Ogłoszenie

UWAGA: 13.11.2009 - Nowe forum otwarte! Zapraszamy do rejestracji www.polishbanditcrew.pl

Przypominamy wszystkim użytkownikom PBC, że warunkiem niezbędnym do zatwierdzenia Waszego profilu do statusu Klubowicz PBC jest wpisanie daty urodzenia oraz miasta!!


Obecne forum pozostaje w opcji read-only (tylko do odczytu).


#46 2009-04-05 21:45:57

MamutMen

Użytkownik

Skąd: Sulechów/Zielona Góra
Zarejestrowany: 2008-04-16
Ujeżdżam: Deep Sea Blue B12 K4

Re: Przegrzanie silnika

Odświeżę temat. Zastanawiam się co do temperatury oleju silnikowego w moim Bandziorze B12 K4. W tym sezonie zamontowałem taki oto termometr oleju montowany zamiast oryginalnego korka wlewu oleju Tutaj. I jego wskazania mnie zaskoczyły.
1.) Jak odpalam Dziora temperatura silnika szybko rośnie (po chwili niemalże parzy rękę jeśli się ja przyłoży do żeberek silnika przy cylindrze zewnętrznym) a oleju powoli. Potrzeba chwili ok 5 km  spokojnej jazdy żeby osiągnęła ok 70-80 stopni Celsiusza przy temp powietrza ok 10-15 st. <- więc chyba normalnie się nagrzewa?
2.) W trasie przy prędkości podróżnej ok 100-130 km/h temperatura oleju wskazywana przez to urządzonko to ok 80-90 st. przy 15-20 stopniach temp. zewnętrznej otoczenia.
3.) Jednak najwięcej zmartwień odczuwam kiedy poruszam się po mieście. Przy jeździe od świateł do świateł i dynamiczniejszym przyśpieszaniu temperatura oleju wskazywana, to momentami nawet trochę ponad 140 st. Celsiusza (za czerwoną podziałką termometru). Przy 15-20 st. na zewnątrz.
Rodzi się moje pytanie czy to prawidłowa temperatura oleju? Czy mój B12 się nie przegrzewa? Dodam, ze nie czuję żadnej utraty dynamiki w przyśpieszaniu, nie dławi się, nie strzela, nie dymi. Odpala za pierwszym kopnięciem przy rozgrzanym silniku. Gdy po takiej jeździe od świateł do świateł zjadę na np. przysłowiowego hamburgera i po chwili znów odpalam, łapie zapłon niemalże bez użycia gazu czy ssania. Uspokójcie mnie albo powiedzcie co możne być nie tak?

P.S. Pali ok 6,5 - 7 litra w mieszanej jeździe. Nie kręcę pod czerwone pole. Jutro napisze ile mi spalił po jeździe 220 km w trasie i ok 30 po mieście od świateł do świateł.

Ostatnio edytowany przez MamutMen (2009-04-05 21:59:44)

Offline

 

#47 2009-04-05 21:51:57

serch

Użytkownik

Zarejestrowany: 2008-02-01

Re: Przegrzanie silnika

sprawdzales jakie wychodzi spalanie teraz jak jezdziles ?

Offline

 

#48 2009-04-06 07:27:17

Jacekrysiek

Użytkownik

Skąd: londyn/ostrowiec sw
Zarejestrowany: 2008-04-03
Ujeżdżam: czarny 600S '01

Re: Przegrzanie silnika

Mamut ten tekst znalazlem na scigaczu w odniesieniu do oleju w bandziorach
I tak dla olejow
mineralnych granica bezpieczna jest 120 C/ 250F a dla syntetykow jakies 150
C/300F Powyzej zaczyna sie utlenianie. Procesy te sa nieodwracalne i jesli
ktos przekroczyl w/w limity pozostajac w w/w temperaturach dluzszy czas
powinien olej wymienic na nowy.

ale w twoim przypadku moze ten wskaznik cos nie halo.ktos chyba jeszcze ma na forum taki termometr.jak innym wskazuje?


never trade luck for skill

Offline

 

#49 2009-04-06 07:58:28

Tomek

Modern-Father

Zarejestrowany: 2007-11-25

Re: Przegrzanie silnika

Albo ten termometr jest zrypany.Ja takich temperatur nie osiągam


[b]Tomek
http://ggmania.eu/ico/links/947886001256820708.gif
Lepiej być 30 minut później Niż 30 lat za wcześnie

Offline

 

#50 2009-04-06 08:04:51

Mazi

Gadgetman

2424896
Skąd: Sulechów / Zielona góra
Zarejestrowany: 2008-04-03
Ujeżdżam: 600 N, K1

Re: Przegrzanie silnika

Tomek ja jeździłem z termometrem Mamuta, Zrobiłem trasę 20 km przy predkościach 100-110 km/h miałem 60 stopni, następnie zrobiłem trasę 20 km przy prędkości ok 130 i miałem 70 stopni, jazda po mieście nie przekroczył 75 stopni więc termometr wydaje się być OK.


