Ogłoszenie

UWAGA: 13.11.2009 - Nowe forum otwarte! Zapraszamy do rejestracji www.polishbanditcrew.pl

Przypominamy wszystkim użytkownikom PBC, że warunkiem niezbędnym do zatwierdzenia Waszego profilu do statusu Klubowicz PBC jest wpisanie daty urodzenia oraz miasta!!


Obecne forum pozostaje w opcji read-only (tylko do odczytu).


  • Index
  •  » Technika
  •  » Wypadanie zapłonów, niestabilne obroty, brak mocy ;-/

#1 2009-08-15 20:59:06

- Arturo -

Użytkownik

Skąd: Kraków - Prokocim
Zarejestrowany: 2009-08-10
Ujeżdżam: Bandit 600S K3

Wypadanie zapłonów, niestabilne obroty, brak mocy ;-/

Jako ze nie mogę znaleźć jednoznacznej solucji na mój problem, oraz zamotałem sie na tyle ze nie wiem z której strony go "ugryźć" chce opisać mój problem:

B6 k3 - Ostro bierze olej ok 1l/1000km - czasami 0,2 - 300 piknikowej jazdy - ale przy dynamicznej + pałowanie do odcięcia ok 0,3-0,4 na 200 km...

Obecnie moto po odpaleniu:
- ma dziwny dziwek z tłumika jak by nie łapał któryś cylinder
- jak jadę w zakresie obrotów ok 6 tys słychać podczas jazdy jak by wystrzały w tłumiku (paliwo dopalające sie w tłumiku)
- Jak z puszcze z gazu tez nie ma normalnego dźwięku
- kolektor 3 cylindra jest wyraźnie chłodniejszy niż pozostałe.

Mój problem rozpoczął sie pewnego dnia, od razu po odpaleniu moto moto dziwne pyrkało myślałem ze zimne i coś go dławi itp - jednak po 10 km jazdy nadal było to samo - objawy jak wyżej - do 6 tys problem z ruszaniem ze świateł muszę go piłować na sprzęgle. Wypadają zapłony pomyślałem i faktycznie tak było - sprawdziłem temp na kolektorach 3 chłodniejszy niż pozostałe. Wykręciłem świece ze wszystkich aby skontrolować wszystkie 1 -ok, 2- ok, 3- czarna z nagaru, 4 - ok. Jako ze to była irydówka po przebiegu 5,7 km a wcześniej tak samo na tym samym cyl padła mi świeca po ok 5 tys od kupna moto stwierdziłem ze zamienię cewki ze sobą aby sprawdzić czy któraś nie świruje bądź kabel, fajka do 3 cyl. W 3 cyl wkręciłem irydowke z 4 cyl która miała poprawny kolor, w 4 jakaś stara która jeszcze wyglądała względnie.

Następnego dnia zrobiłem ok 100 km - moto ok
Przyszła niedziela, wyciągam sprząta i na 3 dzień zrobiłem 30-40 km i w trasie nagle brak mocy w dolnym zakresie obrotów (w wyższym tez słabiej ale nie muliło go aż tak) wypadają zapłony... Sprawdzam 3 kolektor chłodniejszy niż reszta problem z odpaleniem. - obroty jałowe mocno niestabilne pływają a moto po kilkunastu sekundach pracy na jałowym gaśnie.  A sam silnik słychać ze nie chodzi regularnie.

