Witam kolegów,
Skleciłem sobie takie oto ustrojstwo, które możecie pooglądać na obrazkach poniżej :-)
Jest to wskaźnik paliwa, ino troszkę dokładniejszy niż te cholerne 5 kresek na standardowym
wyświetlaczu LCD bandyty... Zrobiłem go sobie bo chciałem w końcu wiedzieć ile mam paliwa,
gdy zaczyna migać ostatnia kreska, jak to jest z zużyciem paliwa na krótkich trasach np.
dom-praca itd. itp....
Podczas pracy na postoju z włączonym silnikiem wskazania urządzenia są stabilne do dziesiątaj
części litra. Podczas jazdy (przyśpieszanie, hamowanie) to wiadomo.... Pływak lata jak szmata
po zbiorniku i pomimo dorobionej softłerowo bezwładności potrafi przekłamać(chwilowo) o 1 litr.
podczas w miarę jednostajnej jazdy wskazuje z dokładnością +/- 0.3L. Stajemy na skrzyżowaniu i
wskazania po tych 5 sekundach są już praktycznie stabilne.
I powiem Wam Panowie (i Panie?), że się ustrojstwo przydaje. Widać bardzo dobrze zużycie paliwa,
szczególnie na krótkich trasach - w końcu krótka, to można "troszkę" odkręcić, mało spali - a to gówno
prawda oczywiście ;-)
Aha, z moich zabaw paliwem i bakiem wynikły jeszcze takie łoto spostrzeżenia:
- Ostatnia kreska zaczyna migać gdy w baku jest jeszcze 6.2L Benzyny, komornik gdy jes coś poniżej 4L;
- Pływak osiada na jakimś zderzaku przy 3 litrach i to jest ta czysta, niemierzalna rezerwa;
- Rezerwa kranikowa naprawdę jest przy 4.4L paliwa w baku ;
- Panowie z suzuki założyli sobie chyba liniową charakyerystykę baku(upraszczając) przez co pierwsza
kreska ze standardowego wyświetlacza schodzi najszybciej - mniej więcej o połowę szybciej niż inne;
- Wszystkie pomiary były robione w podobnych warunkach otoczenia i zawsze po jeździe.
Pozdrawiam!
Bartek
Ostatnio edytowany przez Tolinek (2008-12-11 18:47:43)
Offline
Witka,
Niestety nie mam jak ich udostępnić na żadnym z "ludzkich" serwisów bo administartorzy (piszę z roboty
bo w domu internetu tymczasowo nie mam) poblokowali wszystkie imageszaki, fotki.pl i pochodne
Pozdrawiam!
Bartek
Ostatnio edytowany przez Tolinek (2008-12-11 18:57:42)
Offline
Użytkownik
Widze ze nie tylko ja mam problem z fotkami
a jesli chodzi o pomysl ... dla mnie super tylkojest jeden maly szczegol... czy da rade to zrobic jak ktos nie ma wskaznika paliwa w zegarach ???
Offline
Witam Ponownie,
Bez pływaka niebardzo
Za to przyglądałem się zbiornikowi paliwa w 600-tce kolegi z 2000 roku i jest miejsce w którym
można by wyrypać otwór pod cały mechanizm (potencjometr+pływak+ramię pływaka). Trzeba
by też dorobić jeszcze troszkę elektroniki ale to nie problem.
Pozdrawiam!
Bartek
Offline
Użytkownik
Tolinek a czy można skopiować pomysł pływaka w 600 z 1200 który ten pływak posiada ? < 2001 roku
a jeżeli tak to ile kosztowałaby taka zabawka u Ciebie ?
Offline
Tolinek - genialny pomysł i za razem praktyczny! Nic tylko pogratulować zmysłu i talentu! Podaj cennik za pomoc w wykonaniu takiego gadżetu, bo z tego co widzę może być więcej chętnych! Pozdrawiam.
Offline
Modern-Father
Tolinek a tak się zapytam.Kalibrowałeś na zasadzie wlewania paliwa do zbiornika ?
I jak rozwiązałeś problem 3 literków niemierzalnej rezerwy.(nowy pływak?)
Offline
O!
A jednak interesuje Was to :-)
No to tak:
Anarcho: Jeżeli posiadasz Bandytę co ma inny bak, a zdaje się że rocznikowo jakoś tam się
różnią, nie mówiąc już o tych z przed 2000 roku - to trzeba by było zrobić charakterystykę paliwo-
napięcie na pływaku i uwzględnić nową w kodzie mikroprocesora. Do tego potrzebował bym motocykla
na powiedzmy godzinkę. Najlepiej by było gdyby miał prawie pusty zbiornik paliwa. A czemu tak? Ano
odpowiedzią będzie coś dla Tomka:
Kalibracja u Mnie wygladała tak. Pojechałem na stację benzynową w piątek o 21:00 żeby się Ludzie nie
wq*****li, że im dystrybutor oblegam przez pół godziny. Wcześniej miałem już przygotowane kabelki
od czujnika co by tylko zdjąć siedzienie, wpiąć się z woltomierzem i spisywać wyniki do notesika.