Feel it, do it, Bandit !

Polacy są tak agresywni, a to dlatego że nie ma słońca !

Offline

 

#51 2009-04-06 08:38:01

Tomek

Modern-Father

Zarejestrowany: 2007-11-25

Re: Przegrzanie silnika

Mazi to temp. miałeś tak jak ja.
No to już muszą się od B12 wypowiedzieć ale nie sądzę żeby była aż tak różnica.Może pompa olejowa nie wydaje albo stary olej


[b]Tomek
http://ggmania.eu/ico/links/947886001256820708.gif
Lepiej być 30 minut później Niż 30 lat za wcześnie

Offline

 

#52 2009-04-06 12:41:28

krzysztofmielnik

Ojciec Moderator - Naczelny Baner PBC

2593112
Call me!
Skąd: Rybnik / Katowice
Zarejestrowany: 2008-03-29
Ujeżdżam: XL1000V '00

Re: Przegrzanie silnika

W moim B12 mam taki termometr. Kiedyś w miejskim korku przy ponad 30st. upale zobaczyłem, że temperatura na wskaźniku przekracza 120, potem 130, potem osiągnęła 140 st. Zaniepokoiło mnie to, ale nie wyłączyłem silnika. Pierwsza myśl: wyłączyć, bo się przegrzewa. Druga myśl: jeśli wyłączę silnik przy takiej temperaturze, to pozbawię go smarowania, bo przecież obieg oleju się zatrzyma, a wtedy może chwycić pierścienie w cylindrach. Nie wyłączyłem, chociaż wydawało mi się, że siedzę jak na bombie, mając rozgrzany piec między kolanami. Jak się przebudowywany odcinek skończył, to delikatnie jadąc zerkałem na termometr i temperatura spadała 120, 110, 100, 90 i tak pozostała.

Pytałem mechanika, czy to nie zaszkodziło w jakikolwiek sposób silnikowi. Odpowiedział, że nie, bo to jest właśnie olejak i taką sytuację japońce też przewidziały.

Nowoczesne silniki są bardziej obciążone termicznie, dlatego pod względem chłodzenia są bardzo wymagające - stąd chłodnica, termostat, wentylator dla zapewnienia stabilnych warunków pracy.

Stare olejaki są tak skonstruowane, że pracują w stosunkowo szerszym zakresie temperatur, bo przecież nie da się przewidzieć, jaką temperaturę będzie miał główny czynnik chłodzący, czyli powietrze, każdego dnia. Stąd chłodzenie powietrzem jest wspomagane poprzez układ chłodzenia olejem, co też nazywa się SACS - Suzuki Advanced Cooling System. Jeżeli chłodzenie powietrzem jest nie wystarczające (bo na przykład stajemy w korku i brak jest pędu powietrza) to wtedy na oleju spoczywa funkcja odbierania ciepła generowanego przez silnik, a dla zapewnienia szybszej wymiany temperatury z otoczeniem mamy właśnie radiator - chłodnicę oleju. Olejak chodzony powietrzem ze samego założenia nie jest tak stabilny temperaturowo jak silnik chłodzony cieczą.

Pamiętajmy, że taka koncepcja chłodzenia jak na swoje czasy była bardzo nowoczesna, a opracowana została na potrzeby sportu (GSX-R750), gdzie świetnie zdawała egzamin. Przecież nie na darmo powołujemy na ten fakt na stronie głównej Bandit.pl.

Nie wydaje mi się więc, żeby zwykła jazda w korku z chwilowym podniesieniem temperatury do granicznych wartości, mogła zaszkodzić w jakikolwiek sposób silnikowi, pod warunkiem, że silnik ma sprawny układ smarowania/chłodzenia i pracuje on na dobrej jakości oleju o właściwie dobranych parametrach.


Apetyt rośnie w miarę jeżdżenia

PBC gratulujemy Moderatorów.

Offline

 

#53 2009-04-06 20:33:36

SandWorm2004

Użytkownik

7505702
Skąd: Legnica
Zarejestrowany: 2009-04-03
Ujeżdżam: GSF 600N 95r

Re: Przegrzanie silnika

Mam taki termometr zamontowany i jeszcze mi 90C stopni nie przekroczył.... 80C miałem jak trochę dłużej na postoju stał włączony a na takich luźnych przejażdżkach to 70C było przy temperaturze powietrza +5C(co to będzie jak będzie 30C). A tak w ogóle to prawda ze olej półsyntetyczny 10W40 trzyma swoje właściwości tylko do 80C stopni i jak przytrzymasz go na 100C to olej do wymiany??? niektórzy leja sobie 15W50 i mówią ze jest lepszy bo trzyma właściwości do 100...prawda to????

