Ogłoszenie

UWAGA: 13.11.2009 - Nowe forum otwarte! Zapraszamy do rejestracji www.polishbanditcrew.pl

Przypominamy wszystkim użytkownikom PBC, że warunkiem niezbędnym do zatwierdzenia Waszego profilu do statusu Klubowicz PBC jest wpisanie daty urodzenia oraz miasta!!


Obecne forum pozostaje w opcji read-only (tylko do odczytu).


  • Index
  •  » Technika
  •  » Wyważanie statyczne - budowa wyważarki.

#1 2009-10-22 19:14:43

suzikala

Użytkownik

Skąd: Węgorzyn
Zarejestrowany: 2009-05-21
Ujeżdżam: GSF 650 K6

Wyważanie statyczne - budowa wyważarki.

Idzie zima trochę więcej czasu, z racji tego ze stoi już w garażu i czeka na cieple dni.  Mam zamiar zrobić wyważarkę statyczną, mam może ktoś doświadczenie w tym zakresie.

http://www.italcom.com.pl/admin/prod2/446.jpg

na allegro można dostać coś takiego

http://www.allegro.pl/item787768917_wyw … owych.html
mam zamiar zrobić coś dokładnie takiego, ale z regulowanymi nóżkami i poziomicą okrągłą / pierścieniową - czy wypoziomowanie podstawy będzie miało wpływ na wyważenie koła?? bo jeżeli nie to sobie daruje i zrobię jak kolega na allegro. Na płaskiej podstawie, co o tym myślicie??.


Życie mam tylko jedno...
A wszystko czego pragnę, to trafić w jego sedno...

Offline

 

#2 2009-10-23 00:02:35

q_nerk

Użytkownik

2084014
Skąd: Wrocław/Wałbrzych
Zarejestrowany: 2009-03-15
Ujeżdżam: grzechotnik 600Sssss '99
WWW

Re: Wyważanie statyczne - budowa wyważarki.

konstrukcja jest prosta jak konstrukcja cepa - ale tyłu dobrze nie wyważysz - przód owszem - to tyle z racji mojego doświadczenia wulkanizatora. wypoziomowanie ma znaczenie, ale w podstawe daj poziomnice + regulowane nóżki

Ostatnio edytowany przez q_nerk (2009-10-23 00:06:30)


http://www.bikepics.com/members/nerq/99gsf600s/
http://toowdie.webpark.pl/ewolucja.gif

Nie jeździ się na białym nieważne czy to śnieg czy to oznakowanie poziome

Offline

 

#3 2009-10-23 09:06:12

suzikala

Użytkownik

Skąd: Węgorzyn
Zarejestrowany: 2009-05-21
Ujeżdżam: GSF 650 K6

Re: Wyważanie statyczne - budowa wyważarki.

q_nerk napisał:

ale tyłu dobrze nie wyważysz - przód owszem - to tyle z racji mojego doświadczenia wulkanizatora.

o co chodzi z tym tyłem proszę dokładniej, bo jak mam się i tak fatygować do warsztatu, to sobie daruje - szkoda by było....mojego czasu, gdy efekt mizerny.


Życie mam tylko jedno...
A wszystko czego pragnę, to trafić w jego sedno...

Offline

 

#4 2009-10-23 09:11:00

Tomek

Modern-Father

Zarejestrowany: 2007-11-25

Re: Wyważanie statyczne - budowa wyważarki.

Fajna sprawa jak masz enduro.
Fajna sprawa bo możesz sobie sprawdzić po sezonie czy musisz wyważać
Fajna sprawa jak bawisz się w stunera i często zmieniasz kapcie
Niestety nic nie zastąpi w pełni wyważania dynamicznego

Już tłumacze.Wyważanie statyczne ma na celu eliminacje bicia koła poziomo do osi jego obrotu.I tu cycuś glancuś powiedzmy dajemy rade.Ale niestety istnieje też bicie boczne tzw.dynamiczne i tu niestety można sobie w buty wsadzić taką wyważarkę.I teraz im szersza opona tym większe prawdopodobieństwo bicia dynamicznego.Źle wyważone koło będzie dawało nam znać przy prędkościach już od około 60 km/h.

