Ogłoszenie

UWAGA: 13.11.2009 - Nowe forum otwarte! Zapraszamy do rejestracji www.polishbanditcrew.pl

Przypominamy wszystkim użytkownikom PBC, że warunkiem niezbędnym do zatwierdzenia Waszego profilu do statusu Klubowicz PBC jest wpisanie daty urodzenia oraz miasta!!


Obecne forum pozostaje w opcji read-only (tylko do odczytu).


#1 2008-08-09 12:58:44

BAARON

Użytkownik

Skąd: Toruń/okolice
Zarejestrowany: 2008-07-02
Ujeżdżam: b12 K1

prędkość B12 n/s oraz B6-B6.5-B12.5-B4

Witam posiadam b12 k1 golutkiego jak nic i mam takie pytanko do posiadaczy banditów szczególnie do 1200 ile wam te sprzety pojada prubował ktoś z was kiedys ,jestem poprostu ciekawy jak to powinno pojechac ja od siebie dodam ze osiagniecie licznikowych 250km/h idzie dosc łatwo mam koło siebie taki ładny prosty odcinek drogi jako że mam N-ke to niemoge sobie pozwolic na dluzsza walkę z wiatrem, aha mam załozony wydech Leo Vinci taki owalny a co do reszty to niewiem czy było coś dłubane.

Offline

 

#2 2008-08-09 13:59:16

Tolinek

Iskierka

Skąd: Wrocław/Ryn
Zarejestrowany: 2008-07-02
Ujeżdżam: B12N 2002'
WWW

Re: prędkość B12 n/s oraz B6-B6.5-B12.5-B4

Witam,
Raz, z ciekawości, zamyknąłem licznik - bez problemu - tylko to już nie była jazda,
nie kierowałem motorem tylko trzymałem się kierownicy. Kiedyś to powtórzę z
GPS-em to będzie wiadomo ile toto naprawdę idzie.

Pozdrawiam!
Bartek


__________________________________________________________
Łyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyn................

Offline

 

#3 2008-08-11 10:28:40

WolfRaider

Użytkownik

493185 oraz 4860207
Skąd: Warszawa
Zarejestrowany: 2008-03-13
Ujeżdżam: GSF 1250SA K7
WWW

Re: prędkość B12 n/s oraz B6-B6.5-B12.5-B4

Mój GSF 1250 SA poleciał 230 km/h na szóstce (mam turystyczną szybę MRA).
Pewnie jakbym zbił do piątki, a do tego nalał jeszcze czerwonej benzynki, to udałoby się wydusić z 10-20km/h.
Prowadził się przy tym dobrze, właściwie nie poczułem różnicy w porównaniu z jazdą powiedzmy 150 kh/h. Fakt, że droga była super - nowa obwodnica Garwolina.


GS500E `93 - fajne było moto, ale już nie ma
GSF 1250SA K7

Offline

 

#4 2008-08-11 12:49:45

Mazi

Gadgetman

2424896
Skąd: Sulechów / Zielona góra
Zarejestrowany: 2008-04-03
Ujeżdżam: 600 N, K1

Re: prędkość B12 n/s oraz B6-B6.5-B12.5-B4

Gdzieś był temat o licznikach, z tego co pamiętam przy 200 km/h prędkość wynosiła 170 km/h
Najlepiej poszukajcie tego wątku , tam było wszystko rozpisane


Feel it, do it, Bandit !

Polacy są tak agresywni, a to dlatego że nie ma słońca !

Offline

 

#5 2008-08-11 12:57:33

masher1000

Godfather

1087966
Call me!
Skąd: Warszawa
Zarejestrowany: 2007-11-15
Ujeżdżam: black B6 '99 + B12,5 K7
WWW

Re: prędkość B12 n/s oraz B6-B6.5-B12.5-B4

No to jak komuś pokazuje 170 przy 200 to współczuje . Ja mierzyłem z GPS'em, co prawda przy 150 ale błąd był na poziomie 4-5km/h (licznik motocyklowy zawyżał oczywiście)


__________________
Born to be Bandit
http://img128.imageshack.us/img128/1609/avtkl4.gif

Offline

 

#6 2008-08-11 13:00:36

Mazi

Gadgetman

2424896
Skąd: Sulechów / Zielona góra
Zarejestrowany: 2008-04-03
Ujeżdżam: 600 N, K1

Re: prędkość B12 n/s oraz B6-B6.5-B12.5-B4

masher nie pamiętam dokładnie tego wątku ale kojarzy mi się że były dość duże różnice przy dużych prędkościach


Feel it, do it, Bandit !

