Ogłoszenie

UWAGA: 13.11.2009 - Nowe forum otwarte! Zapraszamy do rejestracji www.polishbanditcrew.pl

Przypominamy wszystkim użytkownikom PBC, że warunkiem niezbędnym do zatwierdzenia Waszego profilu do statusu Klubowicz PBC jest wpisanie daty urodzenia oraz miasta!!


Obecne forum pozostaje w opcji read-only (tylko do odczytu).


#1 2008-01-10 17:25:14

anarcho

Użytkownik

Skąd: Zielona Góra / Sulechów
Zarejestrowany: 2008-01-03
Ujeżdżam: B12S 01

Regulacja gaźników i luzu zaworów

Czy ktokolwiek z obecnych na forum robi to samodzielnie w swojej maszynie ? Jeżeli tak to czy praktyka jest dużo trudniejsza niż opisy zamieszczone na różnych serwisach www jak i w podręczniku Heynesa ? Czy da się samodzielnie powolutku to zrobić ? Te i inne pytania kieruje do was użytkownicy forum poświęconego pieknemu motocyklowi jakim niewątpliwie jest suzuki gsf bandit :>


Je ne sais pas
Je ne comprends pas

Offline

 

#2 2008-01-10 17:38:01

Tomek

Modern-Father

Zarejestrowany: 2007-11-25

Re: Regulacja gaźników i luzu zaworów

Co prawda w Bandycie klawiatury nie regulowałem jest jeszcze na gwarancji
Ale nie jest to coś skomplikowanego tym bardziej że regulacja jest na śrubach a nie płytkach.
"Dasz rade proste jak budowa cepa."


Tak jak koledzy napisali dla jednego proste dla drugiego może być zbyt skomplikowane wypowiedziałem się niżej


Gaźników nigdy nie synchronizowałem więc się nie wypowiem.Nie mam wakuometrów.

Znalazłem coś takiego może pomorze zrozumieć o co chodzi

ZAWORY

Ostatnio edytowany przez Tomek (2008-01-11 12:35:30)


[b]Tomek
http://ggmania.eu/ico/links/947886001256820708.gif
Lepiej być 30 minut później Niż 30 lat za wcześnie

Offline

 

#3 2008-01-10 19:57:39

wieprz

Użytkownik

4745699
Call me!
Skąd: Bydgoszcz
Zarejestrowany: 2007-12-02
Ujeżdżam: n6 black fly

Re: Regulacja gaźników i luzu zaworów

trudne pytanie dla jednego proste dla drugiego nie bardzo. Nie napisałeś czy posiadasz wakumetry ,szczelinomierz i klucz dynamometryczny, do prawidłowego przykręcenia pokrywy zaworowej. są jeszcze dwie szkoły dokręcanie na chama i na wyczucie.
http://www.bractwo-suzuki.com.pl/manual … gradus.pdf
to na podstawie innego silnika ale idea ta sama.


Black fly buzzin', buzzin' around
Black fly flyin' from town to town

Offline

 

#4 2008-01-10 20:32:12

anarcho

Użytkownik

Skąd: Zielona Góra / Sulechów
Zarejestrowany: 2008-01-03
Ujeżdżam: B12S 01

Re: Regulacja gaźników i luzu zaworów

szczelinomierze tanie i a klucz mam skąd wziąść, z tymi miernikami gorzej, cena odstawienia motocykla do serwisu na samo regulowanie gaźników różniłaby się od ceny za regulację i zaworów i gaźników za jednym razem ?


Je ne sais pas
Je ne comprends pas

Offline

 

#5 2008-01-10 23:26:05

Czejen

Użytkownik

1429520
Skąd: Warszawa
Zarejestrowany: 2007-11-15
Ujeżdżam: Honda CBR 600 F4 Sport '02 #46

Re: Regulacja gaźników i luzu zaworów

chyba lepiej jednak oddac do serwisu.
nie musi byc autoryzowany.
co jak co, ale to dosc powazna sprawa...


