Użytkownik
trzeciego lipca Jakub
Offline
Użytkownik
(2008-07-10) Prawo Jazdy: przyjęto wniosek, trwa postępowanie administracyjne.
(2008-07-15) Prawo Jazdy do odbioru w Urzędzie.
Jahaha jutro lecę po prawko ! je
Offline
Użytkownik
anarcho napisał:
Jahaha jutro lecę po prawko ! je
... a w niedzielę do Karpacza ... nie masz wyjścia kolego
Offline
anarcho napisał:
(2008-07-10) Prawo Jazdy: przyjęto wniosek, trwa postępowanie administracyjne.
(2008-07-15) Prawo Jazdy do odbioru w Urzędzie.
Jahaha jutro lecę po prawko ! je
No to jak to wynosi 5dni to ja Wam powiem, ze mnie nie bedzie... moj wniosek przyjeto dopiero dzis... takze szansa, ze bedzie na piatek jak dla mnie rowna jest 0... bo w sobote urzedy zamkniete (z tego co mi sie wydaje) takze wyjazd do Karpacza beze mnie... a szkoda
Offline
Użytkownik
JakubG napisał:
gratuluje... czyli mowisz, ze zdalismy prawko w tym samym tygodniu... Ty, Sopel i ja
i ja...9.07 miałem i też pozytyw..
Offline
Użytkownik
a mnie to wszystko dopiero jeszcze czeka -- 21.08 teoretyczny. No a póżniej praktyka...
Ps. jak powinno się robić "górkę" ? Z przedniego czy tylnego hamulca ?
A i jak " prawidlowo " przygotowanie motocykla dokonać ?
Offline
Użytkownik
z tym przygotowaniem motocykla to sa rozne szkola w zaleznosci od osrodka gdzie zdajesz.
ruszanie pod gore naucz sie robic i z przedniego i tylnego (bo slyszalem juz wersje od osob zdajacych ze egzaminator mowi konkretnie ktorego hamulca uzywac), pewnie z tylnego bedzie latwiejsze jezeli na niczym nie jezdziles wczesniej
Offline
Górkę można i z przedniego i tylnego, polecam przód, przy przygotowaniu moto, trzeba mówić co się sprawdza, najlepiej grupami, światła, przód-tył, kierunki, a najważniejsze żebyś powiedział że sprawdzasz oświetlenie tablicy rejestracyjnej (przy mnie na tym oblało 6 osób) potem naciąg łańcucha, z reguły nie trzeba się dotykać, wystarczy powiedzieć ile ma mieć luzu, później gdzie się sprawdza poziom oleju, (okienko z prawej)następnie przeprowadzasz moto 2 metry do przodu i zasiadasz, jak usiądziesz, to ustaw lusterka i można jechać, w wawie chyba zaczynasz od górki w prawo 180 stopni i kawałek blachy na jakimś klocku (górka) moto nie może ci zjechać przy ruszaniu więcej niż 20 cm w dół, prostota, generalnie nigdzie nie ma pośpiechu, nikt nie goni, lepiej pomyśleć i na soko zrobić, itp, itd, jak przyjedziesz w skórach i z własnym kaskiem, twoje szanse maleją
a i jeszcze jedno, na ósemce dopytaj egzaminatora, czy masz wrzucać kierunki i patrzeć na przecięciu ósemki, czy tylko patrzeć, czyli skręcać głowę.
Offline
gratulacje oczywiscie
ale mam takie pytanie. osemke jezdziliscie na 1 z gazem czy na 2 bez? moja lepsza polowka na tym oblala miesiac temu. nauczyla sie na 2 bez i ten na egzamie zgasl na 8. egzaminator ja zjechal ze tylko amatorzy tak jezdza. nie wiem, ja banditem jak robilem dla zabawy osemke to wlasnie tak. za drugim jechala na 1 z gazem i jak trzeba to sprzeglem i zdala bez problemu.
zatem jeszcze raz? 1 czy 2?
Offline
Użytkownik
mnie uczyli jezdzic na 1 i tylko polsprzeglo (gaz tylko w momencie jak moto juz sie za mocno sklada i trzeba wyprostowac), jak tylko wrzucalem 2 to odrazu mnie opierdzielali, powod byl prosty na 1 i polsprzegle robisz to tak wolno ze nie ma bata zeby nie wyszlo, masz czas i na ogladanie sie na przecieciu kolek i na kierunki i nawet jakby byl upierdliwy egzaminator to reka mozesz machac ze skrecasz no i oczywiscie przy takiej predkosci nie trzeba sie prawie wogole skladac tylko kontrolowac przednie kolo zeby szlo wzdluz zewnetrzenj lini i mozna tak jezdzic i jezdzic.
jeszcze co do slalomu po 8'kach z tego co pamietam to tam juz nie bylo wyboru i trzeba bylo uzywac kierunkow i sprawdzac czy nic nie nadjezdza (czyli glowka w bok)
co do okienka od poziomu oleju to moze byc w jakims starszym moto (a to jest prawdopodobne w wordach) jeszcze bagnet zamiast oczka.