Polacy są tak agresywni, a to dlatego że nie ma słońca !

Offline

 

#7 2008-08-11 13:04:19

Mazi

Gadgetman

2424896
Skąd: Sulechów / Zielona góra
Zarejestrowany: 2008-04-03
Ujeżdżam: 600 N, K1

Re: prędkość B12 n/s oraz B6-B6.5-B12.5-B4

Znalazłem

Tomek napisał:

yamprash napisał:

akurat jestem w temacie , w ten weekend przykleilem do baku z paliwem gps`a i na autostrade , musze dodac ze mam zmienione zebatki w bandicie +2 tyl i - 1 na przodzie , i bylem nie swiadomy zmian jakie sie staly , dane z licznika i z gps`a :

Licznik        GPS          przeklamanie

100             86                  14

130             109                 21

160             134                 26

200             170                 30

nie wiem jak bylo przed zmiana zebatek nigdy nie sprawdzalem , ale przeklamanie o 30 km/h ,chyba sobie nakleje nowa skale na zegar

Pytanie jescze czy gps nie klamie ?

A że się spytam który masz rocznik Dziorka?


Feel it, do it, Bandit !

Polacy są tak agresywni, a to dlatego że nie ma słońca !

Offline

 

#8 2008-08-11 13:15:57

WolfRaider

Użytkownik

493185 oraz 4860207
Skąd: Warszawa
Zarejestrowany: 2008-03-13
Ujeżdżam: GSF 1250SA K7
WWW

Re: prędkość B12 n/s oraz B6-B6.5-B12.5-B4

No z tak zmienionymi zębatkami to nic dziwnego, że zaniża.
Prędkościomierz jest podłączony do wałka zdawczego skrzyni biegów i wyskalowany na odpowiednie przełożenia. W opisanym przypadku wałek zdawczy kręci się znacznie wolniej, więc i prędkościomierz pokazuje mniej.
Myślę, że w normalnym układzie, przy 100km/h błąd wynosi jakieś 4-5 km.h, przy ponad 200 km/h błąd będzie proporcjonalny i wynosić będzie jakieś 8-10 km/h.
Czyli, jeśli mój Bandyta pokazał 230 km/h, to w rzeczywistości było jakieś 220 km/h, co jest mniej więcej zgodne z danymi katalogowymi (V maks. 225 km/h).


GS500E `93 - fajne było moto, ale już nie ma
GSF 1250SA K7

Offline

 

#9 2008-08-11 13:33:33

masher1000

Godfather

1087966
Call me!
Skąd: Warszawa
Zarejestrowany: 2007-11-15
Ujeżdżam: black B6 '99 + B12,5 K7
WWW

Re: prędkość B12 n/s oraz B6-B6.5-B12.5-B4

Ok, ja mam linke połączoną z kołem więc zmiana zębatki nie ma u mnie znaczenia i moje wyniki przedstawiają się następujaco (z tego samego wątku):
Licznikowe    GPS
50                 49
100               97
150              146


__________________
Born to be Bandit
http://img128.imageshack.us/img128/1609/avtkl4.gif

Offline

 

#10 2008-08-12 02:53:10

Tolinek

Iskierka

Skąd: Wrocław/Ryn
Zarejestrowany: 2008-07-02
Ujeżdżam: B12N 2002'
WWW

Re: prędkość B12 n/s oraz B6-B6.5-B12.5-B4

Witeczka,
Na wstępie, legenda:
http://img228.imageshack.us/img228/7499/dsc07334sg1.th.jpg


A teraz powiem Wam jak to wygląda Moim zadaniem.
Wolfrider był bliski prawdy ale Ja dodam od siebie małe "Ale".
Nie wiem jak jest zorganizowany prędkościomierz w modelach do 2000 roku i w modelach
chłodzonych wodą więc przedstawię sytuację dla modeli 2001-2006.
Do określenia prędkości wystarczy sygnał z czujnika zczytującego impusly z czterocyckowej
podkładko-nakrętki znajdującej się na zębatce zadawczej motocykla.
"Dogmaty":
a) Im większa prędkość obrotowa silnika tym szybciej kręci się czterocycek;
b) Im wyższy bieg tym szybciej kręci się czterocycek;
c) Znamy przełożenie kolejnych biegów (tzn. inżynierowie Suzuki znali),  przełożenie stadardowych
zębatek (dla B12 15/45) i standardowy rozmiar koła(średnica felgi + profil opony).

