Tomek - 2008-04-01 17:54:11

Na jakich oponach jeździsz można zaznaczyć kilka odpowiedzi jeżeli ktoś ma inny przód i inny tył.

Marqs - 2008-04-01 18:03:59

Na chwilę obecną z przodu jest Bridgestone a z tyłu Dunlop ale w drodze są PR2 :D

Czejen - 2008-04-01 18:37:44

z tylu Michelinek PR, z przodu PR2

PS. fajna sonda Tomek :)

radekb - 2008-04-01 18:51:20

A ja mam PR. Dla odmiany.

Derik - 2008-04-01 21:37:32

W moim D220ST przód i tył.

witch - 2008-04-01 22:45:50

Dunlop Sportmax D208

Czejen - 2008-04-01 22:55:55

nieno, nie wierze, ze nikt nie jezdzi na diablach !

Lukaszumi - 2008-04-02 10:42:55

ja jezdze na oryginalach...

mateuszzory - 2008-04-02 11:37:27

przepraszam zrobiłem błąd w sondze zaznaczyłem Michelin
jak narazie mam 2 różne opony przód Bridstone od nowość i tył Michelin Road pilot
ale za jakies 5 dni wszustko sie zmienie bedzie przód RP1 i tył RP <tylko niewiem który czy 1 czy 2>

Tomek - 2008-04-02 16:43:06

No załamka :(
Panowie (Pani sie wypowiedziała) Tak ciężko wam zaznaczyć na jakich oponach jeździcie.Nikt nie musi wypisywać elaboratów wystarczy tylko od klikać.Czy wy nie wiecie co macie na kołach?
Mamy 15 odpowiedzi a dzisiaj tyle osób już odwiedziło forum.
Odnoszę potem wrażenie ze jak dyskutujemy o oponach to w większości tylko zasłyszane opinie mamy.
Ta sonda miała co nieco wyjaśnić.

Tomek - 2008-04-02 16:48:09

witch napisał:

Dunlop Sportmax D208

Czy masz jakąś dodatkową literkę po D208
Na suchym w super sporcie bajeczka na mokrym totalna porażka
A jak w przypadku B4?
Napiszesz coś więcej?

DerikGSF napisał:

W moim D220ST przód i tył.

Typowo turystyczna oponka ty masz B12 czy B6
Słyszałem dużo dobrego o tej oponie rozwiniesz troszkę temat?

witch - 2008-04-02 20:37:23

Tomek napisał:

witch napisał:

Dunlop Sportmax D208

Czy masz jakąś dodatkową literkę po D208
Na suchym w super sporcie bajeczka na mokrym totalna porażka
A jak w przypadku B4?
Napiszesz coś więcej?

Głowy sobie nie dam uciąć, ale żadnych literek po D208 nie widziałam. Zresztą poza nimi są chyba tylko jeszcze D208GP, a tych nie mam:)

Co do przyczepności na mokrym, to do tej pory nie miałam żadnych problemów. Zrobiłam raz ponad 300 km w deszczu i nie odczułam różnicy. Ale fakt, pilnowałam się, żeby jechać bardzo płynnie.
Pewnie spore znaczenie ma też to, że z mojego Bandziora żaden sport, mocy dużej to on nie ma ;) Ma to ten plus, że pomimo miękkiej gumy opona się wolno zużywa, a przyczepność mam super :)

Tomek - 2008-04-02 22:15:40

Dzięki witch o to mi chodziło :)

jacewer - 2008-04-02 23:46:56

przod avon, tyl dunlop...
ale obie na skraju juz, takze zmieniam na bridgestony niedlugo.
PS. zagial ktos z was opone do konca? w sensie do boku, przy zakrecie. ja probowalem, ale sie nie udalo...troche wciaz brakuje. zaden ze mnie dawca, moze nie umiem sie po prostu odpowiednio zlozyc... nie wiem

masher1000 - 2008-04-03 00:27:31

Wystarczy odpowiedni zakręt z dobrą drogą i troszkę treningu i zamkniesz każdą oponkę.

