Z oszczędności | 26% - 28 | |||||
Mocniejsze i tak nic nie daje | 46% - 49 | |||||
Ale brednie | 27% - 29 | |||||
|
Modern-Father
Ciekawi mnie jaki będzie wynik tej sondy
Offline
Użytkownik
Mocniejsza nic nie daje, wiec po co przeplacac lepiej zaoszczedzic i kupic 95. A tak wogole to strasznie brednie
Offline
Użytkownik
Jak miałbym jechać gdzieś dalej to wziąłbym 98, ale ogolnie to na 95. Jak jest wiecej gotowki to 95 V-power Shella żeby zrobić coś więcej dla dziorka
Offline
Użytkownik
jak dla mnie to niema różnicy tak czy tak wszystkie paliwa pochodzą z naszych rafineri .
Tankuje 95 i jest ok najczescie orlen
Offline
a ja karmie swoje stado mułów 95 na neste...jedynie fiacik gardzi 95 bo ma planowana głowice i zawory dzwonią na 95 wiec wlewam 98 i jest ok...autem tym sprawdzałem kiedys czy 98 na niektórych stacjach to faktycznie 98 i na neste sie nie zawiodłem
Offline
Użytkownik
jakby jezdzil na wode tez bym tankowal pb95 bo lubie ten zapach
Offline
Traffic Circle Tamer
Jak dla mnie to brednie, daleko mi do tego żeby się rozczulać nad 3 oktanami, biorąc pod uwagę, że 95 ma około 92-3 oktanów zwykle, a 98 95-7.
Z tego co mądrego wyczytałem.
Offline
Użytkownik
Pitbull200 gdzie to wyczytales, podaj linka jesli na necie?
Zalecana przez producenta jest 95 wiec taka leje pozatym slyszalem niewiem czy to prawda ale wiecej oktanow = wieksza temperatura... moze to wplywac na niekorzysc silnika!
Ostatnio edytowany przez RAF (2008-12-13 07:53:41)
Offline
Użytkownik
Głupia ta sonda.Co za różnica czy 95 czy 98.Prawda jest taka ze ta druga może ma mniej rozpuszczalnika dolanego
Ostatnio edytowany przez Dexter (2008-12-13 08:05:29)
Offline
Traffic Circle Tamer
RAF, jakiś ro temu był test w auto świecie, zaraz później chyba motor napisał.
Offline
Użytkownik
Właśnie oglądałem galileo i w programie obalali dziś mity samochodowe ...
-A więc paliwo mocniejsze droższe więcej oktanowe nie daje żadnej dodatkowej mocy w żadnym seryjnie produkowanym silniku.
-Wiec tankując droższe paliwo jest to wyrzucanie pieniędzy w błoto
Wiec zawsze bede tankował 95 i w drogę
Offline
Więcej oktanów to nie znaczy więcej mocy tylko większą odporność na tzw. spalanie detonacyjne. Mieszanka paliwa z powietrzem musi być odporna na zapalenie do chwili, aż dotrze do niej płomień ze świecy zapłonowej – w innym przypadku paliwo mogłoby się spalić wybuchowo i uszkodzić silnik. Paliwo o liczbie oktanowej 98 jest zalecane do silników o wysokim stopniu sprężania. Nasze Bandziory będą jeździć na jednym i drugim tylko po co przepłacać skoro wystarcza 95 ?
Offline
Użytkownik
Na zimę zalałem Shell V-Power Racing 100 oktan. Mój szwagier twerdzi, że paliwo przez zimę może troszeczkę utracić swoich właściwości. Nie znam się na tym...może ktoś wie?
A czy lepiej jest trzymać motor z pustym czy z pełnym bakiem? Oczywiście podczas postoju zimowego w cieplutkim garażu?
Offline