Dziś chciałem założyć komplet nowiutkich świec, wykręcam stare 1- czarna 2- czarna 3- zajebiście czarna 4- tak poł na poł. I jak wcześniej pisałem, cewki zamieniłem miedzy sobą, a 3 kolektor chłodniejszy niż pozostałe po ostatnim przejeździe i 50 km powrotu z wypadającymi zapłonami. Nowy komplet zakręcony ssanie klikam rozrusznik 0,5s kręcenia, zablokowało rozrusznik i silnik kolejne próby nie przynoszą efektów rozrusznik nie kreci. Wykręcam świece chce zakręcić na otwartych cylindrach i z pierwszego wyrzygało mi paliwa (?) przewentylowałem cylindry + przedmuchałem kompresorem.
Wkręcam nowe:
- moto dalej nie pali na 3 gar... (kolektor chłodniejszy niż reszta)
- obroty mniej więcej sie trzymają (ale kiedyś było lepiej)
- motor dalej dziwnie pyrka i przy redukcji bądź spuszczaniu z gazu słychać strzelanie intensywniej niż kiedyś na sprawnym
- Jak dodam gaz i zaraz zamknę to wali dymem - biało - jasno błękitny (mniej intensywny niż 2-sow kopcący na zimnym) jak przytrzymam manete na 6 tys wali cały czas dymem

Wykręcam świece, świece czarne - ale chodził na ssaniu tak ze jest to zrozumiałe, Ale dodatkowo na 3 cyl świeca zabrudzona olejem jak w 2-sowie jest tłusta jednak to stanu jak by włożyć i wyciągnąć z oleju dużo jej brakuje.

Luz zaworowy, reg gaźników i synchro było robione 10 tys temu, moto do pierwszych problemów tydzień temu chodziło OK,
Jedynie wcześniej wymieniałem filtr paliwa - oraz przedmuchałem filtr powietrza który tez ma 10 tys
z 3 cylindra już wcześniej po ściągnięciu baku dobiegał dziwny odgłos jak by pracował głośniej niż inne gdy ściagnolem bak, dziś sie przysłuchiwałem i słychać szum gdzież z okolic 3 cyl i jak by czasami syk jak by powietrze przechodzące przez nieszczelny tłok - czy pompkę rowerowa.

Kompresja jakieś 4-5 tys temu była na poziomie 8-9 atm @60 stopni, teraz sprawdzałem na 3 cyl, 3 pozostałe świece wkręcone maneta otwarta, temperatura 80 stopni oleju, kompresja 8 z lekkim haczkiem

- Jakim cudem mogło sie nazbierać tyle paliwa w 1 cylindrze ze go zablokowało ? jak nawet zapłon nie łapał wydaje mi sie ze powinno odparowywać i spalać sie w wydechu ?
- zaolejona świeca w 3 cylindrze przychodzi mi na myśl ze nie łapała poprzednia uzbierało sie oleju nie zdążył sie do końca przepalić  - ale aż tak aby zapaprać nowa ?
- czy w moto mocne zaolejenie świec jest powodem ze irydówki padły po 5,7 km ? Jest na nich taka charakterystyczna skorupka koloru miedzianego, jak bierze olej tak sie podobno dzieje.
- Ok 200-400 km wstecz, probowałem trochę strzelać ze sprzęgła (6-8 tys) i trarać na koło (30-40 razy) - ale bez większych sukcesów parę razy koło tylko trochę sie podniosło. - zastanawiam sie czy to mogło mu nie pomóc ;-/

Zanim zacznę coś rozkręcać, probować jeszcze odpalać moto na nowych świecach z nadzieją ze będzie jeździć ? i 3 cyl oczyści sie z oleju ? Prosiło by sie brać za ten 3 cyl i branie oleju jednak jak ściągnę głowice to sama uszczelka pod głowicę 180 zł (pod cylindry, gumki zaworowe czy pierścienie pomijam) okaże sie ze gładzie uszkodzone to kaplica a składać homo nie pewny silnik i wydawać na uszczelki tez bez sensu - a nowego silnika tez nie chce kupować nie mając pewności ze nie ma innego wyjśca.

Ostatnio edytowany przez - Arturo - (2009-08-15 21:08:06)

Offline

 

#2 2009-08-15 21:15:00

Pitbull200

Traffic Circle Tamer

4932175
Zarejestrowany: 2008-06-02
Ujeżdżam: 650 N Black Bitch

Re: Wypadanie zapłonów, niestabilne obroty, brak mocy ;-/

Dużo tego napisałeś, za dużo, ale po przeczytaniu pierwszego akapitu- pierścienie, zapiekły się lub ktoś go hardcorowo dotarł.
Zmień olej na na motula syntetyczny i dolej jakiś magiczny dodatek żeby to ogarnął.

