- Nowe forum: http://polishbanditcrew.pl http://www.polishbanditcrew.pun.pl/index.php - Technika http://www.polishbanditcrew.pun.pl/viewforum.php?id=5 - Regulacja Zaworów no i sobie poradziłem. Artykuł http://www.polishbanditcrew.pun.pl/viewtopic.php?id=427 |
anarcho - 2008-03-02 03:12:00 |
Regulacja zaworów Suzuki Bandit 600 96’ |
radekb - 2008-03-02 07:15:18 |
Bardzo ładnie! |
Marqs - 2008-03-02 10:19:23 |
I znów wyszło że jestem ciemny w technicznych dziedzinach :( |
eda666 - 2008-03-02 11:34:08 |
proponuje zalozyc dzial np. "Zrob to sam" luz cos podobnego ,zeby kazdy mogl to latwo i szybko odnalezc nie bladzac po postach. Kazdy z nas jesli bedzie robil cos przy swoim moto moze cos takiego stworzyc u miescic w dziale |
anarcho - 2008-03-02 12:27:15 |
hehe Radek oczywiście, |
Czejen - 2008-03-02 12:42:13 |
niech lepiej po prsotu to zrobi bo pomysł trafiony ! :) |
Derik - 2008-03-02 13:18:48 |
Anarcho, kawał dobrej roboty. Tylko zdjęcia mogłyby być wyraźniejsze. |
anarcho - 2008-03-02 13:37:26 |
Wiem, starszy gdzieś zabrał aparat i robiłem nokią :P ale dają wyobrażenie co trzeba robić :> |
Derik - 2008-03-02 13:41:18 |
Może właśnie zachęciłeś kilka osób do majsterkowania ? To naprawdę nic trudnego. |
Raven - 2008-03-02 14:08:22 |
hmm... może i macie racje ze to nie takie trudne, przy motocyklu nic oprócz wymiany łańcucha nie robiłem i sie trochę boję, ale z drugiej strony przy samochodach to trochę majsterkowałem wiec może dałbym rade. |
mateuszzory - 2008-03-02 16:46:10 |
super opis |
Czejen - 2008-03-02 17:04:16 |
Igor chyba dobrze zabalował wczoraj :D |
anarcho - 2008-03-02 23:42:05 |
hehe awansowałem na nadwornego mechanika, |
sopel - 2008-03-14 19:25:23 |
wczoraj sobie zaworki wyregulowałem i powiem tak kluczyk nr 8 do odblokowania nakrętek a do regulacji użyłem z początku kombinerek ale nie dało się nimi operować. Więc znalazłem stary dobry klucz do regulacji zaworów z malucha o dziwo ten pręt z przecięciem elegancko pasuje i wysokość jest w sam raz, aby wszędzie dojść. Na wale to idzie klucz nr 19 tak jak pisze w manualu. Podczas składania pokrywy przesuneła mi się uszczelka ta mała co uszczelnia przy świecach zwróćcie na nie uwage bo możecie mieć powtórke z rozbierania. Po odpaleniu okazało się że olej mi leci koło kolektora wydechowego moto zgasiłem i miałem dochodzenie co jest. Szybko znalazłem usterke i naprawiłem ją. Jedna z tych uszczelek się przesuneła a ja tego nie zauważyłem. Ale teraz moto elegancko pracuje. |
backdraft998 - 2008-03-23 23:42:38 |
Witam.Ja też sobie sam reguluję zawory.Jeśli chodzi o przytrzymanie śruby regulacyjnej to najlepiej dorobić sobie samemu taki przyrząd (przytrzymywanie szczypcami jest dosc trudne i ,,wymiar ucieka'')Mój patent jest następujacy-zwykłe pokrętło od zaworów hydraulicznych do tego dorobiony kawałek pręta z wykonanym na końcu nacięciem(szczelina równa szerokości śruby regulacyjnej)wysokość tego urządzenia jest tak dobrana aby zmiesciło się pod ramą i można było spokojnie operować ręką. |
Fojt - 2008-03-25 20:05:01 |
