Godfather
Wejsć to wejdzie i 180 z tyłu ale napewno będzie jeździło się gorzej. W twoim roczniku seria to 160 więc spokojnie 170 mógłbyś dać ale problem jest w tym, że to mało popularny rozmiar i niewiele nowych/dobrych opon jest w tej szerokości więc chyba 160 jest optymalne. Jeżeli chodzi o rocznik <2000 (seria 110/50, 150/50) to wciąż jestem zdania że spoookojnie można dać te gumy co dawali od 2000 czyli 120/60, 160/60 - ja tak napewno zrobie.
Ale jezeli zdecydujesz się na szersze kapcie to pamiętaj o tym, że oznaczją one lepszą stabilność przy wyższych prędkościach ale niestety pogarsza poręczność maszyny na łukach - moim zdaniem każdy musi znaleźć swój balans między komfortem/wyglądem.
Offline
Użytkownik
to odpuszczam myślałem o 170 dla wygladu ale widze ze niewarto. Wyglad niejest najważniejszy.
Offline
Zbanowany
Różnica nie jest aż tak bardzo wyczówalna, chociaż fakt, w łukach można to odczuć! Ale nie jest aż tak tragicznie kwestia przyzwyczajenia po prostu! (Mówimy o gumie 170)
Offline
Godfather
Masz coś konkretnego na myśli? Pokaż co wpadło Ci w oko.
Offline
Użytkownik
Bandziorek napisał:
Różnica nie jest aż tak bardzo wyczówalna, chociaż fakt, w łukach można to odczuć! Ale nie jest aż tak tragicznie kwestia przyzwyczajenia po prostu! (Mówimy o gumie 170)
Powiedz mi w "łukach mozna to odczuć" ale na plus czy minus . Czy na 170 bede mógł sie bardziej składac lub bede miał lepsze klejenie? . Czy tylko minus gorsza jazda na koleinach ? I tak mocno sie narazie nie składam i niewiem czy wykorzystał bym taka opone jakby zmieniała zakres składane sie ?
Ostatnio edytowany przez mateuszzory (2008-02-26 10:14:35)
Offline
Użytkownik
Co do kwestii opon to troche mnie dziwi czemu w nowszych Banditach jest fabrycznie montowana opona na przednim kole o profilu 60. W znacznej większości maszyn szosowych z przodu jest opona o profilu 70. Przez ten orginalny niski profil wykrzywiłem felge kiedy wpadłem w dziure w drodze!! Teraz kupiłem siedemdziesiątke i zobaczymy jak się bedzie jeździć.
Narka!!!
Offline
Użytkownik
piotras007 napisał:
Co do kwestii opon to troche mnie dziwi czemu w nowszych Banditach jest fabrycznie montowana opona na przednim kole o profilu 60. W znacznej większości maszyn szosowych z przodu jest opona o profilu 70. Przez ten orginalny niski profil wykrzywiłem felge kiedy wpadłem w dziure w drodze!! Teraz kupiłem siedemdziesiątke i zobaczymy jak się bedzie jeździć.
Narka!!!
Na kogo Ty sie złościsz na nas ?? :]
Offline
Zbanowany
Powiem Ci, że muszę troszkę więcej siły włożyć w położenie moto w zakręt, ale jeśli nie składasz się zbyt głęboko nie odczujesz tego w znaczny sposób. Co do kolein to nienawidzę ich (jak każdy) no i ta oponka także niestety... Zachowuje się z lekka nerwowo w koleinie.
Mimo tego dobrze mi się na niej jeździ i następna będzie też tych samych rozmiarów!
Musiałbyś po prostu się przejechać bandziorem z takim kapciem i sam byś najlepiej to ocenił!
Offline
Użytkownik
U mnie (model 2003) z przodu i z tyłu są 60 i jak na razie nie narzekam Przód 120, tył 160. Troszkę wąsko to wygląda ale świetnie się prowadzi. Natomiast zauważyłem, że w nowych nowych Bandziorach 650 montują 120/70 i 160/60. Nie wiem jak jest w praktyce ale czytałem że nie powinno się przesadzać z oponami dużo odbiegającymi od zalecanych przez producenta
Offline
ja mysle ze jednak warto stosowac sie do zalecen producenta ,tak z kapelusza tych rozmiarow nie brali,a warunki jezdne i bezpieczenstwo sa najwazniejsze .
Offline
Użytkownik
Rozmiar opony dobierany jest przez producenta m.in. do kąta główki ramy. Dlatego w rocznikach od 2000 roku opona na przód jest 120/60. Nowy bandit widać też jest delikatnie zmieniony w geometrii skoro zdecydowali się na profil 120/70. Co do tylnego kapci, nie wydaje mi się, żeby warto było zakładać 170 lub nawet 180. Bo i po co? Żeby ładniej wyglądało? To przecież zawsze będzie suzuki bandit a nie supersport. Poza tym skoro dobrze prowadzi się na fabrycznym ogumieniu to po co to zmieniać? Ale temat opon jest na czasie, właśnie kupuje nową na przód Michelina pilot road 2. Mam już taką z tyło także powinno się fajnie prowadzić.
Offline
Użytkownik
mateuszzory napisał:
piotras007 napisał:
Co do kwestii opon to troche mnie dziwi czemu w nowszych Banditach jest fabrycznie montowana opona na przednim kole o profilu 60. W znacznej większości maszyn szosowych z przodu jest opona o profilu 70. Przez ten orginalny niski profil wykrzywiłem felge kiedy wpadłem w dziure w drodze!! Teraz kupiłem siedemdziesiątke i zobaczymy jak się bedzie jeździć.
Narka!!!Na kogo Ty sie złościsz na nas ?? :]
Spoko! Ja tylko złoszcze sie na dziuru w drogach!
Offline
Zbanowany
Z jednej strony to Cię poprę bandit'a że natury poprawiać się raczej niepowinno ale... Wiesz jak to jest wszystkiego trzeba spróbować!
Offline
Mój Bandit ma zalecane przez producenta 120/60 przód i 160/60 tył. Zmieniłem komplet na Dunlopy ST220. Prowadzi się jak po szynach, koleiny specjalnie nie przeszkadzają. Po 4 tys. km prawie nie widać zużycia. Na suchym trzyma bardzo dobrze, na mokrym nie powiem bo mało miałem okazji zmoknąć.
Offline
Zbanowany
Ktoś z was ujeżdża Pilot Road'a z przodu? Rozm: 120-17-70 Jak się to sprawuje? Zakupiłem używkę w świetnym stanie i tak z ciekawości zapytowywuję!
Offline