej osi to mogły sie nadmiernie zużyć;) Jeśli chodzi o napełnianie amorka to przed zainstalowaniem sprężyny należy skompresować amorek czyli wcisnąć rurę nośną do końca i nalać olej do lagi. Następnie bierzemy najlepiej drewniana metrówkę i mierzymy poziom oelju od górnego rantu do "lustra" oleju... TAK TAK TAK. trzeba to robić na zasadzie.. a jeszcze troszeczkę... a troszkę za dużo.. No i co ważne.. po zalaniu olejem należy delikatnie kilka razy zapompować amorkiem tak żeby olej wypełnił wszystkie zakamarki.

Jacekrysiek - 2009-05-17 11:45:24

Fork oil capcity
GSF600S/SS to X/XS
UK  models………………………………………………521cc
US models ………………………………………………..522cc

GSF600Y/SY onwards
UK models …………………………………………………510cc
US models……………………………………………….......506cc

z serwisowki dane zawsze mnie tylko fascynuja te rozszerzenia SS,SY, XS 
Thomas szkoda ze nie mieszkam gdzies tam w polsce .juz bym pewnie sie ustawil na warsztaty u Ciebie .ale nic musze sobie jakos poradzic tutaj.wiem ze dobrze jest wszystko wyczyscic wymyc i najlepiej nie jezdzic bo sie pobrudzi i zuzyje. ale czasem sie tak nie da

https://debrzno.zbiorniki-betonowe360.pl