Nie mam niestety fotek bo w tym dniu była fajna pogoda i nie mogłem się doczekać żeby jak najszybciej to poskładać i polatać.
Szukałem czegoś w temacie lamp przednich, ale nie znalazłem więc postanowiłem coś skrobnąć może komuś się przyda jakieś info jak to zrobić - z chęcią pomogę.
W moim B raczej komuś kiedyś wypadła postojówka i tak jeździł co było następstwem masakrycznego zabrudzenia w okolicy postojówki, zakurzenia soczewek i oczywiście dupne świecenie. Teraz świeci o wiele lepiej, ale to jeszcze nie to.
Rozłożenie lampy
Przygotować dużo gorącej wody. Coś koło 80C i polewać zmiękczając pastę uszczelniającą równocześnie podważając, lub podgrzewać opalarką.
Osobiście wolę gorącą wodę do rozbierania, a do składania opalarkę.
Tan sezon będę musiał wytrzymać, ale w następnym na pewno zagości w przedniej lampie soczewka bixenonowa.
Robiłem już takie przeróbki w autach i wychodziło baaaaaaaaaaardzo ładnie i pod względem estetycznym jak i samego świecenia.
Materiał:
- soczewka bixenonowa z audi A4B7 2006r
- przetwornica DENSO - lepszych nie ma
- żarnik D2S
Co o tym sądzicie?
Ostatnio edytowany przez minon1 (2009-04-19 21:51:40)
Offline
Użytkownik
Xenon w przodzie to świetny pomysł. Sam posiadam i bardzo chwalę (poprzedni właściciel założył).
Przetwornicę ładnie schowasz pod plastikami czaszy.
Sam muszę przeczyścić przednią lampę z podobnych powodów co ty. Dzięki za opis jak ją rozebrać. Ostatnio jak próbowałem to zraziłem się właśnie tą pastą uszczelniającą.
Offline
proszę o twoche więcej detali odnośnie ksenonów (też planuję)
interesuje mnie wyszystko - począwszy od tego jakie oznaczenia ma mieć palnik do zwykłych a jakie do długich (czy też wchodzą takie same?) czy zakładaliście pomniejszone przetwornice - czy duze?
zmienialiście postojówke na niebieską?
Jakiej barwy palniki wybraliście?
etc.
pozdr.
Offline
Jeśli zmienię soczewkę to będzie to soczewka bixenonowa- czyli taka z przesłoną elektromagnetyczną.
Korzystasz wówczas z jednej soczewki na krótkie i długie(przesłona pod wpływem cewki podnosi się) - miałem w aucie - zajebisty patent.
Co do przetwornic to jeszcze nie wiem, Denso są najlepsze. Jeśli te mini będą miały końcówki na żarnik D2S to pewnie małe, natomiast żarnik to 4300K - max 6000K ale to już daje za mocno na niebiesko.
Co do firmy żarnika to w sumie nie ma różnicy Osram albo Philips.
W postojówkę można wówczas wrzucić białą diodę co by mocno się nie róźniło.
Offline
okrop napisał:
po co chcesz zmieniac soczewkę? wtedy w drugiej i tak byś zostawiał zwykłą żarówkę? czy to ma sens?
Ja bardziej myślałem o zestawie dwuch palników (jeden krótkie, drugi długie) i wtedy nie dotykam ani jednej wtyczki w motocyklu, a gdy zajdzie potrzeba w 15min mam znowu zwykłem światła np na przegląd.
Wtedy mam obydwie połówki świecące tym samym światłem.
mozliwe, ze twoja opcja moze wyjsc nieco taniej...
mówimy tu o "normalnym ksenonie" nie HID
Korzystamy po zmianie tylko z jednej soczewki, drugą odłączamy.
Można założyć 2, ale po co jak jedna starczy bo robi za krótkie i długie to po raz, a po dwa podwoi koszty.
Ostatnio edytowany przez minon1 (2009-04-24 20:21:26)
Offline
Witam;
Widzę że posiadasz Kolego pewno doświadczenie w tej kwestii, chciałbym zapytać jak czy te soczewy od A4, to sprawdzone są ? Jak z montażem, mocowaniem, dużo przeróbek wymaga, a wymiary? zbliżone w miarę? Pozdrawiam i czekam na jakąś małą dyskusję
Offline
Niestety soczewka nie zmieściła się.
Pomimo iż jest tam sporo miejsca to zabrakło:(
Póki co postanowiłem wkleić żarnik d2s i podłączyłem przetwornicę DENSO z toyoty.
Niestety te oryginalne odbłyśniki nie nadają się do niczego. Świecenie dupa, został tylko wygląd, czyli cel nie osiągnięty.
Teraz jeszcze raz będę próbował zamienić soczewki - z krótkich na długie, bo chyba długich mniej się używa i jest szansa że odbłyśnik jest w lepszej formie.
Jeśli i to nic nie przyniesie to poddają się walkowerem i szukam normalnych soczewek w rozmiarze podobnym do oryginału - jeśli moja lampa to wszystko zniesie
Offline
Lekki offtop o ile mozna..
Z Twych postow wnioskuje ze lampe juz rozebrales.
Interesuje mnie najprostszy sposob w jaki sobie poradziles z otwarciem lampy oraz czy i jak ja poskladales do kupy.
Czy oryginalna pasta uszczelniajaca (ta z lampy) jest ta sama i znow po rozgrzaniu sie trzyma jak wczesniej?
Pytam sie bo zakupilem 4 Angel Eyes do mojej R1 http://www.youtube.com/watch?v=8kNrpuVD5m0
i bede musial otworzyc obie lampy aby je zainstalowac...
Offline