Jest jeszcze poziom plynu hamulcowego do sprawdzenia.
Info o sprawdzaniu stanu pojazdu dla kilku kategorii wtym dla A/A1
1) sprawdzenie stanu technicznego podstawowych elementów pojazdów odpowiedzialnych za bezpieczeństwo ruchu drogowego - osoba egzaminowana musi zaprezentować, że potrafi sprawdzić:
a) poziom oleju w silniku (osoba egzaminowana powinna co najmniej wskazać gdzie i przy użyciu jakich przyrządów sprawdza się poziom oleju w pojeździe),
b) poziom płynu chłodzącego,
c) poziom płynu hamulcowego,
d) poziom płynu w spryskiwaczach - osoba egzaminowana powinna co najmniej wskazać zbiornik i po jego otwarciu stwierdzić obecność płynu,
e) działanie sygnału dźwiękowego,
f) działanie świateł zewnętrznych pojazdu,
- odpowiednio jeżeli występuje,
2) właściwe ustawienie fotela, lusterek, zagłówków i zapięcie pasów bezpieczeństwa, (jeżeli pojazd jest w nie wyposażony), sprawdzenie czy drzwi pojazdu są zamknięte,
- w lewym lusterku kierowca powinien widzieć lewy bok pojazdu i lewy obszar przestrzeni za pojazdem
- w prawym lusterku kierowca powinien widzieć prawy bok pojazdu i prawy obszar przestrzeni za pojazdem,
- zagłówki powinny być ustawione blisko za głową na wysokości głowy,
- odpowiednio jeżeli występuje,
3) upewnienie się o możliwości jazdy,
- wykluczenie prawdopodobieństwa spowodowania zagrożenia w ruchu drogowym,
- ocena sytuacji wokół pojazdu,
4) płynne ruszenie,
- opuszczenie dźwigni hamulca awaryjnego,
- łagodne puszczenie sprzęgła, zwiększenie obrotów silnika
5) dodatkowo dla kategorii A, A1:
a) sprawdzenie stanu łańcucha (w przypadku jeżeli pojazd jest w niego wyposażony)
b) zdjęcie z podpórki i przemieszczenie go na odległość 5 m bez pomocy silnika,
c) podparcie motocykla na podpórce,
6) dodatkowo dla kategorii T, B+E, C+E, C1+E, D+E, D1+E:
a) sprawdzenie mechanizmu sprzęgającego (w tym przewodów hamulcowych i elektrycznych), elementów przyczepy związanych z jej załadunkiem, sposobu zabezpieczenia ładunku,
b) sprzęganie przyczepy z pojazdem silnikowym (sytuacja wyjściowa - pojazd silnikowy obok przyczepy) - na wykonanie zadania osoba egzaminowana ma nie więcej niż 10 min
Offline
Użytkownik
Dzięki za odpowiedzi. Ja na kursie ósemkę robiłem na 1-nce bez gazu, czasem okazjonalnie korygując sprzęgłem.
Co do górki, to rzeczywiście - częsciej mi wychodzi przednim hamulcem. Ale muszę potrenować na tylnym, no bo aż wsytd..
Przygotowanie motocykla to rzeczywiście istotna sprawa - głupio oblać na tym etapie. Szczególnie, że miesiąc czekania na kolejny egzamin skutecznie zachęca do postarania się.
A i jeszcze jedno - czy można się zatrzymać, podeprzeć pomiędzy poszczególnymi etapami/zadaniami ? Np. Zrobiłem górkę i mogę po zdjezdzie z niej podeprzeć się, czy muszę jednym ciągiem wykonać wszystkie ćwiczenia ? Bez zatrzymywania ? ( górka, ósemka, slalom, itp )
Offline
Użytkownik
ale nie mozna wyjechac poza linie, nie wiem czy postawienie nogi za linia tez jest liczone jako jej przekroczenie
Offline
kurde, jak ja zdawalem to wydawalo mi sie ze nie moge wlasnie sie podeprzec ani razu. ze jest to traktowane jako blad i trzeba powtarzac. jak np przejechanie linii
Offline
Użytkownik
Chopy, dziś zdałem kat. A
Oczywiście jazda bezbłędna.
Gratki dla mnie, gratki !
Offline