Ogłoszenie

UWAGA: 13.11.2009 - Nowe forum otwarte! Zapraszamy do rejestracji www.polishbanditcrew.pl

Przypominamy wszystkim użytkownikom PBC, że warunkiem niezbędnym do zatwierdzenia Waszego profilu do statusu Klubowicz PBC jest wpisanie daty urodzenia oraz miasta!!


Obecne forum pozostaje w opcji read-only (tylko do odczytu).


#1 2008-07-03 09:24:22

Tolinek

Iskierka

Skąd: Wrocław/Ryn
Zarejestrowany: 2008-07-02
Ujeżdżam: B12N 2002'
WWW

Dodatkowy wskaźnik paliwa

Witam kolegów,
Skleciłem sobie takie oto ustrojstwo, które możecie pooglądać na obrazkach poniżej :-)
Jest to wskaźnik paliwa, ino troszkę dokładniejszy niż te cholerne 5 kresek na standardowym
wyświetlaczu LCD bandyty... Zrobiłem go sobie bo chciałem w końcu wiedzieć ile mam paliwa,
gdy zaczyna migać ostatnia kreska, jak to jest z zużyciem paliwa na krótkich trasach np.
dom-praca itd. itp....

Podczas pracy na postoju z włączonym silnikiem wskazania urządzenia są stabilne do dziesiątaj
części litra. Podczas jazdy (przyśpieszanie, hamowanie) to wiadomo.... Pływak lata jak szmata
po zbiorniku i pomimo dorobionej softłerowo bezwładności potrafi przekłamać(chwilowo) o 1 litr.
podczas w miarę jednostajnej jazdy wskazuje z dokładnością +/- 0.3L. Stajemy na skrzyżowaniu i
wskazania po tych 5 sekundach są już praktycznie stabilne.

I powiem Wam Panowie (i Panie?), że się ustrojstwo przydaje. Widać bardzo dobrze zużycie paliwa,
szczególnie na krótkich trasach - w końcu krótka, to można "troszkę" odkręcić, mało spali - a to gówno
prawda oczywiście ;-)

Aha, z moich zabaw paliwem i bakiem wynikły jeszcze takie łoto spostrzeżenia:
- Ostatnia kreska zaczyna migać gdy w baku jest jeszcze 6.2L Benzyny, komornik gdy jes coś poniżej 4L;
- Pływak osiada na jakimś zderzaku przy 3 litrach i to jest ta czysta, niemierzalna rezerwa;
- Rezerwa kranikowa naprawdę jest przy 4.4L paliwa w baku ;
- Panowie z suzuki założyli sobie chyba liniową charakyerystykę baku(upraszczając) przez co pierwsza
   kreska ze standardowego wyświetlacza schodzi najszybciej - mniej więcej o połowę szybciej niż inne;
- Wszystkie pomiary były robione w podobnych warunkach otoczenia i zawsze po jeździe.


http://img241.imageshack.us/img241/3605/pict61601ep3.th.jpg
http://img241.imageshack.us/img241/4421/pict61611vl7.th.jpg
http://img241.imageshack.us/img241/2663/pict61691dl4.th.jpg


Pozdrawiam!
Bartek

Ostatnio edytowany przez Tolinek (2008-12-11 18:47:43)


__________________________________________________________
Łyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyn................

Offline

 

#2 2008-07-03 10:32:42

pl4kat

Zbanowany

178771
Zarejestrowany: 2008-04-28
Ujeżdżam: B12 '99

Re: Dodatkowy wskaźnik paliwa

Hi,
Fajny pomysl, szkoda ze nie widze tych zdjec, mozesz je gdzies udostepnic ? chyba ze tylko u mnie jest taki problem

pozdr
pl4kat

Offline

 

#3 2008-07-03 10:37:55

Tolinek

Iskierka

Skąd: Wrocław/Ryn
Zarejestrowany: 2008-07-02
Ujeżdżam: B12N 2002'
WWW

Re: Dodatkowy wskaźnik paliwa

Witka,
Niestety nie mam jak ich udostępnić na żadnym z "ludzkich" serwisów bo administartorzy (piszę z roboty
bo w domu internetu tymczasowo nie mam) poblokowali wszystkie imageszaki, fotki.pl i pochodne

Pozdrawiam!
Bartek

Ostatnio edytowany przez Tolinek (2008-12-11 18:57:42)


__________________________________________________________
Łyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyn................