Jak coś pomieszałem to poprawić


[b]Tomek
http://ggmania.eu/ico/links/947886001256820708.gif
Lepiej być 30 minut później Niż 30 lat za wcześnie

Offline

 

#5 2009-10-23 10:35:24

okrop

Użytkownik

Skąd: Kraków
Zarejestrowany: 2009-03-18
Ujeżdżam: B12S '03
WWW

Re: Wyważanie statyczne - budowa wyważarki.

Tomek - ciekawa teoria, ale w przypadku samochodow gdzie to jest wazne
Dla motocykli wywazanie statyczne jest ZBEDNE, poniewaz bicie boczne nie ma znaczenia gdy masz tylko dwa kola - jest to wazne gdy masz dwa na osi, poniewaz poprzez boczne odchylenia delikatnie moglby sie zmieniac rozstaw osi i ninstop byly by boczne uslizgi.

Pragne zauwazyc ze we wszystkich boksach wyscigowych stosuje sie wywazanie statyczne.

Sam wuklanizatorem nie jestem ale ponoc dobrze wywarzenie statyczne pozwala dokladniej - precyzyjniej wywazyc kolo nic dynamicznie (oczywiscie mowimy w obrocie w osi - bo jak juz zaznaczylem boczne na moto nie ma najmniejszego znaczenia)


okrop.
krk
B12S 03'
http://images.spritmonitor.de/326035_3.png

Offline

 

#6 2009-10-23 11:49:20

Tomek

Modern-Father

Zarejestrowany: 2007-11-25

Re: Wyważanie statyczne - budowa wyważarki.

Boczne znaczy dynamiczne

Może i nie ma znaczenia.A jak nie ma znaczy możesz sobie robić.
Tylko tak teraz sobie poteoretyzujemy - mogę.
Opona jest źle odlana.Troszkę na boku więcej się gumy nalało.Znaczy statycznie tego nie wyłapiemy.Troszkę zniwelujemy efekt gdyż jak by nie patrzeć opona będzie cięższa w tym miejscu (ale to już mamy znaczniki na oponach).
Mamy wyważoną statycznie opone znaczy nie bije "góra-dół" ale niestety deko bije "prawo lewo"
Jakie możemy mieć objawy?
Koło przednie cały czas "myszkuje" to normalne zjawisko i tym się nie przejmujemy.A co się dzieje jeżeli ten efekt jest potęgowany przez siły dynamiczne działające na bok opony.Może doprowadzać do dość silne shimy.
A jak Tylna opona ma boczne bicie?Dokładnie to samo zaczyna miotać motocyklem.
To tylko teoretyzowanie.Nie jestem wulkanizatorem ani specem od opon.Naczytałem się tylko ostatnio deko bo jak wiecie walczę ze swoja niedomagająca opona.


[b]Tomek
http://ggmania.eu/ico/links/947886001256820708.gif
Lepiej być 30 minut później Niż 30 lat za wcześnie

Offline

 

#7 2009-10-23 11:58:56

okrop

Użytkownik

Skąd: Kraków
Zarejestrowany: 2009-03-18
Ujeżdżam: B12S '03
WWW

Re: Wyważanie statyczne - budowa wyważarki.

Tomek - wlasnie to teoretyzowanie mnie interesuje. Generalnie jako laikowi tez mi sie tak wydawalo, ze wywarzenie dynamiczne bedzie duuzo lepsze, jednak:

znakomita wiekszosc serwisow motocyklowych w moim kochanym miescie dysponuje jedynie wywazarkami statycznymi (tak za duzo tansze) ale gdyby to mialo znaczacy wplyw na jakos wywarzenia z pewnoscia wlasnie po wywazarce moznaby oceniac serwisy - czyli madrzy ludzie ktorzy sie znaja na robocie jakos nie garna sie w ta strone.

Opony sportowe, wyscigowe na pewno podlegaja duuzo ostrzejszej kontroli, niz te idace do sprzedarzy normalnej, jednak technologia jest ta sama, wiec odchylki mniejsze ilosciowo ale maja ta sama natore,
wiec dlaczego w boksach wysigowych na calym swiecie sa jedynie wywazarki statyczne?