_________________________________________________
Pamiętaj gdzie Twój Kraj, Gdzie Dom Twój, bratni śpiew,
I Tego nie porzucisz nigdy, Dumy z własnej Ojczyzny !

Offline

 

#6 2008-01-10 23:32:27

marcin

Użytkownik

Skąd: Warszawa
Zarejestrowany: 2007-11-27
Ujeżdżam: KLV 1000

Re: Regulacja gaźników i luzu zaworów

Potwierdzam słowa Czejena, jeśli nie robiłeś tego nigdy, to lepiej oddać do mechanika.


. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

tel. 504 127 130

Offline

 

#7 2008-01-10 23:33:49

anarcho

Użytkownik

Skąd: Zielona Góra / Sulechów
Zarejestrowany: 2008-01-03
Ujeżdżam: B12S 01

Re: Regulacja gaźników i luzu zaworów

rzecz polega na tym że ja lubie grzebać w takich rzeczach, a opis w Heynesie jak i ten podany przez kolegę wieprza jest dość prosty , można też zaoszczędzić parę stówek , a jak nie robiłem no to kiedyś trzeba zacząć

Ostatnio edytowany przez anarcho (2008-01-10 23:34:27)


Je ne sais pas
Je ne comprends pas

Offline

 

#8 2008-01-10 23:37:28

Czejen

Użytkownik

1429520
Skąd: Warszawa
Zarejestrowany: 2007-11-15
Ujeżdżam: Honda CBR 600 F4 Sport '02 #46

Re: Regulacja gaźników i luzu zaworów

znaczy wiesz, takie rzeczy w serwisach robia chyba z duza pomoca elektroniki, nie ?
trzeba troche sie na tym znac, miec odpowiednie narzedzia.
to nie to samo co wymiana tloka w dwu suwie...


_________________________________________________
Pamiętaj gdzie Twój Kraj, Gdzie Dom Twój, bratni śpiew,
I Tego nie porzucisz nigdy, Dumy z własnej Ojczyzny !

Offline

 

#9 2008-01-10 23:41:40

marcin

Użytkownik

Skąd: Warszawa
Zarejestrowany: 2007-11-27
Ujeżdżam: KLV 1000

Re: Regulacja gaźników i luzu zaworów

można też zaoszczędzić parę stówek

Drogie serwisy macie , aż tyle to nie kosztuje.


. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

tel. 504 127 130

Offline

 

#10 2008-01-10 23:42:45

Czejen

Użytkownik

1429520
Skąd: Warszawa
Zarejestrowany: 2007-11-15
Ujeżdżam: Honda CBR 600 F4 Sport '02 #46

Re: Regulacja gaźników i luzu zaworów

za 350 robia w PP chyba, to u "Pana Józia" spokojnie za 150 pln powinni Ci zrobic


_________________________________________________
Pamiętaj gdzie Twój Kraj, Gdzie Dom Twój, bratni śpiew,
I Tego nie porzucisz nigdy, Dumy z własnej Ojczyzny !

Offline

 

#11 2008-01-10 23:47:18

marcin

Użytkownik

Skąd: Warszawa
Zarejestrowany: 2007-11-27
Ujeżdżam: KLV 1000

Re: Regulacja gaźników i luzu zaworów

jestem nieufny co do firmowych serwisów i nie oddałbym moto do takiego więc nie zwracam uwagi wcale na ich cenniki, ponieważ są "wielkim" serwisem to uważasz, że zrobią Ci moto lepjej niż  "Pan Józio"?


. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

tel. 504 127 130

Offline

 

#12 2008-01-11 06:06:52

radekb

Moderator

2385412
Call me!
Skąd: Krasny Las
Zarejestrowany: 2007-11-23
Ujeżdżam: B12S K1 i DRynda

Re: Regulacja gaźników i luzu zaworów

To zależy jaki Pan Józio.


