Użytkownik
Czy spotkaliście się z tym że wasze moto przedwcześnie prosi się o włączenie rezerwy podczas gdy w baku pływa litr lub pół paliwa ?
Offline
Godfather
Rezerwa to właśnie chyba 3,5l.
Offline
Użytkownik
aa to tak to działa , myślałem że to jakaś oddzielna komora w baku , a to jednak porostu normalny wlew jest wyżej położony niż wlew rezerwy tak ? no rozumiem , 4.5 litra wg manuala
Offline
jest taka plastikowa rureczka chyba. i ta od rezerwy jest tuz przy baku a ta od "on" wyzej
Offline
Dzisiaj jechałem do szkoły i coś takiego się stało. Miałem zatankowany motor i jadąc nagle przestał reagować na manetkę, dodaje gazu a tu nic, zero reakcji. Zatrzymałem się na poboczu i zaglądam pod bak na filtr paliwa, niby coś w nim jest ale jakoś mało więc pierwsze co mi na myśl przyszło to pozycja PRI. Patrze na filtr, paliwo leci, poczekałem z 5 sekund i z powrotem na pozycję ON. Zapalił od razu i pojechałem dalej. przez kolejne 100 km nic się nie działo.
Co mogło być przyczyną takiej chwilowej przerwy w dostawie paliwa ?
Offline
Użytkownik
moze cos tam sie w tym filtrze przytkalo. spalio sie co bylo w gazniku i stanelo. jak sie nie powtorzylo przez 100km to nie powinno byc problemu ,ale dla pewnosci sprawdz sobie czy z linka gazu jest wszystko ok.
Offline
Śmigałem jeszcze dzisiaj wieczorkiem i powtórzyło się znowu, po chwili jednak odpalił i jechałem dalej, linki nie sprawdzałem. Na ile wam takie filtry paliwa starczają ? Ja przejechałem już na swoim koło 1000 km.
Offline
Ja bym rozebrał kranik i go wyczyścił porządnie - mógł syf wpaść i blokuje - przełączasz na pri to zalewasz gaźniki, syf leci i po sprawie - aż do nast. razu. Posprawdzaj przy okazji czy nie macie rdzy w zbiorniku - częsty przypadek.
Czyszczenie kranika to dwa piwa roboty.
Anarcho - kranik od str. zbiornika to dwie rurki - wyzej i niżej
Offline
Użytkownik
q_nerk napisał:
Ja bym rozebrał kranik i go wyczyścił porządnie - mógł syf wpaść i blokuje - przełączasz na pri to zalewasz gaźniki, syf leci i po sprawie - aż do nast. razu. Posprawdzaj przy okazji czy nie macie rdzy w zbiorniku - częsty przypadek.
Czyszczenie kranika to dwa piwa roboty.
Anarcho - kranik od str. zbiornika to dwie rurki - wyzej i niżej
Nie wiem jak jest w innych modelach ale u mnie rurki w kraniku są zabezpieczone siateczką (taki jakby filtr) i nie ma możliwości nic do nich wpaść takiej wielkości aby je przytkać.
Offline
Mam te zabezpieczenia na kraniku i nie sądzę żeby coś przytkało kranik w dodatku przed sezonem czyściłem bak. Przede wszystkim zmienię filtr paliwa i zobaczę czy problem będzie się pojawiał dalej. Jeszcze raz zapytam, czy ktoś ma założony filtr i co ile km musi go wymieniać ?