Bardzo podobny tenat byl poruszany na grupie poludnie, gdzie wypowiadali sie i pracownicy serwisow motocyklowych i urzytkownicy - skrocony wniosek byl takie ze i na dynamicznej moga ci zrobic siare, jak zrobia to na odwal sie, a na statycznej jeszli mechanik bedzie chcial to wywazy duzo precyzyjniej niz na dynamicznej. Z jakiegos powodu wszyscy lacznie z zawodnikami olejawa kwestie bicia bocznego.


zakladajac ze droga jest prosta - a w wyniku bicia bocznego opona minimalnie ma ksztalt S -> to w sumie nadal powierzchnia styku z asfaltem w kazdym miejscy jest taka sama, a jako ze kolejna czesc opony natyralnie najezdza na droge to nie podouje zadnych odchylen w trasie jazdy maszyny - moze?? a moze skoro wezykuje minimalnie przod to wystepuja mikro wachania glowki ramy od lini prostej - a skoro wystepuja mikro wachania glowki ramy to i tyl nie idzie nigdy idealnie prosto??

To sa pytania teoretyczne. Praktyka wskazuje ze z jakis nieznanych mi dokladnie powodow wywazenie dynamicznie dla motocykli wogole nie jest koneiczne - za to potrzeba osoby ktora to dobrze zrobi, niezaleznie od sprzetu z ktorego bedzie korzystala.


okrop.
krk
B12S 03'
http://images.spritmonitor.de/326035_3.png

Offline

 

#8 2009-10-23 14:51:52

Tomek

Modern-Father

Zarejestrowany: 2007-11-25

Re: Wyważanie statyczne - budowa wyważarki.

Posiedziałem sobie dzisiaj troszkę nad wykresami sił jakie działają na koło podczas jazdy oraz na wszelkie możliwe oznaczenia opon(paski kropki itd) i wiecie co wydumałem.
Tak jak pisze okrop.Czysto teoretycznie jeżeli przyłożysz się do wyważenia statycznego to jednocześnie jesteś wstanie zniwelować niedociągnięcia dynamiczne w oponie motocyklowej.A wiecie dlaczego
Ponieważ promień oddziaływania siły statycznej jest zdecydowanie większy od kąta dla siły dynamicznej.A co dalej można za pomocą odpowiedniego dopasowania obciążenia (zmiany wektora siły statycznej) zniwelować oddziaływanie wektora siły dynamicznej.A co ciekawsze nie wiem czy wiecie ale na oponie mamy różne kolorowe paski i kropki.
I teraz patrząc na paski możemy określić na której stronie felgi przyklejać ciężarki.I w ten sposób zniwelujemy wektor siły dynamicznej.
Czyli reasumując można pomyśleć nad wyważarką statyczną.Teraz druga bajka ze musimy niestety nauczyć się określać wielkość ciężarków jakie musimy założyć.Czasami przy precyzyjnym ustawieniu opony na feldze nie trzeba będzie zakładać ich w ogóle.

A teraz poprosimy praktyka wulkanizatora o napisanie jak to jest naprawdę.
Teoria teorją a jak w praktyce ?


[b]Tomek
http://ggmania.eu/ico/links/947886001256820708.gif
Lepiej być 30 minut później Niż 30 lat za wcześnie

Offline

 

#9 2009-10-23 15:47:30

suzikala

Użytkownik

Skąd: Węgorzyn
Zarejestrowany: 2009-05-21
Ujeżdżam: GSF 650 K6

Re: Wyważanie statyczne - budowa wyważarki.

Tomek napisał:

A co ciekawsze nie wiem czy wiecie ale na oponie mamy różne kolorowe paski i kropki.

Wiem na pewno że przy samochodowych takie kropki występują, gdyż podczas zakładania opon w warsztacie samochodowym miałem przyjemność się dowiedzieć o co z tymi kropkami chodzi : Jeśli na oponie znajduje się żółta kropka powinna ona być ustawiona na przeciwko zaworu (wentyla), aby umożliwić łatwe wyważenie koła z użyciem niewielkiej ilości odważników.
Podobnie nie jest możliwym wyprodukowanie idealnie okrągłej opony. Producenci oznaczają wysoki punkt czerwoną kropką.
Jeśli na oponie znajdują się żółta i czerwona kropka - w takim wypadku żółta powinna być zignorowana i czerwona kropka ustawiona na przeciwko zaworu.
Jeżeli coś pomyliłem to tylko kolory...