W Serwisie w Rybniku zaśpiewali mi za regulacje 450zł !!! Naszczęście mój Ojciec wie oco kaman i zrobiłto bez problemu ZA FREE :P. Jeśli chodzi o klucz na śrubke do regulacji, Ojciec wzioł malutki kluczyk nasadowy i zgioł go do rozmiarów tej śrubki :) Wszystko poszło zgodnie z planem, odpalił bez problemu, i nawet silnik ucichł :) |
sopel - 2008-03-25 20:41:47 |
o w morde ale macie serwis, od takich to z daleka tylko kase trzepia, |
Fojt - 2008-03-25 22:32:26 |
Noo niestety drogi i to bardzo!!! jedyny i najdrozszy w okregu serwis moto..... Ceny to porażka tam są |
sopel - 2008-03-25 22:34:31 |
dlatego zachencam do samodzielnego grzebania, a jak coś nie wież to zapodajesz na forum a napewno pomożemy |
Fojt - 2008-03-25 23:27:41 |
Zgodze się z tobą :) I tak ma być :)przedemną jeszcze regulacja gaźników, wymiana oleju, klocków i to by było na tyle :) |
anarcho - 2008-03-26 00:20:10 |
jasne o ile regul. gaźników musimy mieć wakuometry to resztę można zrobić samodzielnie |
Fojt - 2008-03-26 00:57:51 |
wiem wiem :) do tego juz sam się niezabiore, mój znajomy czaruje z tym i ma sprzęt :) więc myśle ze tez problemu nie będzie :) |
Jacekrysiek - 2008-04-04 14:03:49 |
no anarcho zeczywiscie sprawa poszla ksiazkowo.ale odnosnie tej regulacji co 12 tys to jest naprawde konieczne.ja tutaj wstyd ale nie mam nawet kluczy do bandyty z glupia zmiana lancucha lece do serwisu.dobrze ze tu sa tacy spoko kolesie z brazylii.pojade .posprawdzaja olej lancuch kola,posmaruja napompuja.i nie biora kasy.wiadomo jak przerabiali mi crash pady ponad godzine bo mam takie dziwne to cos skasowali.ale jezeli chodzi o te zawory.mowia ze nie trzeba jeszcze regulowac ,chcialem im zostawic motor zeby przejrzeli.a ten kole mowi ze nie ze dobrze chodzi i szkoda kasy .to co mam mu wierzyc ze wszystko gra czy wyrzucic ponad 800pln(w przeliczeniu) tyle mnie towyjdzie w innym serwisie mimo ze wszystko gra w bandycie.jak kupile mmoto mial 10 000km rok temu teraz ma 20 000? jakies madre porady? |
luki06888 - 2008-04-11 13:08:36 |
Ja bym Ci radził wyregulowac , choćby dla samego uspokojenia swego sumienia , jednak 800 zł o troszke dużo , ja osobiscie sam wczoraj przeprowadziłem regulację , posłużyły mi do tego dwa imbusy do odkręcenia dekla i klucz 8mm ze szczypcami jak pisze w manualu , radze ci zrobic to samemu a z własnego doswiadczenia jeszcze powiem że jak byś się tego podjął to ssace ustawiaj dość luźno , mam tu na mysli że szczelinomierz 0,10 powinien chodzić bez odczuwalnego oporu ale nie za luźno tak aby 0,15 juz tam nie wszedł;) , ja najpierw zrobiłem za ciasno i moto się dławiło. |
Tomek - 2008-09-11 22:25:58 |
W każdym Dziorku Olejaku czyli 600,650 i 1200 Luzy zaworowe sprawdza się co duży przegląd. |
GoB Lee - 2008-09-11 23:07:18 |
anarcho gratuluje odwagi :P ja sam sie chyba tego nie będę podejmował wole zapłacić za to 250pln i być pewnym iz jest to zrobione .. ja mam do wymiany rozrząd niestety |
Tomek - 2008-09-12 09:26:29 |
|
anarcho - 2008-09-12 15:24:42 |
Hehe no właśnie w tym szkopuł że nigdy się nie dowiesz czy coś było zrobione :> |
tomaszkopa1978 - 2008-11-10 20:13:05 |
chyba też sam się wezmę za regulację zaworów tylko jeszcze te gazniki trzeba by kupić taki manometr i po sprawie tylko jeszcze gdzie go w sadzić i czym regulować prosił bym o rade |
