
Witam,
Ostatnio, podczas przepychania motoru zauwazylem ze przednie klocki tra o tarcze. Jak zakrece przednim kolem dosc mocno to szybko sie zatrzymuje. wedlug mnie to nienaturalne.
Jak to naprawic? czy moze to byc spowodowane zmiana naprezenia linki przy klamce? Jaka cyferka powinna tam byc ustawiona?
odrazu zapytam o druga sprawe, zeby nie nabijac watkow.
Ostatnio zdejmowalem gorna polke i przed demontazem nie przyjzalem sie dokladnie, czy lagi maja wystawac troche ponad polke czy maja byc rowniotko z jej wysokoscia?
czy dokrecenie sruby glowki ramy moze miec wplyw na to jak lekko kreci sie ster?
Offline
- ma wpływ jak lekko się kręci bo tak mówił mi ostatnio mechanik, powinna stawiać lekki opór
- kiedyś klocki tarły mi bez przerwy tak że je słyszałem; miałem zużytą tarczę, przy okazji dowiedziałem się że to normalne że klocek cały czas dotyka lekko tarczy. Nie ma mechanizmu odciągającego go 'z powrotem' po puszczeniu klamki, tłoczki same z siebie się po prostu nie cofają
jeśli plotę bzdury proszę o korektę
Offline
Użytkownik
Primo - tam nie ma linki, tam jest pompka. Cyferka przy klamce ma być taka jak Tobie wygodnie - to tylko regulacja odległości klamki od manetki.
Secundo - jak zaciskasz hebel to jaka jest klamka? Miękka? Twarda?
Tertio - u mnie okazało się że były zabrudzone tłoczki i jeden był krzywy. Skoro u Ciebie trze po obu stronach to stawiałbym na zabrudzenie.
Konkluzja - rozebrać, spuścić płyn, wyczyścić, nasmarować, wlać płyn, odpowietrzyć. Dzień roboty
Offline
Użytkownik
po zakreceniu kolo zrobi ci ze dwa obroty ??,czy po niepelnym sie zatrzymuje.jak zrobi ze dwa to nie powinno byc zle ,jak mniej to rob jak Marqs mowi
Offline
Użytkownik
Jeżeli koło zatrzymuje się mniej więcej w tym samym miejscu to zapewne masz krzywą/e tarcze. Powinieneś zmierzyć bicie tarczy hamulcowej czujnikiem zegarowym, jeżeli przekroczy wartość serwisową to masz wydatek. Jeżeli nie to czyść zaciski.
Offline
Traffic Circle Tamer
Lagi seryjnie są na równo z półka, jak opuścisz półkę na lagach to będziesz bardziej pochylony.
Dokręcenie śruby główki ma wpływ.
3/2 obrotu to za mało
Offline
tarczy raczej nie mam krzywej bo szum jest taki jednostajny, a kolo hamuje rownomiernie.
co do polki to jak bede mial lagi rowno z polka to wtedy miedzy polka a rama robi sie mala szczelinka i blokada kierownicy nie dziala.
a co do czytszczenia zaciskow to mam kilka pytan.
-co mam rozumiec pod haslem nasmarowac
- i czy po wyczyszczeniu wlac ten sam plyn hamulcowy czy nowy?
Offline
a lagi seryjnie nie powinny byc dokrecone jak te sruby z gory na lagach wystaja na grubosc tego rantu sruby do gory?
ja tak sobie zawsze dokrecam..ale moge sie mylic..
Offline
Użytkownik
1. Lagi powinny być równo z półką - tzn. Na szczycie lagi jest taki "talerzyk" i on powinien wystawać ponad półkę. Jednak możesz opuścić półkę. To bardziej Cię pochyli - znam takich którzy lubią tak jeździć.
2. Czyszczenie i smarowanie są opisane tu: http://www.polishbanditcrew.pun.pl/view … hp?id=2601
3. Wlać nowy płyn hamulcowy DOT4.
4. Jeżeli podczas hamowania klamka Ci "skacze" - sprawdź tarcze.
5. Wszytko co dokręcasz w "japońcach" sprowadza się do powiedzenia - BEZ DYNAMOMETRYKA NIE PODCHODŹ!
Offline
Traffic Circle Tamer
Klucz dynamometryczny jest dla dziewczyn
Nie wiem Czerech, co mają półki do pozycji lag, naprawdę nie wiem
Luzujesz śruby dociskające lagi w półkach i ustawiasz sobie jak chcesz.
Szum tez nijak ma się do tarczy, zdejmij koło, zakręć na czymś i będziesz widział jak to wygląda, sprawdź tez czy oska jest prosta, najlepiej położyć ja na równej powierzchni, kawałku szkła czy stole i zakręcić.
Offline
Użytkownik
Dla dziewczyn? Ja bez klucza przekręciłem gwint w ośce... chcesz się zmierzyć?
Offline
Traffic Circle Tamer
Marqs napisał:
Dla dziewczyn? Ja bez klucza przekręciłem gwint w ośce... chcesz się zmierzyć?
Ja mogę urwać dowolną śrubę, tylko muszę przygotować odpowiednio długa rurkę
Z ośkami nie ma się co szarpać, same się dokręca. Zresztą ja co miesiąc opony wymieniam, to często sprawdzam
Offline
Użytkownik
Pitbull200 napisał:
Ja mogę urwać dowolną śrubę, tylko muszę przygotować odpowiednio długa rurkę
Chłopczyku... bez żadnych rurek tymi ręcami
Offline