Ostatnio edytowany przez suzikala (2009-10-23 15:48:58)


Życie mam tylko jedno...
A wszystko czego pragnę, to trafić w jego sedno...

Offline

 

#10 2009-10-23 16:26:07

Tomek

Modern-Father

Zarejestrowany: 2007-11-25

Re: Wyważanie statyczne - budowa wyważarki.

dobrze nie pomyliłeś się
A co tyczy pasków.Maja one kilka znaczeń.Po pierwsze określają partie produkcyjną bieżnika i jakieś tam miliony spraw producenta.Ale takie info dla zakładu wulkanizacyjnego mówi nam o niedoskonałości produkcyjnej.Jednym słowem Pan wulkanizator w przypadku auta wie jak dobrać oponki a w przypadku motocykla pomogą nam w przypadku wyważania statycznego na odpowiednim umieszczeniem ciężarków w celu usunięcia/zniwelowania bicia dynamicznego.


PS.Kurcze się naczytałem aż mi mózg paruje
Nie namieszałem za bardzo ?


[b]Tomek
http://ggmania.eu/ico/links/947886001256820708.gif
Lepiej być 30 minut później Niż 30 lat za wcześnie

Offline

 

#11 2009-10-23 16:38:39

suzikala

Użytkownik

Skąd: Węgorzyn
Zarejestrowany: 2009-05-21
Ujeżdżam: GSF 650 K6

Re: Wyważanie statyczne - budowa wyważarki.

Tomek napisał:

A teraz poprosimy praktyka wulkanizatora o napisanie jak to jest naprawdę.
Teoria teorją a jak w praktyce ?

Przyłaczam się do prośby, wszelkie sugestie co do wykonania poszczególnych elementów wyważarki statycznej mile widziane.


Życie mam tylko jedno...
A wszystko czego pragnę, to trafić w jego sedno...

Offline

 

#12 2009-10-23 17:15:35

q_nerk

Użytkownik

2084014
Skąd: Wrocław/Wałbrzych
Zarejestrowany: 2009-03-15
Ujeżdżam: grzechotnik 600Sssss '99
WWW

Re: Wyważanie statyczne - budowa wyważarki.

odnośnie opony to się zgadzam, ale mamy jeszcze niedokładności odlewu samej felgi - dla testu wrzucałem na wyważarkę (dynamiczna) i sama felga też ma niedowagi - nawet kilkadziesiąt gram (GSX-R 1000 2006) co niweluje częściowo opona.
Inna bajka że gro opon ma tylko znacznik na wentyl - to wtedy bez wyważarki ani rusz. Co do samej wyważarki statycznej - to problem się robi kiedy mamy koło z łożyskami igiełkowymi z tyłu, bo jest problem z zamontowaniem tego, tak żeby wszystko współgrało.

Co do wykonania: odp profile, poziomnica, regulowane nóżki (może być nawet śruba wkręcana w podstawę) i dobry(twardy) materiał na stożki. o tym że ośka musi być idealnie prosta nie będę wspominał


http://www.bikepics.com/members/nerq/99gsf600s/
http://toowdie.webpark.pl/ewolucja.gif

Nie jeździ się na białym nieważne czy to śnieg czy to oznakowanie poziome

Offline

 
  • Index
  •  » Technika
  •  » Wyważanie statyczne - budowa wyważarki.

Nowe forum otwarte! Zapraszamy do rejestracji www.polishbanditcrew.pl

Przypominamy wszystkim użytkownikom PBC, że warunkiem niezbędnym do zatwierdzenia Waszego profilu do statusu Klubowicz PBC jest wpisanie daty urodzenia oraz miasta!!


Obecne forum pozostaje w opcji read-only (tylko do odczytu).

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
Betonové septiky jsou v Českém Dubu známé svou