tomaszkopa1978 - 2008-11-10 20:14:29 |
no i jeszcze jedno a co z uszczelkami w razie czego można dostać |
luk600ss - 2008-11-10 20:42:22 |
Właśnie uszczelki,szczególnie te w przewodach do pokrywy zaworowej to są jakie,oringi czy papierowe? |
Tomek - 2008-11-10 21:56:08 |
Łatwo kupić nie ma problemu.Jak uszkodzona stwardniała,popękana -wymienić
o-ringi |
serch - 2008-11-10 22:16:58 |
tylko jak bedziecie dokrecac sruby to z wyczuciem, szczegolnie te 4 z otworami, ktore sa obok gniazd swiec ;) |
Dexter - 2008-11-11 14:53:31 |
Dzięki za materiał,wczoraj poustawialem zaworki,moto odrazu stabilniej pracuje,jeszcze tylko synchro gaźników i będzie git :) |
luk600ss - 2008-11-11 18:05:39 |
Dzięki bardzo za info. |
anarcho - 2008-11-11 19:51:32 |
proszę bardzo |
serch - 2008-11-11 21:24:18 |
moge dodac ze w wesrji po lifcie (od 2000r) S'ce oprocz tego co jest opisane przez anarcho trzeba zdemontowac, PAIR (1 sruba 10mm, odlaczyc wszystkie przewody), 1 cewke(to zamontowana na srodku, 2 sruby 10), 1 mocowanie owiewki(najlepiej po lewej stronie, trzymaja ja 2 imbusy od zewnatrz, dwie sruby 10 do ramy), do krecenia walem klucz numer 19 |
MamutMen - 2008-11-12 00:57:34 |
Jestem pod wrażeniem. Ile Ci to czasu zajeło tak mniej więcej? |
kidi27 - 2008-12-08 23:12:01 |
Witam a jest jakiś specjalista od ustawiania zaworów i synchro gaźników w okolicach Piotrkowa Tryb,Tomaszowa Maz,lub Łodzi? |
Mad Jaro - 2008-12-14 14:10:57 |
A jaką siłą dokręcacie nakrętkę kontrującą przy zaworkach ?? Jest tam jakiś konkretny moment ?? |
Mad Jaro - 2009-03-08 15:04:43 |
To co odpowie mi ktoś w końcu :D Jak mam mocno to dokręcić :P |
serch - 2009-03-08 15:41:44 |
w serwisowce(haynes) "Valve Clearence Adjuster locknut" 10N-m/1.0kgf-m/7.0lb-ft |
Mad Jaro - 2009-03-08 17:47:09 |
Dzięki serch, aczkolwiek wydaje się dużo jak na taką małą nakręteczkę. |
serch - 2009-03-08 17:55:22 |
10 N-m to jest taka sila jak "dokrecic reka mocniej ale bez przesady" w swiecie ludzi bez kluczy dynanometrycznych ;) |
Jacekrysiek - 2009-03-08 18:57:36 |
dla porownania mocowanie tylnego kola z sila 100Nm czyli tyle ile sie ma pary w "swiecie ludzi bez kluczy dynamometrycznych" |
kr4kus - 2009-03-08 19:10:52 |
to może wyobraź sobie tą siłę. 10Nm (w przybliżeniu) to tak jak byś powiesił na końcu ramienia o długości 1m, ciężarek 1kg. pomogło? :D |
Shadow - 2009-03-08 19:33:37 |
no i to ramie musi byc umieszczone rownolegle z powierzchnia ziemi a prostopadle do wektora sily g czyli ciezkosci :P :P |
serch - 2009-03-08 19:35:13 |
czuje ze teraz szuka metrowej rurki i odwaza kilogram ziemniakow :P |
Shadow - 2009-03-08 19:41:06 |
poprostu powiesi na koncu 2x 0,5 albo od razu lytra :P :P potem zeby sie nic nie zmarnowalo..... :P |
Jacekrysiek - 2009-03-08 20:08:43 |
czyli z tylnym kolem sie nie pomylilem .sto kilo na metrowej rurce to jest troche .czyli na polmetrowym kluczu 200kg ?.kr4kus to jest sila wprost porporcjonalna czy cos z kwadratem .zna ktos wzor na sile ( F=m*g) oprocz tego. no ktos z technikum powinien kojarzyc |
kr4kus - 2009-03-08 20:22:40 |