Tomek - 2008-04-03 10:05:09

jacewer napisał:

PS. zagial ktos z was opone do konca? w sensie do boku, przy zakrecie. ja probowalem, ale sie nie udalo...troche wciaz brakuje. zaden ze mnie dawca, moze nie umiem sie po prostu odpowiednio zlozyc... nie wiem

A po co?
Ja tez nie zamknąłem i nie czuje takiej potrzeby.Jeden czy dwa zakręty nie są bardzo widoczne na oponie.
Znam gości którzy papierem ściernym ranty opony szorują co by sie lansować jakie to kozaki :P
A potem na łagodnym winkielku takim gdzie spokojnie można 150 polecieć  zostają w tyle.

jacewer - 2008-04-03 16:30:56

racja Tomek. tez nie pociaga mnie to jakos strasznie, ale jakis koles mnie zaczepil na ulicy i sie chwalil ze probuje i juz mu prawie wychodzi (obcy zupelnie, tez sie zdziwilem- powiedzial czesc jestem taki i taki i nawija o zamknieciu opon- mial SVke)- takze bylem ciekaw czy bandita idzie zamknac.

w kazdym razie niewazne- jak dla mnie najlepsza SVka nie pobije najgorszego Bandyty:)
poza tym smiesznie na niej wygladam, bo mam 195cm;)

Tomek - 2008-04-03 16:43:18

Czasami bywają takie śmieszne sytuacje.Odpowiadam ze ja to się boje i wolę jazdę na wprost:) Z reguły zatyka klienta :)
A jak jest kozak w gadce to zaczynają się opowieści ile to on już opon zużył i takie tam.Ale robie ripostę ze moje to już 20K wytrzymały i jeszcze 10K pociągną.
Ale ja to dziwak jestem i do wszystkiego podchodzę z uśmiechem.

Marqs - 2008-04-03 20:26:33

Tomek, popieram Cię. Najlepsi są tacy co zakutani są w kombinezony a ochraniacze na kolanach funkiel nówki nie śmigane :D Ale opowieści takie snuje, że hoho ;)

karolclio2 - 2008-04-04 00:12:10

ale łyse mam te swoje dunlopy musze szybko zmienić

Czejen - 2008-04-04 17:09:14

a ja bede chcial zamknac oponke :)
tylko nie wiem czy na bandicie na normalnej drodze na rade.
trza by na tor ie wybrac :)

Tomek - 2008-04-04 17:33:48

Czejen napisał:

a ja bede chcial zamknac oponke :)
tylko nie wiem czy na bandicie na normalnej drodze na rade.

Da radę bez problemu :)

Czejen - 2008-04-04 17:38:09

no tak, moze zamnkac da rade, ale zetrzec slizgacza juz chyba ciezej :/

Bandziorek - 2008-04-04 18:45:38

http://pl.youtube.com/watch?v=-bnpCNSxXKY Mata i cieszta oczyska:p

Tomek - 2008-04-10 15:14:24

Bandziorek napisał:

http://pl.youtube.com/watch?v=-bnpCNSxXKY Mata i cieszta oczyska:p

Widzisz Czejen-ku wszystko sie da.Jak to napisał ktoś w sygnaturce
"Nieważne co masz pod dupą, ważne co masz nad nią..." Prawda Marqs :)

Czejen - 2008-04-10 15:46:11

dobra!
jak tylko asfalt bedzie cieplutki zaczynam trenowac ! :)

Derik - 2008-04-10 21:14:15

DerikGSF napisał:

W moim D220ST przód i tył.

Typowo turystyczna oponka ty masz B12 czy B6

Słyszałem dużo dobrego o tej oponie rozwiniesz troszkę temat?