601 242 597

Offline

 

#13 2008-01-11 10:04:29

Tomek

Modern-Father

Zarejestrowany: 2007-11-25

Re: Regulacja gaźników i luzu zaworów

I zależy który duży serwis.
Tak samo może spartolić "Pan Józio" jak i mechanik w autoryzowanym serwisie.Nie ma co wrzucać wszystkie serwisy do jednego kotła.Nawet najlepszym zdarzają się wpadki.Sztuka polega na tym żeby się do niej przyznać a nie robić z siebie ofiarę wrednego klienta.

Mam propozycję dla kolegi.
Jak nie robiłeś nigdy regulacji zaworów czy synchronizacji gaźników. Udaj się do serwisu i popatrz jak oni to robią na co zwrócić uwagę.Potem będzie ci łatwiej.
Regulowałem ostatnio zawory w Tiktaku i "Dziadek" podpatrywał jak ja to robie.Zauważył że jest kilka skuch na które można się złapać np.Kontrowanie śrub regulacyjnych.Można niechcący przestawić. Czy taka pierdoła jak po każdym zaworku przekręcenie wałem.Niby oczywiste ale jednak ktoś o tym powiedzieć musi itd. itp.
O kolejności przykręcania pokrywy to juz nie wspomnę.


[b]Tomek
http://ggmania.eu/ico/links/947886001256820708.gif
Lepiej być 30 minut później Niż 30 lat za wcześnie

Offline

 

#14 2008-01-11 17:17:42

Czejen

Użytkownik

1429520
Skąd: Warszawa
Zarejestrowany: 2007-11-15
Ujeżdżam: Honda CBR 600 F4 Sport '02 #46

Re: Regulacja gaźników i luzu zaworów

marcin napisał:

jestem nieufny co do firmowych serwisów i nie oddałbym moto do takiego więc nie zwracam uwagi wcale na ich cenniki, ponieważ są "wielkim" serwisem to uważasz, że zrobią Ci moto lepjej niż  "Pan Józio"?

sluchaj, ja sam jak nie musze oddawac do serwisu to nie oddaje. w miare mozliwosci robimy wszystko sami.
nasze poprzednie dwusuwy ani razu nie byly w serwisie.
co do "Pana Józia" to tak, uwazam, ze serwis autoryzowany zrobi lepiej. duzo lepiej. czemu ? bo ma do tego odpowiednie narzedzia, ktorych "Panu Józiowi" moze zbraknac i wtedy zaczyna kombinowac.


_________________________________________________
Pamiętaj gdzie Twój Kraj, Gdzie Dom Twój, bratni śpiew,
I Tego nie porzucisz nigdy, Dumy z własnej Ojczyzny !

Offline

 

#15 2008-01-12 00:51:15

anarcho

Użytkownik

Skąd: Zielona Góra / Sulechów
Zarejestrowany: 2008-01-03
Ujeżdżam: B12S 01

Re: Regulacja gaźników i luzu zaworów

ależ Czejen , tu nie trzeba żadnych specjalnych narzędzi - mowa o regulowaniu luzu zaworów, wszystko jest łopatycznie opisane w instrukcji Haynesa, oceniane w skali trudności na 3 kluczyki z 5 czyli a opisane jako "lekko trudne , nadające się dla kompetentnych domorosłych mechaników" ! Jam kompetentny i domorosły , a czy mechanik to się musi okazać !


Je ne sais pas
Je ne comprends pas

Offline

 

Nowe forum otwarte! Zapraszamy do rejestracji www.polishbanditcrew.pl

Przypominamy wszystkim użytkownikom PBC, że warunkiem niezbędnym do zatwierdzenia Waszego profilu do statusu Klubowicz PBC jest wpisanie daty urodzenia oraz miasta!!


Obecne forum pozostaje w opcji read-only (tylko do odczytu).

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
www.polishbanditcrew.pun.pl