100Nm to 10kg na metrowej rurce. Lub 1kg na 10m rurce ;) |
Derik - 2009-03-08 20:28:50 |
Dobrze, że sprostowałeś bo już bym stawał na metrowej rurce, aby tylne koło dokręcić :) |
Jacekrysiek - 2009-03-08 21:59:01 |
no to kr4kus dobrze ze sprostowal.chociaz zawsze dla pewnosci zaznaczyc na srubie polozenie albo liczyc obroty .ja tak robie dla pewnosci.. |
marek10240 - 2009-03-16 23:56:43 |
No i dzięki temu artykulikowi dokonałem samodzielnie regulacji zaworów. Wielkie pozdziękowania anarcho. Nie wiem ale motorek zaczoł jakoś tak równiej pracować. :) Prawie wszystkie zawory miałem za ciasne (jeden był ok). |
Jacekrysiek - 2009-03-17 08:22:42 |
nastepny zdolniacha/niedlugo serwisy przestana miec racje bytu .oby tak dalej :) |
Tomek - 2009-03-17 09:58:07 |
Nie ma tak słodko.O ile jeden zrobi to i jest git o tyle drugi może narozrabiać.I tego serwisy nie lubią.Można zniszczyć uszczelki dekla zaworowego.Można źle skontrować i dupa rozkręci się można źle coś podłączyć składając.Można wiele popsuć jak się nie ma choć troszkę kultury technicznej. :P |
anarcho - 2009-03-17 22:08:02 |
tak dlatego ktoś powinien przygotować taki felieton na temat synchronizacji gaźników |
Jacekrysiek - 2009-03-17 22:30:28 |
wiadomo Tomek, ze ktos kto nie zdejmowal nigdy baku nie bedzie sie bral za zawory ,ale paru technicznych cwaniakow zobaczy ze jednak skoro inni potrafia to i oni sprobuja. ale wiadomo trzeba mierzyc sily na zamiary |
marek10240 - 2009-03-18 11:47:02 |
Tak w sumie co to za trudność odkręcić pare śrubek i potem to po kolei złoźyć. Ja cały serwis przedsezoowy wykonałem sam. Dałem jedynie opony do wymiany i oczywiście znów sie zawiodłem na serwisie.Po wymianie łańcuch tak był napięty, że praktycznie nie było na nim żadnego luzu !... sam musiałem potem zluzować i wyrównać. |
kuba - 2009-03-20 22:23:27 |
ciekawy materiał, kiedyś robiłem to w sowiećie, teraz bałem się w obawie przed dużo większa precyzją wykonania i dokładnością zabiegu ale teraz zaczynam poważnie myśleć o odkurzeniu szczelinomierza, myślę że synchro po tym to pryszcz, pozdro |
SOQL - 2009-03-20 22:34:36 |
Jakby ktoś z Wrocławia miał zamiar w najbliższym czasie robic na własną ręke regulacje zaworow to bardzo chetnie bym potowazyszył... Choćby jako obserwator. Nigdy za wiele nowych doświadczeń. |
wolverine - 2009-03-21 17:37:16 |
Również regulowałem i sobie poradziłem :D |
marek10240 - 2009-03-21 20:48:56 |
No ja w sumie zamknołem się w 5H. Ale robiłem to naprawde dokladnie żeby niczego nie spier..... Z resztą to istotna sprawa przy "takich obrotach" żeby wszystko było cacy. |
dwi - 2009-03-22 11:25:46 |
Również regulowałem,około 2,5 godziny i 5 razy sprawdzałem, w sumie nic trudnego,warunek dobre klucze |
Johny - 2009-03-28 00:15:33 |
Mi też się udało, moim zdaniem nic trudnego straszniej to wygląda na papierze niż w rzeczywistości;D |
Mad Jaro - 2009-03-29 12:57:24 |
Regulacja przebiegła u mnie pomyślnie, na 7 krzywkach miałem za małe luzy (widocznie już się trochę gniazda uklepały, wiec zawsze lepiej mieć/dać większy luz niż za mały). Tylko na jednej krzywce było wszystko ok. |
anarcho - 2009-03-29 21:05:55 |
nie będzie ciśnienia tam dużego nie ma |