Znając standardowy obwód koła motockla i zczytując ilość impulsów z czterocycka
w zadanej jednostce czasu jesteśmy w stanie określić ile metrów przejechał motocykl
w zadanej jednostce czasu. Wiedząc powyższe, podstawiamy wszystko do wzoru V=s/t
gdzie V to prędkość, s to droga, t to czas i mamy prędkość w metrach na sekundę z jaką
porusza się motocykl. Przeliczenie m/s w km/h to juz bajka.

I teraz - Każda ingerencja w przełożenie, czy to w skrzyni biegów czy na zębatkach motocykla
pierdoli cudne plany projektanta elektronicznej części zegarów odnośnie skalowania prędkościomierza.
Zmieniając przełożenie na wyższe (czyt. lubimy jak nam ręce wyrywa z nadgarstków i ciągle idzie na
gumę) zawyżamy prędkość z jaką jedziemy. Z kolei turystycznie zmniejszając przełożenie przekłamujemy
w dół.

Kolejna Uwaga. To o Czym pisał Masher czyli minimalne przekłamania ,pomimo, że linkę ma podłączoną
wprost do koła, wynikają one stąd, że zegary mają swoją bezwładność i to NAJPRAWDOPODOBNIEJ
realizowaną mechanicznie przy pomocy sprężynki jak w zegarku. A, że mechanicznie w cenie bandita
nikt nie przewidywał zajebiaszczej dokładności do 1 km/h to się nie ma co dziwić. Zresztą trudno,
mechanicznie zrealizować jednakowe (liniowe) wychylenie wskazówki(sprężyny) w całym zakresie jej
wychylenia (naprężenia).

Jeżeli jednak w każdym bandicie realizowane jest to elektronicznie to błąd wskazania pochodzi od:
a) tego, że impulsy z cycko-zębatki przychodzą 4 razy na obrót wału na którym osadzono zębatkę (a nie ciągle);
b) tego, że wskazania wskazówki prędkościomierza/obrotomierza relizowane są przy pomocy
silników krokowych, które są w stanie obrócić się z pewnym minimalnym (powiedzmy około 5 stopni)
krokiem (kto rozebrał zegary i bawił się wskazówkami ten wie, że nie przesuwają się one płynnie).
A intuicyjnnie czujemy, że im mniejsza "rozdzielczość kroków" silnika krokowego tym większy błąd
wskazania liczników.
c) Zapobiegliwości inżynierów z Suzuki, którzy zadbali o to żebyśmy jadąc 40 km/h jechali
odrobinę wolniej i żeby nam fotoradary zdjęć na darmo nie robiły...
d) wynikający z punktu b) problem, że silnik krokowy wychyla wskazówkę z określoną dokładnością.
Pomyślcie sobie, że silnik może wskazywać z dokładnością do np. 3 km/h. Co w momencie, gdy jedzie
4 km/h? wskazać 6 km/h czy 0kmh? To, tak naprawdę jest główny problem i powód wszelkiej niedokładności.

To wszystko, jedno na drugie nałożone powinno skutkować miniumum 5-cio km/h błędem i nie ma
się temu co dziwić.

Jak się gdzieś ewidentnie pomyliłem o bardzo proszę mnie nie jechać z góry na dół bom lekko nieświeży

Pozdrawiam!
Bartek

Ale esej mi wyszedł Ale dam sobie pociąć w talarki, że tak to mniej/więcej wygląda.

Aha, i jeszcze co do precyzji GPS-u. Najnowsze (czyt. od 2-ch lat na rynku moduły gps) mają dokładność
wyznaczenia pozycji wiekszą niż pięć metrów. Niby bida, ale panowie elektronicy/informatycy
implementują takie algorytmy przeliczania położenia co by przewidywały położenie kierowcy na trasie z
większą dokładnością (na podstawie map tworzonych ze zdjęć satelitarnych i map). W zwizku z powyższym
pomiar z GPS-em jest naprawdę dokładny.

Ostatnio edytowany przez Tolinek (2008-09-16 20:15:25)


__________________________________________________________
Łyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyn................