Offline

 

#4 2008-07-03 13:57:40

Abaddon20

Użytkownik

Zarejestrowany: 2008-02-17

Re: Dodatkowy wskaźnik paliwa

Widze ze nie tylko ja mam problem z fotkami

a jesli chodzi o pomysl ... dla mnie super tylkojest jeden maly szczegol... czy da rade to zrobic jak ktos nie ma wskaznika paliwa w zegarach ???

Offline

 

#5 2008-07-03 14:58:03

Tolinek

Iskierka

Skąd: Wrocław/Ryn
Zarejestrowany: 2008-07-02
Ujeżdżam: B12N 2002'
WWW

Re: Dodatkowy wskaźnik paliwa

Witam Ponownie,
Bez pływaka niebardzo
Za to przyglądałem się zbiornikowi paliwa w 600-tce kolegi z 2000 roku i jest miejsce w którym
można by wyrypać otwór pod cały mechanizm (potencjometr+pływak+ramię pływaka). Trzeba
by też dorobić jeszcze troszkę elektroniki ale to nie problem.

Pozdrawiam!
Bartek


__________________________________________________________
Łyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyn................

Offline

 

#6 2008-07-04 10:04:09

anarcho

Użytkownik

Skąd: Zielona Góra / Sulechów
Zarejestrowany: 2008-01-03
Ujeżdżam: B12S 01

Re: Dodatkowy wskaźnik paliwa

Tolinek a czy można skopiować pomysł pływaka w 600 z 1200 który ten pływak posiada ? < 2001 roku
a jeżeli tak to ile kosztowałaby taka zabawka u Ciebie ?


Je ne sais pas
Je ne comprends pas

Offline

 

#7 2008-07-04 11:59:47

Karbiker

Użytkownik

6740798
Call me!
Skąd: Chrzanów
Zarejestrowany: 2008-02-12
Ujeżdżam: Yamaha FZS 1000 z 03r.
WWW

Re: Dodatkowy wskaźnik paliwa

Tolinek - genialny pomysł i za razem praktyczny! Nic tylko pogratulować zmysłu i talentu! Podaj cennik za pomoc w wykonaniu takiego gadżetu, bo z tego co widzę może być więcej chętnych! Pozdrawiam.


__________________________________________________________________________________________
Zmieniać poglądy bez przymusu - świadectwo rozwoju; pod przymusem - sztuka przystosowania, też wysiłek.
http://www.bikepics.com/members/karbiker/ http://mototurystyka.socjum.pl/
Demoludy---->Jincheng Knight JC50Q---->GS 500E---->Bandit 600S---->Fazer 1000---->...cdn?

Offline

 

#8 2008-07-04 12:12:35

Tomek

Modern-Father

Zarejestrowany: 2007-11-25

Re: Dodatkowy wskaźnik paliwa

Tolinek a tak się zapytam.Kalibrowałeś na zasadzie wlewania paliwa do zbiornika ?
I jak rozwiązałeś problem 3 literków niemierzalnej rezerwy.(nowy pływak?)