Offline

 

#3 2009-08-15 21:46:36

q_nerk

Użytkownik

2084014
Skąd: Wrocław/Wałbrzych
Zarejestrowany: 2009-03-15
Ujeżdżam: grzechotnik 600Sssss '99
WWW

Re: Wypadanie zapłonów, niestabilne obroty, brak mocy ;-/

wersja budżet - wykręć świece i zalej go naftą, i tak ze dwa dni. Po czym zmień olej - broń Boże nie odpalaj sprzęta - dopiero po wymianie oleju


http://www.bikepics.com/members/nerq/99gsf600s/
http://toowdie.webpark.pl/ewolucja.gif

Nie jeździ się na białym nieważne czy to śnieg czy to oznakowanie poziome

Offline

 

#4 2009-08-15 22:06:49

- Arturo -

Użytkownik

Skąd: Kraków - Prokocim
Zarejestrowany: 2009-08-10
Ujeżdżam: Bandit 600S K3

Re: Wypadanie zapłonów, niestabilne obroty, brak mocy ;-/

No ja wiem ze sie wyprodukowałem ale chciałem przedstawić jasność sytuacji aby nie było dopytywanie sie po 10 razy o coś... Chociaż samemu by mi sie tez tyle czytać nie chciało

Ja właśnie już wcześniej podejrzewałem ze ktoś mógł go przegrzać albo coś ;-/ moto na liczniku ma 18,7 tys ja mam je od 7,2 i już wtedy brał olej. Jednak w oponie przy 8 tys jeździłem prawie na szmacie i od tego przebiegu łańcucha mam trochę wyciągnięty wiec ja bym mu z + 10-15 tys dorzucił... chyba ze przy tych 7,2 tys ktoś był wybitnie utalentowany...

Jak mam pół syntetyk (motul 5100 10w40), mogę przejść na syntetyk ? Przy ok 13-14 tys wymieniałem olej i przed wymiana dolałem płukanki motula do silnika.

Na ile patent z naftą ma szanse powodzenia ? i ewentualnie podczas tych 2 dni dolewać nafty co spłynie w dól ? - jeśli go ktoś doorał bądź przegrzał to czy takie pierścienie nie tracą już swoich właściwości np sprężystych itp ?

Oraz ktoś mi rozjaśni z kad mi sie wziął pełen cylinder benzyny ?

Offline

 

#5 2009-08-15 22:16:43

q_nerk

Użytkownik

2084014
Skąd: Wrocław/Wałbrzych
Zarejestrowany: 2009-03-15
Ujeżdżam: grzechotnik 600Sssss '99
WWW

Re: Wypadanie zapłonów, niestabilne obroty, brak mocy ;-/

A wziął się bo ci nie trzyma zaworek iglicowy + kranik. Jak masz bene w oleju to nie dziwota że ci pali oliwe. Tak więc dodatkowo doszły Ci zaworki iglicowe - mam nadzieję że kranik masz na ON, a nie na PRI. Patent z naftą pozwoli ruszyć pierścicienie - chociaż nigdy gwarancji nie ma że sie uda.


http://www.bikepics.com/members/nerq/99gsf600s/
http://toowdie.webpark.pl/ewolucja.gif

Nie jeździ się na białym nieważne czy to śnieg czy to oznakowanie poziome

Offline

 

#6 2009-08-15 22:24:20

- Arturo -

Użytkownik

Skąd: Kraków - Prokocim
Zarejestrowany: 2009-08-10
Ujeżdżam: Bandit 600S K3

Re: Wypadanie zapłonów, niestabilne obroty, brak mocy ;-/

Kranik mam na RES, i to właśnie mnie zdziwiło ;-\ A sam kranik od baku trzyma, rok temu mi reanimowali na przegladzie bo faktycznie lał, poza tym ściągałem bak i sie nic nie sączyło.