Offline

 

#11 2008-08-12 09:27:39

Czejen

Użytkownik

1429520
Skąd: Warszawa
Zarejestrowany: 2007-11-15
Ujeżdżam: Honda CBR 600 F4 Sport '02 #46

Re: prędkość B12 n/s oraz B6-B6.5-B12.5-B4

Tolinek napisał:

Ale dam sobie pociąć w talarki, że tak to mniej/więcej wygląda.


_________________________________________________
Pamiętaj gdzie Twój Kraj, Gdzie Dom Twój, bratni śpiew,
I Tego nie porzucisz nigdy, Dumy z własnej Ojczyzny !

Offline

 

#12 2008-08-12 10:35:05

anarcho

Użytkownik

Skąd: Zielona Góra / Sulechów
Zarejestrowany: 2008-01-03
Ujeżdżam: B12S 01

Re: prędkość B12 n/s oraz B6-B6.5-B12.5-B4

trzeba przyznać jednak że to trochę drażni, jak jechałem po A2 to mimo licznikowych 140 gps wskazywał 124 co jest dość małą prędkością a chcąc podlecieć wyżej już traci się na komforcie jazdy, a przez to widząc jak wyprzedzają mnie auta czułem się źle

Dodam jeszcze że takie przekłamanie na większych trasach rozpieprza też wyliczenia spalania oparte na danych z licznika przebiegu które są automatycznie zawyżone więc spalamy więcej w rzeczywistości na 100 km

Ostatnio edytowany przez anarcho (2008-08-12 10:36:50)


Je ne sais pas
Je ne comprends pas

Offline

 

#13 2008-08-12 11:04:51

Jacekrysiek

Użytkownik

Skąd: londyn/ostrowiec sw
Zarejestrowany: 2008-04-03
Ujeżdżam: czarny 600S '01

Re: prędkość B12 n/s oraz B6-B6.5-B12.5-B4

anarcho jak to wiecej spalamy?mysle ze wyjdzie na to samo.zakladajac nieznacznie dluzszy dystans z nieznacznie mniejsza predkoscia rzeczywista spalanie na calym odciku drogi bedzie pewnie takie samo.zreszta zadko jedzie sie z tak predkscia z jaka zalozysz przy planowaniu.grzeje sie tyle na ile pozwalaja warunki -nie oklamujmy sie panowie


never trade luck for skill

Offline

 

#14 2008-08-12 12:40:14

anarcho

Użytkownik

Skąd: Zielona Góra / Sulechów
Zarejestrowany: 2008-01-03
Ujeżdżam: B12S 01

Re: prędkość B12 n/s oraz B6-B6.5-B12.5-B4

nie nie Jacek jeszcze raz :
np wiem że w czasie podróży zalałem 100 litrów
cała podróż według wskazań licznika przebiegu motocykla wynosi 1000 km 100 / 10 setek co daje np 10 litrów na 100 km spalania
ale nagle okazuje się że tak naprawdę to licznik przekłamuje i wydaje mu się że jedzie szybciej to jest w jednostce czasu pokonuje większą ilość kilometrów niż w rzeczywistości, a to znaczy że nie przejechaliśmy 1000 km tylko 950 km, ale wlaliśmy rpzecierz 100 litrów paliwa co daje 100 / 9.5 setek = 10,5 litrów na sto kilometrów czyli to jest rzeczywiste spalanie !

Chodzi o to że prędkościomierz na pewno działa razem z licznikiem przebiegu a co za tym idzie przekłamuje na prędkości i na ilości pokonanej drogi w jednostce czasu i robi to w górę a nie w dół


Je ne sais pas
Je ne comprends pas

Offline

 

#15 2008-08-12 13:11:00

Mazi

Gadgetman

2424896
Skąd: Sulechów / Zielona góra
Zarejestrowany: 2008-04-03
Ujeżdżam: 600 N, K1

Re: prędkość B12 n/s oraz B6-B6.5-B12.5-B4

anarcho a cała traska do Holandii jak Ci wyszła kilometrowo porównując licznik bandita z GPS'em ?


Feel it, do it, Bandit !

Polacy są tak agresywni, a to dlatego że nie ma słońca !

Offline

 

Nowe forum otwarte! Zapraszamy do rejestracji www.polishbanditcrew.pl

Przypominamy wszystkim użytkownikom PBC, że warunkiem niezbędnym do zatwierdzenia Waszego profilu do statusu Klubowicz PBC jest wpisanie daty urodzenia oraz miasta!!


Obecne forum pozostaje w opcji read-only (tylko do odczytu).

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
Noclegi Lucerna worldhotels-in