Dosiadam Bandita 600.
Zmieniłem na Dunlopy z oryginalnego Brigestona z przodu i jakiegoś zajechanego Metzelera z tyłu.
Zaraz po zmianie miałem wrażenie, że ktoś dla mnie szyny w asfalt wtopił. W moim odczuciu rewelacyjne prowadzenie. W czasie deszczu nie jeździłem i nie powiem  jak się zachowuje. Czytałem opinie, że przód lubi ząbkować ale nie zaobserwowałem tego zjawiska. Generalnie kupiłem ten komplet z myślą o długich trasach i jestem bardzo zadowolony.

eda666 - 2008-05-03 11:22:05

widze ze dunlopki gora ;) sportmax 220 ST przod i tyl

GHoST705 - 2008-05-03 11:38:22

Ja śmigam na Bridgestone Battlax bt45 jak na razie nie narzekam ... oponki maja nie duży przebieg parę tys km-ów ;] Na porządnym deszczu jechałem tylko raz i nie narzekam ... chociaż jak zjechałem z ronda i odkręciłem gaz na 3biegu to tylne kolo mi zaczęło buksować ... lecz z tego co pamiętam w tym miejscu jest łata na asfalcie, moze to przez to ;] poza tym malym incydentem wszystko git ;]

Marqs - 2008-05-03 13:27:40

A ja już nawinąłem 1000 km na Michelin Pilot Road 2 :D Miodzio! Czuć że nie są to sportowe laczki ale komfort, trzymanie no i odprowadzanie wody - PR2 RULEZ!

masher1000 - 2008-05-04 20:27:35

Mam nowe oponki dzięki Lukaszowi Wrc12 - firmy Shinko (dla nie wiedzących - Koreańska firma, która kupiła sprzęt i technologię od Yokohamy). Oponki są suuuuper, przetestowałem je na mazurskich winklach (na suchym i w deszczu) i trzymają się zajebiście. Następne moje oponu będą takie same.

krzysztofmielnik - 2008-06-11 22:27:51

masher1000 napisał:

Mam nowe oponki dzięki Lukaszowi Wrc12 - firmy Shinko (dla nie wiedzących - Koreańska firma, która kupiła sprzęt i technologię od Yokohamy). Oponki są suuuuper, przetestowałem je na mazurskich winklach (na suchym i w deszczu) i trzymają się zajebiście. Następne moje oponu będą takie same.

Witam! Mam Komplet opon Shinko Advance R005. Polecił mi te opony znajomy i mówił, że są naprawdę niezłe. Zanim wyjechałem z salonu w moto były Metzelery Roadtec Z6 w agonalnym stanie. Finanse ograniczone, więc dałem się namówić na Shinko. Nie mam żadnego porównania do innych opon, bo B12N to mój pierwszy w życiu motocykl. Rozpocząłem jazdę w styczniu, trochę jeździłem przy temperaturach bliskich zeru, także w deszczu (wtedy uwaga - opony szybko tracą temperaturę i może być zonk, bo łatwo o powerslide'a). W tym sezonie nawinąłem już ok. 6tys. km (miasto, drogi szybkiego ruchu i góry; solo i z pasażerem), ale ze względu na raczej nieagresywny styl jazdy opony nie mają większych śladów zużycia, a na bokach opon mam jeszcze "cycki". Opony trzymają na suchym jak przyklejone, na deszczu nie jest źle, choć staram się ostrożnie. Przy szybkiej jeździe na autostradzie (oczywiście zgodnie z kodeksem;>) świetnie odprowadzają wodę dzięki prostym i głębokim rowkom. Często kontroluję ciśnienie, bo przy niewielkiej zmianie czuć pogorszenie prowadzenia - ma się wrażenie, że opony są takie "ciastowate".
PS: Jeśli ktoś ma jeszcze jakieś doświadczenie z tymi oponami, to chętnie poczytam. Pozdrawiam. Krzysztof

Jacekrysiek - 2008-06-12 08:20:29

a u mnie komplet road attack continentala.bardzo ladnie w deszczu sie sprawdzaja , dlatego wlasnie je kupilem bo lubie jezdzic jak pada .ale jak jest suchutko tez nie ma co narzekac.czasem sie skladam ale kobita mi krzyczy, ze ona trze kolanami wiec robie to rzadko.ale samemu widze ze da sie polozyc do konca opony..

sylwka - 2008-07-11 11:09:00

Przód i tył Bridgestone.

