Tak łańcuch DID'a więc nie ma problemu. kr4kus dasz radę z tymi zebatkami, tak? Możnaby się ustawić np. na sobotę? Pasuje mi cały dzień.
Loctite kupię http://www.moto-akcesoria.pl/product_in … s_id=19255 a zakuwarka będzie od kolegów
To może więcej osób przyjedzie i wszyscy przy okazji nauczymy się wymieniać napęd?
Btw jakie to są klucze?
Z tyłu przy kole widziałem sześciokątne śruby. Z przodu trzeba chyba odkręcić pokrywę? kluczami imbusowymi (takie co wchodzą do środka?) a potem będą znowu śruby tak?
Ostatnio edytowany przez hpuryn (2009-08-13 20:01:33)
Offline
u siebie sam wymieniałem, więc może dam radę. raczej nie powinno nic zaskoczyć. Sama wymiana zębatek powinna zająć jakieś pół h.
w sobotę niestety nie dam rady, zwiedzam Wrocław prawdopodobnie. W niedzielę pracuję. w tygodniu mam wolne
Offline
Mam już napęd. Ponieważ chciałbym jednak wcześniej (niedziela) polatać, chciałbym jutro wymienić go sam. Jak się nie uda będę prosił o pomoc. Zaopatrzyłem się w:
Zestaw kluczy nasadowych z 'ramieniem': 8, 10, 12, 14, 16:
Zestaw kluczy imbusowych do odkrecenia pokrywy zębatki zdawczej:
Klucze imbusowe pasują i próbowałem dziś z powodzeniam odkręcać pojedyncze śróby z pokrywy. W sklepie motocyklowym zapewnili że zestaw 8,10, 12, 14, 16 na 100% wystarczy do wymiany zebatek w b12. Wygląda więc na to że mam wszystko Czy można liczyć na tą zakuwarkę? Jeśli chcecie mogę gdzieś podjechać i popracować na dworze bo wygląda na to że teoretycznie jest już wszystko co potrzeba. A jak się uda mogę na potrzeby forum spisać fotorelację
Ostatnio edytowany przez hpuryn (2009-08-14 22:32:46)
Offline
Traffic Circle Tamer
Dobra rada, odkręć zębatkę zdawczą zanim zdejmiesz łańcuch, włóż jakąś ładną deseczkę pomiędzy felgę i wahacz, skrzynie na luz.
Offline
Pitbull200 napisał:
Dobra rada, odkręć zębatkę zdawczą zanim zdejmiesz łańcuch, włóż jakąś ładną deseczkę pomiędzy felgę i wahacz, skrzynie na luz.
Między felge i wahacz? Nie wiem dokładnie co to znaczy Chodzi o podparcie moto z przodu?
Plan był taki:
1) Stawiam na centralce
2) Odkręcam zębatkę przednią
3) Zdejmuję \ rozkuwam? łańcuch. Czym go rozwalić? A może da się jakoś przełożyć bez rozkuwania?
4) Zajmuję się tylną zębatką (Czy mam zdjemować koło??)
5) Montuję nowe zębatki a potem zakładam i zakuwam łańcuch
6) Testuję wytrzymałość nowego zestawu
Offline
Tak ale najpierw radze sprawdzić czy masz odpowiedni łańcuch (długość) a nie tak jak ja w Larsonie w hu... sobie polecieli i za krótki dostałem o 4 oczka
Offline
Traffic Circle Tamer
Czym odkręcasz tą przednią zębatkę, ręką Jak wrzucisz bieg i zaczniesz odkręcać to będziesz kręcił kołem.
Offline
Użytkownik
Koledzy i Koleżanki potrzebuję pożyczyć w najbliższych dniach wakunometry , jeżeli ktoś jest w posiadaniu takiego cuda i mógłby pożyczyć byłbym bardzo wdzięczny.
Mam do zrobienia regulacje , synchro , i dokręcenie łożyska głowki ramy (robota , którą przekładałem już z 1000 razy)
, część narzędzi urzyczy mi Kolega THOMAS , ale brakuje mi właśnie waku.
Liczę na jakiś odzew dobrzy Ludzie
Można jeżeli będą chętni , zrobić spota warsztatowego , tylko musiałby być ktoś kto się zna na robocie , bo ja to się będę pewnie niezle motał z tym wszystkim. Termin to początek przyszłego tygodnia , dam znać jak będę miał wszystkie narzędzia.
Pozdro
Offline
Hej a słyszałeś o tym że można zrobić bardzo dokładne wokuometry domowym sposobem za 5 zeta?
http://www.forum.gs500.pl/viewtopic.php?t=2225
Na forum GS 500 sposób był bardzo popularny! Ktoś tam kiedyś pisał że wychodzi tak jak w dobrym warsztacie.
(A w orginale zaprezentowali to koledzy z forum yamahy:
http://www.virago.com.pl/viewtopic.php? … c&start=0, cytat:
"Jest możliwość wykonania wakuometra za 5 zł.I to o czułości kilkakrotnie większej niż standardowe zegarowe. ")
Sposób jest bardzo dokładny i wygląda na to że nawet amator może to zrobić w ciągu kilku minut.
Budujemy układ który precyzyjnie porównuje ciśnienie (prawo archimedesa) w obu końcach węża, a przeciez o to chodzi!
Jakby co chętnie przyjadę i pomogę, chociaż moje umiejętności kończą się na razie na wymianie płynów, zdjęciu baku, regulacji łańcucha i wymianie tłoczków
Jakby byli chętni i znalazłby się wężyk jestem chętny nawet dzisiaj!
Ostatnio edytowany przez Pawel (2009-08-22 20:08:14)
Offline
Użytkownik
Jak miałem virago to widziałem takie coś i działało tylko jak to zrobić przy 4 cylindrach?
Offline
Przecież chodzi o to żeby ciśnienie było takie samo w 4 gaźnikach!
Nie musimy regulować wszystkiego jednocześnie, można to zrobić parami
Nazwijmy gaźniki: A, B, C, D
Czyli:
* wyrównujemy ciśnienia A i B
* wyrównujemy ciśnienia A i C nie zmieniając A
* wyrównujemy ciśnienia A i D nie zmieniając A
Teraz wszędzie powinno być tak samo (przecież to właśnie sprawdzają wokuometry!)
Dla spokoju możemy sprawdzić czy dla pozostałych par: BC, BD, CD ciśnienia są takie same.
Nie ma powodu żeby się różniły skoro wszędzie jest tak jak w A.
Gdyby cos poszło nie tak jedziemy jeszcze raz do skutku, ale powinno być ok
Ostatnio edytowany przez Pawel (2009-08-22 21:23:55)
Offline
A jesli ktoś chce się bawić, może zbudować z rurek coś takiego:
Wg prawa archimedesa poziomy będą takie same tylko jeśli w każdej z rurek ciśnienie będzie takie samo.
Połączenie rurek można zrobić wykorzystując np mały pojemnik i wtopić tam rurki klejem
Myślę jednak że to samo mozna osiągnąć po prostu regulując parami.
Jak ktoś chce ale boi się o swój sprzęt oferuję b12 do testów
Ostatnio edytowany przez Pawel (2009-08-22 21:33:36)
Offline
No brawo panowie widzę że wątek zamienia się w porady Adama Słodowego. Dla ludzi w Wawy polecam popytać kto ma waku bo ja np znam 2 takie osoby;)
Offline
Godfather
ja mam czyjeś waku
Offline
Użytkownik
a czy ktoś ze stolicy byłby tak uprzejmy i wraz ze swoimi waku zrobiłby mi synchro gaziorków
Offline