Offline

 

#54 2009-04-06 22:09:58

Dawit000

Użytkownik

Skąd: Turek
Zarejestrowany: 2009-03-23
Ujeżdżam: GSF 600N K4

Re: Przegrzanie silnika

SandWorm2004 napisał:

A tak w ogóle to prawda ze olej półsyntetyczny 10W40 trzyma swoje właściwości tylko do 80C stopni i jak przytrzymasz go na 100C to olej do wymiany??? niektórzy leja sobie 15W50 i mówią ze jest lepszy bo trzyma właściwości do 100...prawda to????

Też się dołącze do tego pytania:) Bo dzisiaj hmmm w sumie to juz wczoraj odblokowałem mojego bandziora(dziurki w przepustnicy) i pojechałem go wytestować razem z innym kumplem który ma licznik:) no i polatalismy chwile na max obrotach (wiadomo przedtem szedł 130-w porywach 140 a teraz 200 lecielismy) i odstawiłem do garażu nie patrząc na termometr oleju. Potem pojechaliśmy jeszcze na miasto jego moto nie było nas chwile wiec troche ostygł jak wpadłem potem do garażu to na termometrze było 80 wiec jestem ciekaw ile mial przedtem pewnie cos kolo 100. I jestem Ciekaw jak to jest z tym olejem

Offline

 

#55 2009-04-07 07:11:20

DonCapone

Użytkownik

7675430
Skąd: Warszawa
Zarejestrowany: 2009-01-03
Ujeżdżam: Czerwonego Bandita 600N 96r.

Re: Przegrzanie silnika

Jacekrysiek napisał:

Mamut ten tekst znalazlem na scigaczu w odniesieniu do oleju w bandziorach
I tak dla olejow
mineralnych granica bezpieczna jest 120 C/ 250F a dla syntetykow jakies 150
C/300F Powyzej zaczyna sie utlenianie. Procesy te sa nieodwracalne i jesli
ktos przekroczyl w/w limity pozostajac w w/w temperaturach dluzszy czas
powinien olej wymienic na nowy.

ale w twoim przypadku moze ten wskaznik cos nie halo.ktos chyba jeszcze ma na forum taki termometr.jak innym wskazuje?

bylo kilka postow wyzej ....

Offline

 

#56 2009-04-07 07:29:36

Dawit000

Użytkownik

Skąd: Turek
Zarejestrowany: 2009-03-23
Ujeżdżam: GSF 600N K4

Re: Przegrzanie silnika

no w sumie czytałem to ale wolałem jak ktoś jeszcze potwierdzi:)

Offline

 

#57 2009-04-07 07:34:29

Jacekrysiek

Użytkownik

Skąd: londyn/ostrowiec sw
Zarejestrowany: 2008-04-03
Ujeżdżam: czarny 600S '01

Re: Przegrzanie silnika

DonCapone napisał:

Jacekrysiek napisał:

Mamut ten tekst znalazlem na scigaczu w odniesieniu do oleju w bandziorach
I tak dla olejow
mineralnych granica bezpieczna jest 120 C/ 250F a dla syntetykow jakies 150
C/300F Powyzej zaczyna sie utlenianie. Procesy te sa nieodwracalne i jesli
ktos przekroczyl w/w limity pozostajac w w/w temperaturach dluzszy czas
powinien olej wymienic na nowy.

ale w twoim przypadku moze ten wskaznik cos nie halo.ktos chyba jeszcze ma na forum taki termometr.jak innym wskazuje?

bylo kilka postow wyzej ....

tego tekstu nie bylo


never trade luck for skill

Offline

 

#58 2009-04-07 09:34:15

Pitbull200

Traffic Circle Tamer

4932175
Zarejestrowany: 2008-06-02
Ujeżdżam: 650 N Black Bitch

Re: Przegrzanie silnika

Olejowe gixery rozgrzewają się bez większych konsekwencji do 180. Przy kilkunastominutowej odcinie.

Offline

 

#59 2009-04-07 10:27:17

anarcho

Użytkownik

Skąd: Zielona Góra / Sulechów
Zarejestrowany: 2008-01-03
Ujeżdżam: B12S 01

Re: Przegrzanie silnika

tylko taki zlom jak twoj :>


Je ne sais pas
Je ne comprends pas

Offline

 

#60 2009-04-07 11:05:38

Pitbull200

Traffic Circle Tamer

4932175
Zarejestrowany: 2008-06-02
Ujeżdżam: 650 N Black Bitch

Re: Przegrzanie silnika

Ja mam motor na wodę

Offline

 

Nowe forum otwarte! Zapraszamy do rejestracji www.polishbanditcrew.pl

Przypominamy wszystkim użytkownikom PBC, że warunkiem niezbędnym do zatwierdzenia Waszego profilu do statusu Klubowicz PBC jest wpisanie daty urodzenia oraz miasta!!


Obecne forum pozostaje w opcji read-only (tylko do odczytu).

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi

[ Generated in 0.043 seconds, 7 queries executed ]


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
www.polishbanditcrew.pun.pl