Użytkownik
witam, u mnie poprostu caly czas mruga rezerwa tzn mruga ostatnia kreska i ikonka dystrybutora nawet jak zeleje pod korek chłopaki w motorlandzie mi sprawdzali i stwierdzile ze niby elektryka i pływak jest ok czyli musi cos byc z zegarami bo sa lekko pekniete od spodu
Offline
Jeżeli cały czas mruga kreska i komornik pomimo tego że paliwa w baku jest dużo,to znaczy, że sygnał z
czujnika (potencjometra) nie dochodzi do zegarów. Najłatwiej to sprawdzić włączając zapłon po czym
mierząc napięcie między kablami czujnika (nie rozłączać żadnych kości po drodze miedzy zegarami a
czujką!).
Proponuję zrobić 2 rzeczy:
a)Najpierw, NA WYŁĄCZONYM ZAPŁONIE, rozłączasz kostkę od czujnika znajdującą
się pod bakiem. Następnie, mierzysz rezystancję między tymi 2 przewodami co idą od baku. Jezeli
wartość zmierzonej rezystancji mieści się w zakresie 8-93 Omów to dla świętego spokoju posadź kogoś
na tylnym siedzeniu albo postaw motór na stopkę boczną i zmierz ją(rezystancję) ponownie. Wskazania
omomierza powinny się zmienić. Po wykonaniu tych dwóch manewrów wiemy, że:
- jeżeli rezystancja się mieści w podanym zakresie, to znaczy, że czujnik najprawdopodobniej dobry.
- Jeżeli po przechyleniu motocyka rezystancja się zmieniła, to znaczy, że pływak się nigdzie nie zawiesił
i się jakoś tam gibie....
Po wykonaniu tych czynności mamy pewność, że serwis sprawdził pływak.
Po wszystkim spinamy kostkę idącą od baku z kostką idącą od zegarów tak jak to było poprzednio.
b)Następnie, NA WŁĄCZONYM ZAPŁONIE, mierzymy napięcie między kablami którymi
bawiliśmy się w punkcie "a" (wciskamy próbniki w kostkę zarobioną na kablu idącym od baku). Jeżeli Nie
ma napięcia (albo jest małe, pływające, poniżej 100mV) to znaczy, że albo kable przerwane/przetarte (co
wykluczył serwis mówiąc, że elektryka jest OK.), albo się jakiś kabelek oderwał od elektroniki zegarów,
albo gdzies jest zimny lut - czyli taki punkt lutowniczy co wygląda jak przylutowany ale wcale nie jest
przylutowany Pisałeś, że zegary są gdzieś pęknięte dlatego obstawiam zimny lut, bo to chyba jedyna buba
jaka może się stać zegarom przy glebie czy jej pochodnych ;-)
A lekarstwo na zimne luty to lutownica. Bierzesz ją w garść i poprawiasz wszystkie luty uwarzając, żeby niczego
nie przegrzać.
To wszystko możesz, zrobić bez obaw. Niczego nie zepsujesz.
Jak byś jednak miał problemy to możemy się umówić na szybkie oblukanie problemu bo widzę, że jesteś z
okolic Wrocławia.
Pozdrawiam!
Bartek
Ostatnio edytowany przez Tolinek (2008-07-09 14:32:32)
Offline
Modern-Father
Obejrzyj dokładnie elektronikę zegarów czy gdzieś na ścieżkach nie widać przerwy,pęknięcia itp.Newralgiczne punkty sprawdź omomierzem czy jest przejście.
Offline
Użytkownik
ok dzieki za pomoc jutro zrobie tak jak napisales, ale teraz przypomnialem sobie ze zaraz po kupnie motocykla zrobilem BARDZO glupia rzecz a mianowicie podkleilem zegary z jednej strony na dlugosci 3-4 cm klejem (kropelka ) i teraz nie wiem czy jak bede chcial je rozebrac to uda mi sie to zrobic nic nie uszkadzajac. Tolinek jak bys mial chwile to chetnie bym wpadl do ciebie jesli mi sie nie uda nic ustalic, narazie od 3 dni leze w łózku bo jakies cholerstwo mi sie przyplątało ale mysle ze niedlugo mi przejdzie. pozdrawiam
Offline
Zapraszam Kolegę w piątek, sobotę, lub niedzielę od godziny 10:00 do 21:00
Sczegóły na priva dogadamy. I najlepiej do jutra do 16:00 je dogadać bo nie mam
internetu w domu co doprowadza mnie do białej gorączki
Pozdrawiam!
Bartek
Offline
Witam,
Czy byli by chętni na to ustrojstwo?
Jaka precyzja by Was zadowalała 1L czy 0.1L?
Wersja z precyzją 1L posiada dużo stabilniejsze wskazania i będzie tańsza.
Wersja 0.1L ma wskazania pływające o -/+1.5L w zależności od sposobu jazdy.
Wskazania stabilizują się po około 5 sekundach a kompletnie stabline są dopiero jak
paliwo przestanie się bimbać w zbiorniku (np. przy postoju na światłach).
Z racji tego, że skalowałem wskaźnik na swoim motorze u innych wystąpią niewielkie
ale stałe w całym zakresie ilości paliwa różnice wskazań urządzenia (max. -/+1L).
Przetestowałem prototyp na swoim motocyklu. Po całym sezonie stwierdzam że to jest
super sprawa dla kogoś kto się liczy z..... tak naprawdę pieniędzmi. Ten wskaźnik skutecznie
studził mój zapał do pałowania...
