- Nowe forum: http://polishbanditcrew.pl http://www.polishbanditcrew.pun.pl/index.php - Technika http://www.polishbanditcrew.pun.pl/viewforum.php?id=5 - Kranik paliwa http://www.polishbanditcrew.pun.pl/viewtopic.php?id=554 |
Marqs - 2008-03-30 17:53:11 |
No właśnie. Czy jest ktoś w stanie wytłumaczyć mi jak działa kranik? W pozycji "on" jasne, ciśnieniowe dozowanie paliwa do gaźników. W pozycji "pri" grawitacyjne. No a co się dzieje w pozycji "res"?? Otóż miałem dziś tak. Zaiwaniam pod górkę. Nadmienię że miga mi rezerwa (czyli w zbiorniku jest ok 5 litrów). Łyknąłem kilka aut no i musiałem się schować za kolejnym. W momencie kiedy zdławiłem gaz a następnie odkręciłem moto straciło obroty, przestało palić na chyba 1 cylinder po czym zgasło. Nie chciało odpalić. Po przełączeniu na PRI odpaliłem gada i jadę dalej, ale po przełączeniu na ON, znów zaczął się dusić. Więc przełączyłem na RES i spokojnie mogłem jechać. Po zatankowaniu paliwa (weszło 15 litrów) problem zniknął. Podobnie stało się później. No ale w zeszłym sezonie nie miałem takich problemów. |
kuba86bb - 2008-03-30 18:19:27 |
No wg mnie to RES to najnormalniej w świecie rezerwa czyli jeżeli Ci sie dusi i gaśnie na ON to przerzucasz na RES i jedziesz dalej (podobno do 60km ale nie sprawdzałem:) ) Ja mam 600 i u mnie to tak dzialo od zawsze (czyli od października) :P Jak czuje po obrotach że nie chodzą tak jak moja ręka to wtedy daje RES i rozglądam sie za stacją. |
wrc12 - 2008-03-30 18:20:25 |
to jest normalne może w zeszłym sezonie nie jeździłeś na rezerwie |
Marqs - 2008-03-30 18:21:16 |
No właśnie. Pytanie jak to działa? Co robi pozycja RES? Ogranicza obroty? Zmniejsza dopływ paliwa? |
radekb - 2008-03-30 18:37:44 |
Nie, po prostu zasysa paliwo z innej, niżej położonej dziurki. |
Marqs - 2008-03-30 18:43:23 |
A takie buty... To ma sens... Czyli co, przytkała mi sie dziurka? :D |
Abaddon20 - 2008-03-30 18:49:15 |
zaczyna byc ciekawie :D:D:D |
Marqs - 2008-03-30 18:53:24 |
Hehe... Głodnemu chleb na myśli :P a ja tu poważnie pytam bo nie wiem czy coś się stało skoro w zeszłym sezonie nie było czegoś takiego. |
radekb - 2008-03-30 18:57:18 |
Bardzo możliwe. Trzeba by rozebrać i wyczyścić filtr paliwa. |
Abaddon20 - 2008-03-30 18:57:44 |
wiesz ja mam kranik w pozycji ON bo abym mogl przelaczyc w inna pozycje musze kombinerkami bo mam urwana koncowke :) wiec dawno nie bylem na rezerwie :D |
Marqs - 2008-03-30 19:06:16 |
Hmmm, może trzeba będzie wymienić filtry :) |
Abaddon20 - 2008-03-30 19:16:50 |
albo czesciej tankowac :D |
gumbej - 2008-03-31 11:52:49 |
No wszystko ładnie pięknie ale....., ale trzeba pamietać zeby nie zostawiać kranika w pozycji PRI ponieważ jest to pozycja do zalewania gaźników np. po wymianie myciu itp. |
Marqs - 2008-03-31 17:28:50 |
Mądrego to aż miło posłuchać... poczytać :) |
ryzykant155 - 2009-03-24 19:12:21 |
Bardzo pomógł mi ten temat dzięki :P |
ryzykant155 - 2009-03-24 19:14:24 |
aa jeszcze jedno czyli wychodzi na to , ze w bandicie kranika nie zakręcamy "nie odcinamy doplywu paliwa" ? Zostawiamy w pozycji ON, lub RES ? |
serch - 2009-03-24 19:20:39 |
tak, kranik jest podcisnieniowy. i jezeli silnik jest wylaczony,brak podcisnienia paliwo nie bedzie dostawac sie do gaznikow. |
ryzykant155 - 2009-03-24 19:21:46 |
Wielkie dzięki za pomoc :) |
yoka - 2009-03-24 23:08:17 |
musze sie przyznac ze do konca nie wiem co to znaczy"podcisnieniowy" |
serch - 2009-03-24 23:47:15 |
jezeli jest w pozycji PRI to bedzie leciec, grawitacyjnie czyli jak kranik jest na dole a paliwo u gory to z gory na dol. jak jest w pozycji ON i RES to bedzie leciec tylko przy wlaczonym silniku. |
Jacekrysiek - 2009-03-25 07:53:30 |
yoka nie musiasz wymieniac kranika-jest tak jak ma byc .tak jak serch napisal podcisnienie- czyli zassysanie paliwa z baku odbywa sie tylko przy wlaczonym silniku. |
yoka - 2009-03-25 08:11:19 |
ale w pozycji on i res(czyli w kazdej pozycji) |