Zlałem resztkę paliwa do butelki i zacząłem tankować motor co 0.2 litra - gehenna Dolewając po 0.2l
odczekiwałem chwilkę i spisywałem napięcie z pływaka(upraszczając).
Pierwsze 3 litry wlane do baku nie dawały żadnych zmian napięcia (stąd wiem, że przy standardowym
rozwiązaniu konstrukcyjnym baku nie da się zmierzyć całej zawartości baku). Po przekrczeniu 3 ruszył
się pływak i napięcie się powoli zmniejszało. Po pewnym czasie odechciało mi się tankowania co 0.2 litra
i zacząłem dolewać po 0.5l, 0.7l od tak, jak mi się puściło spust pistoletu. Lałem tak paliwo, aż mi się
zaczeło powoli przelewać tymi rurkami od odpowietrzania co idą pod motocykl. Gdy się przelewało
dystrybutor wskazywał 20.5L. Wróciłem do domu, dane przepisałem do Excela i dawaj wykres zrobić.
Wyszło mi to co widzicie na obrazku poniżej. Czerwona linia to jest to co wyszło z pomiarów, czarna to
przybliżenie tej czerwonej linii wielomianem - co by się szybko liczyło ilość paliwa na podstawie napięcia.
Z nie mierzalną rezerwą już nic nie kombinowałem. Wydaje mi się, kombinowanie z ramieniem pływaka
to za dużo zachodu i na dokładkę bez gwarantowanego efektu (nie wiem jak wygląda bak w przekroju).
Jak paliwo schodzi do 3.1L to na wyświetlaczu będzie się wyświetlać napis "RES" (bo "REZ" przez "Z" nie da
się na tym wyświetlaczu zrobić). Zresztą, kto pałuje mając 3 litry w baku??
A do kolegi Karbikera:
Co do kosztów: Mogę Wam udostępnić schemat elektroniczny. Udostępnię także wsad do
mikroprocesora i odpowiem na każde pytanie co i jak. Mnie kosztowało to urządzenie 3zł (obudowa).
reszta to śmieci z odzysku ze złomu elektronicznego Za to koncepcja, soft i przetestowanie
kosztowały Mnie sporo czasu. Teraz nie zamierzam wykonywać tych urządzeń na zamówienie
bo muszę doprowadzić swoją ETZ-tkę do ładu i troszkę Mi to zajmie. Ale kto zechce to na
podstawie materiałów, które mogę udostepnić spokojnie to wykonać powinien.
Pozdrawiam!
Bartek
Ostatnio edytowany przez Tolinek (2008-12-11 18:55:15)
Offline
Godfather
Szkoda, bo elektronik ze mnie żaden a gdyby to faktycznie działało to chetnie bym zamówił
Offline
Witam,
Tak jak pisałem, ostatnia kreska + komornik to około 6.2L. 5-ta kreska schodzi gdy w baku jest 18 litrów.
Na pozostałe kreski nie zwórciłem uwagi ale obiecuję sprawdzić dokładnie po tankowaniu do pełna.
Patrząc na tą charakterystkę co ją tu wkleiłem myślę, że 2,3 i 4-ta kreska "mają" po 4 Litry.
Podsumowując - Moje tymczasowe typy to:
5-ta kreska = 20.5L
4-ta kreska = 18.0L
3-cia kreska = 14.2L
2-ga kreska = 10.2L
1-sza kreska = 6.2L
+ komornik = 3.5L
Pozdrawiam!
Bartek
Ostatnio edytowany przez Tolinek (2008-11-07 21:05:12)
Offline
Użytkownik
kurde takie cos to by mi sie bardzo przydalo z uwagi na to ze mam uszkodzony orginalny wskaznik paliwa. prawdopodobnie cos w zegarach bo sa lekko ułamane zastrzaski na dolne i moglo cos sie tam spierdzielc bo plywak i elekryke mam niby ok. A powiedz mi ile taki bajer by kosztowal i czy podjabys sie zrobienia czegos takiego dla mnie ? jezdze 650 K5 2005
Ostatnio edytowany przez wojtecki88 (2008-07-07 19:27:01)
Offline
Witam Wszystkich,
Wojtecki88, a czym się u Ciebie objawia uszkodzenie oryginalnego wskaźnika paliwa?
Pozdrawiam!
Bartek
P.S. Zamierzam zrobić wskaźniki dla tych, którzy zgłoszą zapotrzebowanie, ale najpierw
muszę doprowadzić do ładu i sprzedać Moją ET-kę (albo i nie sprzedać, mam dylemat).
Offline