Pytam was o to bo poprostu nie wiem czy warto robić projekt bo to jest trochę kretyńskiej
zabawy z obudową. Muszę znaleźć aluminiową puszeczkę wielkości zbiornika płynu hamulcowego
żeby było ładnie i estetycznie.
Może Macie inne propozycje co do wyglądu/funkcjonalności urządzenia?
Pozdrawiam!
Bartek
Zdjęcia na pierwszej stronie są już widoczne.
Ostatnio edytowany przez Tolinek (2008-12-12 14:47:21)
Offline
wojtecki88 napisał:
witam, u mnie poprostu caly czas mruga rezerwa tzn mruga ostatnia kreska i ikonka dystrybutora nawet jak zeleje pod korek
Już nie mruga
wojtecki88 napisał:
chłopaki w motorlandzie mi sprawdzali i stwierdzile ze niby elektryka i pływak jest ok czyli musi cos byc z zegarami bo sa lekko pekniete od spodu
Ale miernika do ręki to chyba nie wzięli - stwierdzili na oko
Przyczyną awarii był niestykający kabel i zimny lut na tym niebieskim rezystorze po lewej.
Cieszysz się, że działa?
Offline
Użytkownik
Tolinek jestes chłopie wielki !!
Offline
Użytkownik
Właśnie tak czytam cały topic i co tu dużo mówić. .... Toli na prezydenta!!
Żałuję, ze nie mam smykałki do elektroniki. Szacun once more.
Offline
Użytkownik
Że pozwole spytać. Doczekamy się kiedyś schematu ?
Offline
Użytkownik
Tolinek napisał:
Witam,
Tak jak pisałem, ostatnia kreska + komornik to około 6.2L. 5-ta kreska schodzi gdy w baku jest 18 litrów.
Na pozostałe kreski nie zwórciłem uwagi ale obiecuję sprawdzić dokładnie po tankowaniu do pełna.
Patrząc na tą charakterystkę co ją tu wkleiłem myślę, że 2,3 i 4-ta kreska "mają" po 4 Litry.
Podsumowując - Moje tymczasowe typy to:
5-ta kreska = 20.5L
4-ta kreska = 18.0L
3-cia kreska = 14.2L
2-ga kreska = 10.2L
1-sza kreska = 6.2L
+ komornik = 3.5L
Pozdrawiam!
Bartek
Bartek a ja mam takie pytanie do ciebie, bo u mnie jest cos dziwnego albo normalnego tylko mi sie wydaje ze dziwnego a mianowicie zalozmy za mam juz gleboka rezerwa, zalewam np 12 litrow i pajawia mi sie 5 kresek na wyswietlaczu, jak zeleje np 17 litrow tez mi sie pojawia 5 kresek, z tym ze przy 17 litrach 4 kreska mi sie zapala np po 90km a przy 12 litrach po 40km. I teraz moje pytanie dlaczego jak zaleje te np.12 litrow to zapala mi sie 5 kresek a nie 3 czy tam 2. Troche mnie to dziwi
Offline
Kiedyś się doczekacie
A co do problemu Wojtka, to proponuję pomierzyć potencjometr w baku czy aby nie jest ałt of specyfikejszon,
że tak powiem. Chyba, że B6.5 mają taki wesoły wskaźnik, że jak jest 8 litrów w baku to dopiero gaśnie 5-ta
kreska. A jak masz głęboką rezerwę to co pokazuje wyświetlacz?
Offline
Użytkownik
Tolinek to ja bym Cię bardzo prosił bo już mnie dobija latanie z butelką na stacje:)
Offline
wojtecki88 napisał:
Tolinek napisał:
Witam,
Tak jak pisałem, ostatnia kreska + komornik to około 6.2L. 5-ta kreska schodzi gdy w baku jest 18 litrów.
Na pozostałe kreski nie zwórciłem uwagi ale obiecuję sprawdzić dokładnie po tankowaniu do pełna.
Patrząc na tą charakterystkę co ją tu wkleiłem myślę, że 2,3 i 4-ta kreska "mają" po 4 Litry.
Podsumowując - Moje tymczasowe typy to:
5-ta kreska = 20.5L
4-ta kreska = 18.0L
3-cia kreska = 14.2L
2-ga kreska = 10.2L
1-sza kreska = 6.2L
+ komornik = 3.5L
Pozdrawiam!
BartekBartek a ja mam takie pytanie do ciebie, bo u mnie jest cos dziwnego albo normalnego tylko mi sie wydaje ze dziwnego a mianowicie zalozmy za mam juz gleboka rezerwa, zalewam np 12 litrow i pajawia mi sie 5 kresek na wyswietlaczu, jak zeleje np 17 litrow tez mi sie pojawia 5 kresek, z tym ze przy 17 litrach 4 kreska mi sie zapala np po 90km a przy 12 litrach po 40km. I teraz moje pytanie dlaczego jak zaleje te np.12 litrow to zapala mi sie 5 kresek a nie 3 czy tam 2. Troche mnie to dziwi
Wojtecki, w moim b6.5 piata kreska pali sie b. dlugo, a kolejne znikaja szybko. O ile pamietam z pelnego zbiornika do znikniecia piatej kreski robie ok 100km, jesli nie wiecej. Wyglada na to, taka juz jest konstrukcja tego ukladu w tym moto.
pozdr
Offline