Offline
Użytkownik
b4ndzior napisał:
Mam te zabezpieczenia na kraniku i nie sądzę żeby coś przytkało kranik w dodatku przed sezonem czyściłem bak. Przede wszystkim zmienię filtr paliwa i zobaczę czy problem będzie się pojawiał dalej. Jeszcze raz zapytam, czy ktoś ma założony filtr i co ile km musi go wymieniać ?
odnosnie filtra paliwa - mam odkad kupilem bandziora i zaloze sie ze nie byl wymieniany a nawet jesli byl to zrobilem nim przez 2lata 20 000km i nic sie nie przytykalo
Offline
Jacekrysiek napisał:
odnosnie filtra paliwa - mam odkad kupilem bandziora i zaloze sie ze nie byl wymieniany a nawet jesli byl to zrobilem nim przez 2lata 20 000km i nic sie nie przytykalo
I masz taki materiałowy filtr czy taki siatkowy ? Gdzieś czytałem że te materiałowe szybko się zapychają tyle że nikt nie podał jak szybko. Idę teraz ściągnąć bak i zobaczyć ten filtr i przewód ten który tłoczy powietrze.
Jakoś nie widzę tego że filtr za 6 złotych miałby wytrzymać 20 000 km.
Filtr wymieniony teraz muszę pośmigać i zobaczyć co się będzie działo.
Ostatnio edytowany przez b4ndzior (2009-04-26 18:41:42)
Offline
Użytkownik
b4ndzior napisał:
Jacekrysiek napisał:
odnosnie filtra paliwa - mam odkad kupilem bandziora i zaloze sie ze nie byl wymieniany a nawet jesli byl to zrobilem nim przez 2lata 20 000km i nic sie nie przytykalo
I masz taki materiałowy filtr czy taki siatkowy ? Gdzieś czytałem że te materiałowe szybko się zapychają tyle że nikt nie podał jak szybko. Idę teraz ściągnąć bak i zobaczyć ten filtr i przewód ten który tłoczy powietrze.
Jakoś nie widzę tego że filtr za 6 złotych miałby wytrzymać 20 000 km.
Filtr wymieniony teraz muszę pośmigać i zobaczyć co się będzie działo.
powiem ci ze jakos jednak jezdzi i silnik wcale ani sie nie dlawi i ma normalna prace i powiem szczerze ze widzac jak inni wymieniali w swoich i cos im tam sie dzialo to pierdziele i nie wymieniam.po co mam naprawiac cos co sie nie zepsulo. moze to wina jakosci paliwa. poza tym to ja mam taki jak na zdjeciach w temacie ponizej ( zreszta Twoj temat)
http://polishbanditcrew.pun.pl/viewtopic.php?id=2444
Offline
No wiec tak ... odpalam wszystko gra, pojechałem zatankować i wydawało mi się że idzie lepiej. Po zatankowaniu ruszyłem przejechałem 2 km i nagle zaczyna przerywać. Miałem obok taka dróżkę rekreacyjną gdzie nie jeżdżą auta więc skręciłem. Jedyne co było satysfakcjonujące to to że nie zgasł całkowicie tak jak przedtem to robił. Zajrzałem pod bak zobaczyć na filtr i przewody, dojrzałem że przewód koło kranika jest tak jakby zagięty, ułożyłem tak przewód żeby nie zaginał się i ruszam. Gra gitara jedzie nie szarpie. Nie chce zapeszać, muszę jeszcze pojeździć i zobaczyć jak będzie chodził ale wychodzi na to że przewód po prostu się zaginał. Jak wcześniej mi gasł pamiętam że stawałem coś grzebałem z przewodami, poprawiałem ułożenia filtra i chyba nieświadomie udawało się odginać przewód i jechałem dalej.
Z całej tej usterki wynikła jeszcze jedna rzecz ... jak już byłem na tej dróżce rekreacyjne to postanowiłem kolejny raz spróbować postawić moto na koło. Wcześniej już próbowałem ale nie udawało się do dzisiaj.
Idę poszukać odpowiedniego tematu to opisze jak poszło :]
Offline
No ja sie spotkałem własnie z tym że wczesnie potrzebuje przełączenia ale litr półtora to raczej nie bo z tego co wiem to rezerwa ma ok 6-5litra... ja mam czesto tak ze niby mam jeszcze 2 kreski paliwa a za chwile jedno i tak w kółko a po chwili zostaje jedna miga dystrybutor i juz trzeba mu przełączyc na res czasem nawet po przelaczeniu jeszcze pokaze 2 kreski...
Offline