Shadow - 2009-03-30 20:49:53 |
qrcze a mi sie poci tam :P chyba musze wymienic uszczelke |
anarcho - 2009-03-30 21:55:53 |
no tez mozna super drogie nie sa w porownaniu do glowicy wazne zeb dokladnie zalozyc pokrywe bo latwo zle scisnac ta uszczelke |
SOQL - 2009-03-30 22:58:12 |
Czy nie droga... Na allegro widziałem taka uszczelkę pod głowicę za 225zl. Jak na kawałek gumki to sporawo:P |
wolverine - 2009-03-31 13:33:22 |
Uszczelka pod głowice zapewne będzie droższa, ale tu chodzi o uszczelkę pokrywy zaworów. |
Grzesiek82 - 2009-04-05 09:13:17 |
Wczoraj zrobiłem regulacje zaworów. Uporałem się z tym w ciągu około 3 godzin gdzie więcej czasu zajęło rozbieranie i składanie baku i pokrywy zaworów. Dzięki instrukcji z tego wątku poszło gładko. Martwi mnie jednak jedna rzecz: miałem za mały luz na każdym z zaworów i zastanawiam się czy nie wypaliło gniazd zaworowych gdyż po nagrzaniu zaworu się wydłużają a jak jest za mały luz to istnieje ryzyko że sie nie będą domykać i podczas spalania mieszanki może dojść do wypalenia gniazd. |
Mad Jaro - 2009-04-05 11:11:23 |
Spokojnie jeżeli robiłeś regulacje zgodnie z zaleceniami czyli co 12k to nic złego nie powinno się stać, u mnie też prawie na wszystkich były za małe luzy więc zwiększałem. Przypuszczam, że silnik jest tak skonstruowany, że luzy zaworowe mu się z czasem zmniejszają, co jest spowodowane uklepywaniem się gniazd zaworowych. Jeszcze raz jeśli w porę zareagowałeś to nic się nie powinno stać. |
Grzesiek82 - 2009-04-05 22:10:47 |
Mad Jaro dzięki za odpowiedz na moje pytanie które miałem zadać - głośna praca zaworów po regulacji. Trochę się zmartwiłem bo po regulacji zaczęły delikatnie "grać" a odnieść się mogłem tylko do wodniaków moich znajomych które pracują znacznie ciszej. Tak mi się wydawało że płaszcz wodny tłumi odgłosy pracy zaworów i inne ale nie byłem pewien. Teraz jestem już spokojniejszy że ten typ tak ma :) |
Krzyżak - 2009-04-07 21:56:32 |
co do zaworów.. większość z was pisze, że przed regulacją luz zaworowy byl za maly i ze nie slychać "stuków" dopiero potem slychać jakiś szmer.. to ja mam chyba odwrtonie.. z tego co wiem nie byla zrobiona regulacja przy 24tys. i slychać zawory (chyba) tzn ogolnie slychać jakieś delikatne stukanie na wolnych obrotach.. koleśw suzuki powiedział mi ze to prawdopodobnie zawory.. jade na regulacje to takiego gościa mam nadzieję, że albo pod koniec tego tygodnia albo zaraz po świwetach.. ale do tego czasu musze jeszcze troche pojezdzic do pracy.. to moje pytanie: czym grozi jazda z niewyregulowanymi zaworami (o ile to one)? dodam , że moto ma teraz ok 28tys. |
PICIU - 2009-04-07 23:20:42 |
uszkodzeniem samych zaworów, krzywek na wałkach, zaklepaniem lub wypaleniem gniazd zaworowych, zwiekszonym spalaniem paliwa,oleju utratą mocy silnika badź trwałym uszkodzeniem samej głowicy. nie ma co czekac tylko oddaj sprzeta na regulacje i po problemie |
anarcho - 2009-04-08 09:48:33 |
hehe brzmi strasznie :> |
Krzyżak - 2009-04-08 15:20:32 |