serch - 2009-03-25 08:13:22 |
przeczytaj caly temat od poczatku, sa 3 pozycje nie 2 |
Enterro - 2009-03-26 07:01:25 |
No własnie ja mam ten problem iz nie wiedzac zostawilem bandita w pozycji PRI. Stoi tak od wtorku wieczorem. Co mam teraz zrobic ? Napewno zmienic na ON albo RES. Odpalic go czy nie? Serch napisał ze zalewa gazniki po kliku tyg a nie dniach, wiec moze jesli teraz to zamkne to nic sie nie stanie, prosze o pomoc ;) |
hudy7774 - 2009-03-26 07:43:48 |
dobry nie jestem fachowcem jeżeli chodzi o motocykle ale jeżeli te gaźniki zalewały się tyle czasu to możesz mieć cylindry zalane i raczej go nie odpalisz a jeżeli by ci się udało to jak są zalane cylindry to jak zacznie ci strzelać to może jakiś szkut narobić moja rada zlać paliwo z gaźników i podkręcać świece i go przedmuchać najlepiej przedmuchać cylinder zamiast świecy palec tam wsadzić żeby się zrobiło lekkie ciśnienie i pokręcić rozrusznikiem jeżeli jest tam paliwo to go tłok wypluje ale jak zaznaczam jeżeli chodzi o motocykle to dopiero się uczę więc poczekaj jeszcze na rady bardziej doświadczonych jak narazie bym go nie odpalał !!! |
Jacekrysiek - 2009-03-26 07:50:55 |
zle zrozumiales . ustawia sie zalewanie gaznikow czyli pozycje PRI po powiedzmy dwutygodniowym postoju.co nie znaczy ze potem trzymasz na PRI przez 3 dni.wystarczy przeczytac tutaj |
Enterro - 2009-03-26 15:03:57 |
Dzisiaj rano przekrecilem na on. Sprawdziłem jeszcze wszystko ,poziom oleju w normie czyli benzyna nie dostała sie do silnika oraz nie było zadnej plamy na podłodze ani zawilgocenia czy innych śladów na silniku. Może jak postoi do jutra wieczorem to go odpale i zobacze czy praca jest wporzadku, jak myślicie ? |
hudy7774 - 2009-03-26 18:23:56 |
możesz spróbować ale jeżeli nie odpali od strzała to go nie kręć bo na 90% będą świece zalane |
Tolinek - 2009-03-26 20:07:12 |
Koledzy. Ta wymiana zdań sprawiło że znalazłem się we własnej, zagrypionej dupie :) |
yoka - 2009-03-26 22:26:04 |
w kraniku...ja sam juz tez zgupialem i nie wiem co z tym moim kranikiem haha |
Se7hen - 2009-04-08 12:24:19 |
Witam, mam pytanie jak kranik powinien byc ustawiony w bandicie 400 rok 93, chodzi mi jak jest rezerwa jak ON i jak zalewanie gaznikow, bo sa 3 pozycje a nie jest napisane, znaczy jest starta "tarczka" i nie da sie odczytac, prosil bym o szybka odp. z gory thx. |
Marqs - 2009-04-08 14:43:15 |
Podejrzewam, że tu jest jak wszędzie w Bandziorach: |
yoka - 2009-04-08 18:07:19 |
cos mi sie nie zgadza... |
Odzion - 2009-04-09 07:29:21 |
Moze w 400 nie ma rezerwy? A w jakich pozycjach masz ON i PRI? |
Se7hen - 2009-04-09 17:27:30 |
To znaczy tak, kranik ma jakby 3 pozycje tyle ze na gorze jest narysowane jakies kółeczko, a po lewej czyli poziomo i w dół byly jakies napisy ale niestety starte i nie wiem co tam bylo napisane, czasem jak nie chce odpalic to pale go jak kranik jest poziomo wtedy odpala bez problemu, ale kolega mowil ze u niego tak było zalewanie gażników o ile sie nie myle, dlatego wole tak nie jezdzic, nie chce go zalac. |
Marqs - 2009-10-30 21:07:49 |
No i dziś stawiając moto na kołki wynikł ZONK! Zabrałem się za spuszczanie paliwa z gaźników. Więc podpiąłem wężyk do króćca, wsunąłem go do butelki i odkręciłem śrubę. Paliwo leci i leci i leci i leci... Po krótkiej konsultacji z Mistrzem Tomkiem diagnoza: nieszczelny kranik. Podniosłem bak, odpiąłem wężyk od kranika i... leci... :( (oczywiście pozycja ON). I teraz pytanie. Jak to jest z tą szczelnością? Co zrobić żeby odzyskać szczelność? Czy może konieczna jest wymiana kranika? |
Jacekrysiek - 2009-10-30 21:21:16 |
a dlaczego nie w ta strone ?? wiele tam roboty nie ma wiec sprobuj , moze akurat ten kranik wlasnie zawinil. masz ten zestaw naprawczy czy na starych uszczelkach "pojedziesz" - jak nie spróchniale to powinny dac rade. a z paliwem w baku jak - duzo jeszcze masz?? |
Marqs - 2009-10-31 08:45:00 |
O sorry nie doczytałem jednej rzeczy. Sprawa nieaktualna. |