A co do zaworku iglicowego masz na myśli ten w gaźniku ? czy w kraniku ? (nie rozbierałem kranika i jakiś tam zaworek jest nie wiem czy iglicowy).

Edit:
Chociaż jak nie trzyma iglicowy w gaźniku to w przewodach i filtrze jest wystarczająco aby zablokować cylinder

Ostatnio edytowany przez - Arturo - (2009-08-15 22:29:10)

Offline

 

#7 2009-08-15 22:45:13

q_nerk

Użytkownik

2084014
Skąd: Wrocław/Wałbrzych
Zarejestrowany: 2009-03-15
Ujeżdżam: grzechotnik 600Sssss '99
WWW

Re: Wypadanie zapłonów, niestabilne obroty, brak mocy ;-/

Cięzko jest zablokować cylinder. W przewodach paliwowych jest niewiele paliwa. Jak u Ciebie z poziomem oleju? Bo sie zastanawiam czy odmą Ci nie wywala


http://www.bikepics.com/members/nerq/99gsf600s/
http://toowdie.webpark.pl/ewolucja.gif

Nie jeździ się na białym nieważne czy to śnieg czy to oznakowanie poziome

Offline

 

#8 2009-08-15 23:00:38

- Arturo -

Użytkownik

Skąd: Kraków - Prokocim
Zarejestrowany: 2009-08-10
Ujeżdżam: Bandit 600S K3

Re: Wypadanie zapłonów, niestabilne obroty, brak mocy ;-/

Staram sie trzymać olej w granicach od połowy do górnej kreski, czyli praktycznie co wyjazd dalej niż do pracy i z powrotem robie dolewki. Ale zdazalo sie np 200-300 ml ponad max albo 300-400 poniżej min. Jaką odmą ?

Ostatnio edytowany przez - Arturo - (2009-08-15 23:01:41)

Offline

 

#9 2009-08-16 02:57:19

Tolinek

Iskierka

Skąd: Wrocław/Ryn
Zarejestrowany: 2008-07-02
Ujeżdżam: B12N 2002'
WWW

Re: Wypadanie zapłonów, niestabilne obroty, brak mocy ;-/

Pitbull200 napisał:

i dolej jakiś magiczny dodatek żeby to ogarnął.

Np. Ceramizer naprawdę działa. Mój B12 nie konsumuje oleju. 5kkm po wymianie oleju dalej nic nie wziął.


__________________________________________________________
Łyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyn................

Offline

 

#10 2009-08-16 08:49:31

- Arturo -

Użytkownik

Skąd: Kraków - Prokocim
Zarejestrowany: 2009-08-10
Ujeżdżam: Bandit 600S K3

Re: Wypadanie zapłonów, niestabilne obroty, brak mocy ;-/

Mój sprzęt jest juz po 2 dawkach ceramizera, i 5,5 tys km od aplikacji, i poza kulturalniejsza praca silnika oraz jak by żwawszym rozpędzaniem sie (przed do 200 teraz tylko go bujnąłem, teraz jak by mu to lepiej wychodziło) Oleju nadal papusia jak 2 sów

A jak jest z tym full syntetykiem, zalewam nafta odstawiam zalewam syntetykiem i on teoretycznie może odsyfić silnik i rozpuścić syf a przy kolejnej jeszcze płukacza można dodać. Tylko jeśli teraz mi wypadają zapłony i zarzuca 3 świece i sie cuda dzieją, to czy będę w stanie go przejeździć na syntetyku wogole ? Czy do póki nie sprobuje to sie nie przekonam ?

Offline

 

#11 2009-08-16 14:43:30

maryjan

Użytkownik

1301343
Skąd: Kraków NH
Zarejestrowany: 2009-07-28
Ujeżdżam: TDM 4tx| był GSX 750

Re: Wypadanie zapłonów, niestabilne obroty, brak mocy ;-/

Sprawdz cisnienie na 4 garach - zobaczysz jaka roznica bedzie i co dalej.


