Użytkownik
No właśnie. Czy jest ktoś w stanie wytłumaczyć mi jak działa kranik? W pozycji "on" jasne, ciśnieniowe dozowanie paliwa do gaźników. W pozycji "pri" grawitacyjne. No a co się dzieje w pozycji "res"?? Otóż miałem dziś tak. Zaiwaniam pod górkę. Nadmienię że miga mi rezerwa (czyli w zbiorniku jest ok 5 litrów). Łyknąłem kilka aut no i musiałem się schować za kolejnym. W momencie kiedy zdławiłem gaz a następnie odkręciłem moto straciło obroty, przestało palić na chyba 1 cylinder po czym zgasło. Nie chciało odpalić. Po przełączeniu na PRI odpaliłem gada i jadę dalej, ale po przełączeniu na ON, znów zaczął się dusić. Więc przełączyłem na RES i spokojnie mogłem jechać. Po zatankowaniu paliwa (weszło 15 litrów) problem zniknął. Podobnie stało się później. No ale w zeszłym sezonie nie miałem takich problemów.
No tyle mojego, teraz meldować co na rzeczy
Offline
No wg mnie to RES to najnormalniej w świecie rezerwa czyli jeżeli Ci sie dusi i gaśnie na ON to przerzucasz na RES i jedziesz dalej (podobno do 60km ale nie sprawdzałem:) ) Ja mam 600 i u mnie to tak dzialo od zawsze (czyli od października) Jak czuje po obrotach że nie chodzą tak jak moja ręka to wtedy daje RES i rozglądam sie za stacją.
Offline
Użytkownik
No właśnie. Pytanie jak to działa? Co robi pozycja RES? Ogranicza obroty? Zmniejsza dopływ paliwa?
Offline
Użytkownik
A takie buty... To ma sens... Czyli co, przytkała mi sie dziurka?
Offline
Użytkownik
Marqs napisał:
Czyli co, przytkała mi sie dziurka?
zaczyna byc ciekawie
Offline
Użytkownik
Abaddon20 napisał:
Marqs napisał:
Czyli co, przytkała mi sie dziurka?
zaczyna byc ciekawie
Hehe... Głodnemu chleb na myśli a ja tu poważnie pytam bo nie wiem czy coś się stało skoro w zeszłym sezonie nie było czegoś takiego.
Offline
Użytkownik
wiesz ja mam kranik w pozycji ON bo abym mogl przelaczyc w inna pozycje musze kombinerkami bo mam urwana koncowke wiec dawno nie bylem na rezerwie
Offline
Użytkownik
Hmmm, może trzeba będzie wymienić filtry
Offline
No wszystko ładnie pięknie ale....., ale trzeba pamietać zeby nie zostawiać kranika w pozycji PRI ponieważ jest to pozycja do zalewania gaźników np. po wymianie myciu itp.
Jeżeli iglica w gaźniku nie trzyma, paliwo przeleje sie przez gaźnik dalej przez cylinder i może dostać się do oleju
a to jest bardzo nie wskazane ....tak na przyszłość.POZDRO.
Offline
Użytkownik
Mądrego to aż miło posłuchać... poczytać
Offline
Użytkownik
Bardzo pomógł mi ten temat dzięki
Offline