[b]Tomek
http://ggmania.eu/ico/links/947886001256820708.gif
Lepiej być 30 minut później Niż 30 lat za wcześnie

Offline

 

#9 2008-07-04 13:43:17

Tolinek

Iskierka

Skąd: Wrocław/Ryn
Zarejestrowany: 2008-07-02
Ujeżdżam: B12N 2002'
WWW

Re: Dodatkowy wskaźnik paliwa

O!
A jednak interesuje Was to :-)
No to tak:
Anarcho: Jeżeli posiadasz Bandytę co ma inny bak, a zdaje się że rocznikowo jakoś tam się
różnią, nie mówiąc już o tych z przed 2000 roku - to trzeba by było zrobić charakterystykę paliwo-
napięcie na pływaku i uwzględnić nową w kodzie mikroprocesora. Do tego potrzebował bym motocykla
na powiedzmy godzinkę. Najlepiej by było gdyby miał prawie pusty zbiornik paliwa. A czemu tak? Ano
odpowiedzią będzie coś dla Tomka:
Kalibracja u Mnie wygladała tak. Pojechałem na stację benzynową w piątek o 21:00 żeby się Ludzie nie
wq*****li, że im dystrybutor oblegam przez pół godziny. Wcześniej miałem już przygotowane kabelki
od czujnika co by tylko zdjąć siedzienie, wpiąć się z woltomierzem i spisywać wyniki do notesika.
Zlałem resztkę paliwa do butelki i zacząłem tankować motor co 0.2 litra - gehenna Dolewając po 0.2l
odczekiwałem chwilkę i spisywałem napięcie z pływaka(upraszczając).
Pierwsze 3 litry wlane do baku nie dawały żadnych zmian napięcia (stąd wiem, że przy standardowym
rozwiązaniu konstrukcyjnym baku nie da się zmierzyć całej zawartości baku). Po przekrczeniu 3 ruszył
się pływak i napięcie się powoli zmniejszało. Po pewnym czasie odechciało mi się tankowania co 0.2 litra
i zacząłem dolewać po 0.5l, 0.7l od tak, jak mi się puściło spust pistoletu. Lałem tak paliwo, aż mi się
zaczeło powoli przelewać tymi rurkami od odpowietrzania co idą pod motocykl. Gdy się przelewało
dystrybutor wskazywał 20.5L. Wróciłem do domu, dane przepisałem do Excela i dawaj wykres zrobić.
Wyszło mi to co widzicie na obrazku poniżej. Czerwona linia to jest to co wyszło z pomiarów, czarna to
przybliżenie tej czerwonej linii wielomianem - co by się szybko liczyło ilość paliwa na podstawie napięcia.

http://img100.imageshack.us/img100/8426/99257820de0.gif

Z nie mierzalną rezerwą już nic nie kombinowałem. Wydaje mi się, kombinowanie z ramieniem pływaka
to za dużo zachodu i na dokładkę bez gwarantowanego efektu (nie wiem jak wygląda bak w przekroju).
Jak paliwo schodzi do 3.1L to na wyświetlaczu będzie się wyświetlać napis "RES" (bo "REZ" przez "Z" nie da
się na tym wyświetlaczu zrobić). Zresztą, kto pałuje mając 3 litry w baku??

A do kolegi Karbikera:
Co do kosztów: Mogę Wam udostępnić schemat elektroniczny. Udostępnię także wsad do
mikroprocesora i odpowiem na każde pytanie co i jak. Mnie kosztowało to urządzenie 3zł (obudowa).
reszta to śmieci z odzysku ze złomu elektronicznego Za to koncepcja, soft i przetestowanie
kosztowały Mnie sporo czasu. Teraz nie zamierzam wykonywać tych urządzeń na zamówienie
bo muszę doprowadzić swoją ETZ-tkę do ładu i troszkę Mi to zajmie. Ale kto zechce to na
podstawie materiałów, które mogę udostepnić spokojnie to wykonać powinien.

Pozdrawiam!
Bartek

Ostatnio edytowany przez Tolinek (2008-12-11 18:55:15)


__________________________________________________________
Łyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyn................

Offline

 

#10 2008-07-04 13:53:10

masher1000

Godfather

1087966
Call me!
Skąd: Warszawa
Zarejestrowany: 2007-11-15
Ujeżdżam: black B6 '99 + B12,5 K7
WWW

Re: Dodatkowy wskaźnik paliwa

Szkoda, bo elektronik ze mnie żaden a gdyby to faktycznie działało to chetnie bym zamówił


__________________
Born to be Bandit
http://img128.imageshack.us/img128/1609/avtkl4.gif

Offline

 

#11 2008-07-07 10:22:48

Noga

Użytkownik

Skąd: warszawa
Zarejestrowany: 2008-04-15
WWW

Re: Dodatkowy wskaźnik paliwa

Tolinek fajny patent mam takie pytanko wiesz moze ile paliwa przypada na kazda kreske na wskazniku paliwa?

