Użytkownik
Witam Wszytkich, którzy dopieszczają Swoje bandity własnymi rękami:)
Przechodzę do rzeczy - chodzi o wymiane płynu hamulcowego na przód i tył - wiem że temat ten juz był na forum opisany przez Tomka, ale raczej jedynie jako dodatek do wymiany klocków i nie był zbyt dokładnie opisany, a bardzo bym nie chciał zapowietrzyć sobie przewodów więc moze tak bardziej by sie to dało usystematyzować. Napiszę w punktach jak według mnie powinna taka wymiana wyglądać, a bardziej doświadczonych prosze o kreatywną krytyke i rady:) (dotyzyć to bedzie przodu) mam bandytę600 więc tarczę tylko jedną:
1)odkręcam śruby w pokrywce zbiorniczka płynu hamulcowego przy kierownicy
2)zdejmuję pokrywkę uwazając przy tym na uszczelkę i zeby nic z płynu nie poleciało na lakier
3)odkęcam srubkę od odpowieterznia jaka jest już prz układzie hamującym przy tarczy
4)zakładam na odpowierztnik gumowy przezroczysty wężyk i...
teraz nie wiem czy zacząć pompować klamką żeby stary płyn spływał i uzupełniać nowym do zbiorniczka przy kierownicy (jednak czy wtedy płyn się nie zmiesza?)
czy raczej wytłoczyc cały stary płyn (jezeli tak to w jaki sposób?) i dopiero zalać nowym (ale wtedy właśnie nie będzie musiał walczyc z zapowietrzeniem?)
Z góry dziekuję za wszytskie rady i pozdrawiam
Offline
Użytkownik
Ale bandit 600 niema z przodu jednej tarczy i chyba pierw musisz zajzec do przywitalni.Ja bym odkrecił odpowiecznik i płyn stary sam zleci a gdy juz bedzi konczył siem w zbiorniczku wtedy dolewam nowego.
Offline
jak to masz jedną tarczę z przodu???
Co do wymiany to nie wypompowywuj wszystkiego, bo tak na na pewno zapowietrzysz (choc nic sie nie stanie).
Ale jak nie chcesz zapowietrzyc to nie dopusc by podczas pompowania zabrakło płynu w zbiorniczku, jak sie konczy to dolej.Po jakims czasie bedziesz widział czy pompujac leci juz nowy płyn
Ostatnio edytowany przez xz_666 (2009-10-13 22:11:13)
Offline
dokładnie jak baktus pisze, możesz podpompowywać, byleś nie zapowietrzył. Bandzior to wdzięczny sprzęt do odpowietrzania hamulców w odróżnienia np. do nowych sportów, a o dual cbs'ach hond nie wspominając
Offline
Ojciec Moderator - Naczelny Baner PBC
Panowie, widzę, że chętnie odpisujecie, ale czy poza baktusem zauważył ktoś z Was, że nasz nowy kolega się nie przywitał?
chilam - czas 24h:
Tu jest wzór: http://polishbanditcrew.pun.pl/viewtopic.php?id=2648
Tu regulamin: http://polishbanditcrew.pun.pl/viewtopic.php?id=55
Tu inne zasady: http://polishbanditcrew.pun.pl/viewtopic.php?id=1567
Offline
Ojciec Moderator - Naczelny Baner PBC
Ok. Wątek otwarty.
Dziwi mnie, że Twój Bandzior ma z przodu tylko jedną tarczę - bo jedną tarczę to miał Bandit 400 w najstarszej wersji, a w nowszej już dwie. A nie było przełożone koło i golenie z innego motocykla?
Bandit 400 z jedną tarczą:
Bandit 400 z dwoma tarczami:
Offline
Użytkownik
Tak oczywiście wszystkich przepraszam co do tej jednej tarczy - trochę za bardzo się rozpędziłem z tym opracowywaniem punktów wymiany płynu i popełniłem ten karygodny błąd - oczywiście mój bandit ma 2 tarcze. Czy kiedy to już jest jasne to ma ktoś jeszcze jakąś dobrą radę co do wymiany tego nieszczęsnego płynu?
Offline
Ojciec Moderator - Naczelny Baner PBC
tak jak opisałeś to na początku - możesz tak to zrobić. Delikatnie klamką - stary płyn będzie wypływał wężykiem przez zawór odpowietrzający, i jednocześnie uzupełniasz płyn w zbiorniczku. Jeśli nie zassie powietrza - pójdzie dość gładko. Poprzez wężyk bardzo szybko zauważysz, kiedy skończy wypływać stary "żur", a poleci zupełnie nowy. Zakręcisz odpowietrznik, uzupełnisz resztę płynu, sprawdzisz, czy nie schodzi ciśnienie z klamki. Potem gumowa membrana, zakręcić pokrywę zbiornika i gotowe.
Jeśli nie uda się nie zapowietrzyć - to zrób tak: upuść płyn, wlej nowy, trochę się pobawisz z odpowietrzeniem (najlepiej w dwie osoby) i też dasz radę.
PS: jak walnąłem jakiś błąd - to skorygujcie (mam sklerozę)
Offline
Użytkownik
super bardzo dziękuję za pomoc i wyrozumiałość:) Mam teraz nadzieję że w weekend albo w przyszłym tygodniu będzie trochę lepsza pogoda, zęby się przejechać, rozgrzać silnik a później wymienić olej i płyn;)Pozdrawiam
Offline
Modern-Father
Z tym odkręcaniem odpowietrznika to bym uważał.Łatwo zapowietrzyć w ten sposób pompę
Robić należy to tak.
1.Odkręcić pokrywkę zbiorniczka (2 wkręty )
2.Zdjąć delikatnie
3.Wyjąć mieszek
4.wyciągnąć strzykawką stary płyn
5.Zalać nowy do zbiorniczka
6.Zakładamy wężyk na odpowietrznika tarczy bliżej zbiorniczka(dłuższy wężyk)
7.Pompujemy klamką(kilkakrotnie naciskamy) i trzymając wciśniętą
8.Luzujemy odpowietrznik i zakręcamy
9.Znowu pompujemy klamką(kilkakrotnie naciskamy) i trzymając wciśniętą
10.znowu luzujemy odpowietrznik i zakręcamy
11.Czynność powtarzamy aż w wężyku założonym na odpowietrznik zobaczymy nowy płyn.
12.Pilnujemy aby w zbiorniczku nie zabrakło płynu (uzupełniamy w miarę potrzeby)
13 To samo powtarzamy z drugim zaciskiem.
14.Po wymianie (leci już nowy płyn ) uzupełniamy płyn w zbiorniczku do znacznika (wypustka na wewnętrznej ściance zbiornika od strony lampy).
15.Zakładamy delikatnie mieszek układając dokładnie
16.Zakładamy pokrywę zbiorniczka układając dokładnie i przykręcamy dwoma śrubami
Teraz jasne ??
Offline
Użytkownik
teraz już wszytko jest na pewno o wiele jaśniejsze, chociaż najlepiej to zrozumiem jak już zabiorę się do pracy;)
jeszcze raz dzieki
Offline