IMHO rozbierać silnik i robić. Sprawdzić głowicę czy szczelna, obejrzec pierscienie i gładź cylindrów.

Patent z naftą raczej nie pomoze, zmiana oleju na syntetyka tez nie.

Jak bedziesz miał głowicę na stole to sprawdz czy nie ma jakis peknięć i sprawdź płaszczyznę pod uszczelkę.



Moto to niestety wydatki. A ostrzejsze uzywanie to przyspieszanie wydatków :].

Offline

 

#12 2009-08-16 22:53:23

Pitbull200

Traffic Circle Tamer

4932175
Zarejestrowany: 2008-06-02
Ujeżdżam: 650 N Black Bitch

Re: Wypadanie zapłonów, niestabilne obroty, brak mocy ;-/

No właśnie, ciśnienie to podstawa.

Offline

 

#13 2009-08-16 23:27:01

- Arturo -

Użytkownik

Skąd: Kraków - Prokocim
Zarejestrowany: 2009-08-10
Ujeżdżam: Bandit 600S K3

Re: Wypadanie zapłonów, niestabilne obroty, brak mocy ;-/

pomiar ok 5kkm temu to było 9-10 atm @60 stopni teraz na tym nieszczęsnym 3 8-8,5 o ile pamiętam ale nie odetkałem 3 pozostałych cylindrów, Kupie jakiś bardziej przyjazny użytkownikowi miernik gdzie nie muszę cewek i wsporników od owiewek demontować to zmierzę ponownie.

Co do nafty olej wymieniałem 5,5 kkm temu wiec jest do wymiany, nie zaszkodzi sprobować - chociaż może to być jak leczenie syfa aspiryna. Googlałem i w mazdach tak komuś sie udało reanimować auto... jednak po 15kkm miał to samo... - Jako ze najmniej budżetowa opcja od niej zacznę, bo i tak jestem wypłukany z hajsu, a przede mną jeszcze wakacje. A bez pomruku kici jakoś tak smutno

Offline

 

#14 2009-08-17 11:44:23

maryjan

Użytkownik

1301343
Skąd: Kraków NH
Zarejestrowany: 2009-07-28
Ujeżdżam: TDM 4tx| był GSX 750

Re: Wypadanie zapłonów, niestabilne obroty, brak mocy ;-/

Ja tam podchodzę bardzo sceptycznie do wynalazków dolewanych do oleju :].
Jak zmieniasz olej na czas to nie ma bata nic sie nie podzieje i nie ma potrzeby dolewania różnych dziwnych rzeczy.
A tak to mogą kwiatki się dziać.

Z opisu wygląda mi na walnięte pierścienie na 3 baniaku. Jeżeli gdzieś popękały to w wersji najmniej optymistycznej 3 cylinder będzie sporo porysowany.

Btw w bandicie są uszczelniacze na trzonkach zaworowych ?

Ostatnio edytowany przez maryjan (2009-08-17 11:46:14)

Offline

 

#15 2009-08-17 11:45:46

Tolinek

Iskierka

Skąd: Wrocław/Ryn
Zarejestrowany: 2008-07-02
Ujeżdżam: B12N 2002'
WWW

Re: Wypadanie zapłonów, niestabilne obroty, brak mocy ;-/

maryjan napisał:

Ja tam podchodzę bardzo sceptycznie do wynalazków dolewanych do oleju :].

Ja też :]


__________________________________________________________
Łyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyn................

Offline

 
  • Index
  •  » Technika
  •  » Wypadanie zapłonów, niestabilne obroty, brak mocy ;-/

Nowe forum otwarte! Zapraszamy do rejestracji www.polishbanditcrew.pl

Przypominamy wszystkim użytkownikom PBC, że warunkiem niezbędnym do zatwierdzenia Waszego profilu do statusu Klubowicz PBC jest wpisanie daty urodzenia oraz miasta!!


Obecne forum pozostaje w opcji read-only (tylko do odczytu).

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
www.polishbanditcrew.pun.pl