no właśnie jakoś tak narazie jeszcze nie mam odwagi żeby samemu zaryzykować regulację.. może następną ;] ale narazie podjadę do bardziej ogarniętego chłopaczka ;] z tym, że bedzie mogł dopiero w przyszłym tygodniu prawdopodobnie no i narazie muszę pojeździć tak jak jest... |
Szymon001 - 2009-05-14 16:22:17 |
To teraz chyba się za to sam zabiorę ;-) |
Cielak - 2009-05-14 17:05:21 |
a ja dzieki q_nerkowi mam zrobione zaworki:D kazdy byl za ciasny:D tera to sobie robie kleku kleku:D |
Mad Jaro - 2009-05-14 19:13:15 |
Hehe szczególnie to wydechowe walą jak najęte na zimnym, jak się nagrzeją to mniej :P |
xz_666 - 2009-05-18 14:10:25 |
Słuchajcie, po regulacji zaworów ze srub mocujacych dekiel zaworów sączy się olej. Są to po dwie najbardziej skrajne śruby przy 1 i 4 cylindrze ,te pod którymi jest uszczelka. Zaznaczam ze sam tego nie robiłem, bo mam rabat w serwisie i sie skusiłem. I teraz pytanie czy aby wymienic te uszczelki pod srubami wystarczy te sruby tylko wykrecic i odpowiednim momentem dokręcić czy trzeba wszystkie w odpowiedniej kolejności odkrecac i wszystkie pozostałe w odpowiedniej kolejnosci ponownie dokrecać, tak by pokrywa wszedzie jednakowo docisnęła uszczelkę. |
Tomek - 2009-05-18 15:19:07 |
Misia zjebali :) Żle ułożyli składając |
q_nerk - 2009-05-18 16:00:04 |
Uszczelki i tak trzeba zmienić - powinno się przy każdym ściąganiu dekla. W specjalnej kolejności dokręcać nie ma sensu |
jacobs71 - 2009-06-05 19:09:54 |
Potęga ! |
q_nerk - 2009-06-05 22:08:56 |
Ale że o co chodzi? |
snejk - 2009-06-10 07:56:52 |
Witam |
krzysztofmielnik - 2009-06-10 08:03:53 |
A może kolega przeczytałby najpierw: |
snejk - 2009-06-10 09:22:08 |
Witam |
Tomek - 2009-06-10 10:12:24 |
Wiem że teoretycznie powinien być wodniak ale fota mówi co innego .Masz wodniaka czy olejaka ? |
snejk - 2009-06-10 12:21:18 |
Tomek on ma chlodzenie wodne, znalazlem serwisowke ale od GSF 1250 K7, pewnie w 650 bedzie tak samo, regulacja zaworow jest tam na plytkach i teraz pytanko czy da sie wymieniac plytki bez zdejmowania walkow rozrzadu, bo to juz by mnie raczej przeroslo. |
Tomek - 2009-06-10 12:40:14 |
Powiem tak.Kiedyś próbowałem i poległem.Nie pomogę niestety bo sam po rozkręceniu takowego prosiłem się znajomego co by mi to pomógł poskładać :) |
Mad Jaro - 2009-06-10 15:09:35 |
A jaki z tego morał ? :D |
q_nerk - 2009-06-10 15:15:47 |
W płytkach pod szklanką największym mankamentem jest konieczność rozbebeszania rozrządu - dlatego nie lubię płytek. |
snejk - 2009-06-16 15:35:38 |
Dzisiaj dzwoniłem do serwisu suzuki w Gdyni i dowiedziałem się że w moim GSF 650 K7 regulacje zaworów robi sie co 24.000 km a nie tak jak w poprzednich modelach co 12.000. Także narazie na dwa lata mam spokój. |
THOMAS - 2009-06-26 10:19:05 |
Dla tych co będą ustawiać zawory B600 rocznik 96-99 luzy zaworowe: |
dudek3300 - 2009-07-01 16:10:06 |
A ja sprzedam uszczelki które powinno się wymienić po regulacji zaworów do B12 (http://www.polishbanditcrew.pun.pl/view … hp?id=3828). :) |
pszczurkow - 2009-08-28 09:38:21 |
Jest ktoś w okolicy Kielc kto potrafi ustawić zawory b6 95-99? Boje się sam za to zabrać ale chętnie bym się nauczył! |
q_nerk - 2009-08-28 09:46:13 |
W B12 i w B6,5 i B12,5 olejakach o ile mnie pamieć nie myli luzy są takie same |