Tomek - 2008-07-11 13:53:02

sylwka napisał:

Przód i tył Bridgestone.

Zakładane fabrycznie :)

sylwka - 2008-07-11 17:11:57

Dokładnie, tak jak mówisz :) Tym bandziorkiem mało ktoś jeździł. Raz się przewrócił i sprzedał. Ja na tym zyskałam :)

Tolinek - 2008-09-24 10:34:27

Witka,
Z przodu Pilot Road, z tyłu Dunlop D207RR. I ten index RR naprawdę robi robotę.

Wcześniej przejechałem 1,5 kkm na zwykłej D207. Zalety D207? Motocykl, zamiast
iść na gumę palił oponę przyśpieszając, choć mi się to bardzo nie podobało bo się dopiero
co przyzwyczajałem do motoru i wydawał się przez to być jakiś dziki (z dwojga złego
wolałem jednak palenie niż gumowanie). Kolejna zaleta - chyba jest to bardzo trwała
opona. Wydaje mi się że była tam prawie od nowości :) Trzymanie w zakrętach - mizerne
przy wyższych prędkościach. Cały czas dupa ucieka i trzeba kontrować ciałem(?). Jak jest
zimno to nie ma mowy o przyczepności póki się nie rozgrzeje. Przy jeździe w pojedynkę i
asfalcie w temp. 3 stopnie traciła przyczepność na 1 i 2 biegu po wyżej 4 tyś. obrotów. A jak
było mokro to szkoda gadać... W skrócie **ujowa opona. Jedyne, co można na niej robić to
zapie***lać do przodu, bo z racji mizernej przyczepności prawie nie stawia oporu asfaltowi :)
260 km/h osiągnąłem na niej naprawdę bardzo szybko :)

A teraz D207RR.
Pierwsze co pomyślałem po wyjechaniu z wartsztatu po zmianie opony to: "Co te durnie mi
z motorem zrobiły!!!". A to dlatego, że odczuwalnie stracił na przyśpieszeniu. Może to jest
0.5 sekundy do setki, może ciut więcej, nie wiem, napewno to czuć. Trzymanie w zakrętach
dużo lepsze. W winkle można wchodzić z prędkością +30km/h względem D207 i to nie mając
duszy na ramieniu. Na mokrym też zajebiście trzyma się drogi. Ostatnie 400 km w deszczu
potwierdziły to dobitnie. Zero stresu na mokrym. Jak zrywa przyczepność z gazu - a o to się
naprawdę trzeba postarać to idzie równo jak po sznurku - nie rzuca na boki jak D207.
Zdecydowanie częściej motorek chce iść na gumę niż ją palić (i znów względem D207).
W skrócie index RR (Race Replica) zasłużony. Minus tej opony - Prawie się już zużyła (9 kkm.).
Cena - 430 zł za nówkę z połowy 2006 roku.

Przód Michelin Pilot Road - poprostu bez zastrzeżeń.

Pozdrawiam!
Bartek

I jeszcze jedno mi się przypomniało. Przyśpieszanie na pasach na D207 kończyło się czarnym
śladem na białym pasie. Skolei na D207RR można się złożyć prawie na kolano, przejechać
po białym i dupa nie ucieka!

Tomek - 2008-11-19 14:45:29

Sonda przekłamuje bo fabrycznie w większości modeli montowany był Bridgeston :)
A większośc użytkowników  zmienia na to co wymyśliła fabryka

xz_666 - 2008-11-19 22:51:42

u mnie siedzą battlaxy Bridgestone i mam nadzieje ze beda sie dobrze sprawowac bo sa prawie nowe :)

Bandzior - 2008-11-20 09:36:07

Michelin PR2 przód i tył, i żadne inne :)

maciekkg - 2009-05-09 18:04:33

ja tylko michelin polecane przez zawodowców nie inne żadne.

Tomek - 2009-06-23 13:59:13

Obecnie Pirelli Angel przód i tył :)

www.polishbanditcrew.pun.pl