Offline

 

#12 2008-07-07 12:05:24

Tolinek

Iskierka

Skąd: Wrocław/Ryn
Zarejestrowany: 2008-07-02
Ujeżdżam: B12N 2002'
WWW

Re: Dodatkowy wskaźnik paliwa

Witam,
Tak jak pisałem, ostatnia kreska + komornik to około 6.2L. 5-ta kreska schodzi gdy w baku jest 18 litrów.
Na pozostałe kreski nie zwórciłem uwagi ale obiecuję sprawdzić dokładnie po tankowaniu do pełna.
Patrząc na tą charakterystkę co ją tu wkleiłem myślę, że 2,3 i 4-ta kreska "mają" po 4 Litry.
Podsumowując - Moje tymczasowe typy to:
5-ta kreska   =  20.5L
4-ta kreska   =  18.0L
3-cia kreska  =  14.2L
2-ga  kreska =  10.2L
1-sza kreska =  6.2L
+ komornik  =   3.5L

Pozdrawiam!
Bartek

Ostatnio edytowany przez Tolinek (2008-11-07 21:05:12)


__________________________________________________________
Łyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyn................

Offline

 

#13 2008-07-07 18:34:15

Noga

Użytkownik

Skąd: warszawa
Zarejestrowany: 2008-04-15
WWW

Re: Dodatkowy wskaźnik paliwa

dzieki wielkie pozdrawiam szerokosci :]

Offline

 

#14 2008-07-07 19:26:18

wojtecki88

Użytkownik

1171629
Skąd: Jaksonów (Wrocław)
Zarejestrowany: 2008-07-04
Ujeżdżam: gsf 650 k5
WWW

Re: Dodatkowy wskaźnik paliwa

kurde takie cos to by mi sie bardzo przydalo z uwagi na to ze mam uszkodzony orginalny wskaznik paliwa. prawdopodobnie cos w zegarach bo sa lekko ułamane zastrzaski na dolne i moglo cos sie tam spierdzielc bo plywak i elekryke mam niby ok. A powiedz mi ile taki bajer by kosztowal i czy podjabys sie zrobienia czegos takiego dla mnie ? jezdze 650 K5 2005

Ostatnio edytowany przez wojtecki88 (2008-07-07 19:27:01)


Jeździjmy tak, aby było nas więcej a nie mniej
Rozpędzić się jest łatwo, zatrzymać się możesz nie mieć już okazji

Offline

 

#15 2008-07-08 10:38:21

Tolinek

Iskierka

Skąd: Wrocław/Ryn
Zarejestrowany: 2008-07-02
Ujeżdżam: B12N 2002'
WWW

Re: Dodatkowy wskaźnik paliwa

Witam Wszystkich,
Wojtecki88, a czym się u Ciebie objawia uszkodzenie oryginalnego wskaźnika paliwa?

Pozdrawiam!
Bartek

P.S. Zamierzam zrobić wskaźniki dla tych, którzy zgłoszą zapotrzebowanie, ale najpierw
muszę doprowadzić do ładu i sprzedać Moją ET-kę (albo i nie sprzedać, mam dylemat).


__________________________________________________________
Łyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyn................

Offline

 

Nowe forum otwarte! Zapraszamy do rejestracji www.polishbanditcrew.pl

Przypominamy wszystkim użytkownikom PBC, że warunkiem niezbędnym do zatwierdzenia Waszego profilu do statusu Klubowicz PBC jest wpisanie daty urodzenia oraz miasta!!


Obecne forum pozostaje w opcji read-only (tylko do odczytu).

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
www.polishbanditcrew.pun.pl