Raven - 2007-11-27 16:56:16

Tak jak w temacie, mam zamiar wymienic obie zebatki i lancuch bo to co mam juz sie praktycznie do niczego nie nadaje, a nowe leza w pudelku. Mam teraz troche wolnego czasu to pomyslalem zeby sie za to zabrac. Nigdy mechanika przy motorze sie nie bawilem, o to moj pierwszy moto i mam go dopiero od maja. Moze cos poradzicie jak sie za to zabrac i zrobic to tak zeby nic nie schrzanic i zeby to bylo zrobione dobrze i nie rozwalilo sie cos przy pierwszej jezdzie. Najbardziej mnie zastanawia jak mam zalozyc ta spinke do lancucha? Jesli juz to robiliscie, macie troche doswiadczenia to bede wdzieczny za wszelkiego rodzaju porady.

Czejen - 2007-11-27 17:55:14

ciezko to wytlumaczyc:/ odkrecasz kolo tylne, wyciagasz oske, sciagasz (jezscze zapiety lancuch jest) kolo i po koleji odkrecasz srobki trzymajace zebatke. nakladasz nowa i skrecassz, jak masz manuala i klucz dynamometryczny to ie nie boisz, jesli nie masz to uwazaj zeby nie ukrecic glowki. nie musisz mocno skrecac bo tam nic sie nie stanie zlego. odkrecasz dekiel - uwazajac ktora srobka z ktorego miejsca i masz przed soba przednia zebate. tam zazwyczaj jest taka sroba z dziurka przez ktora jest przewleczony kawalecze precika. wyciagasz precik.., aha, a jak potem odkrecisz ta zebatke, przeciez ona sie obraca... wiec zaczynasz od zdjecia przedniej :P zeby lancuch byl i latwo dalo sie unieruchomic kolo. jak wszystko zejdzie elegancko, zakladasz nowe i teraz lancuch. na zapince masz pokazane jak ma byc zalozona. nasuwasz ogniwa na siebie utawiasz odpowiednio zapinke, ciagniesz za lancuch i zapinka sie zapina na ogniwie :P
jak mowilem, ciezko to napisac - wykonac znacznie latwiej :)

Derik - 2007-11-27 21:18:58

Raven napisał:

Tak jak w temacie, mam zamiar wymienic obie zebatki i lancuch bo to co mam juz sie praktycznie do niczego nie nadaje, a nowe leza w pudelku. Mam teraz troche wolnego czasu to pomyslalem zeby sie za to zabrac. Nigdy mechanika przy motorze sie nie bawilem, o to moj pierwszy moto i mam go dopiero od maja. Moze cos poradzicie jak sie za to zabrac i zrobic to tak zeby nic nie schrzanic i zeby to bylo zrobione dobrze i nie rozwalilo sie cos przy pierwszej jezdzie. Najbardziej mnie zastanawia jak mam zalozyc ta spinke do lancucha? Jesli juz to robiliscie, macie troche doswiadczenia to bede wdzieczny za wszelkiego rodzaju porady.

Proponuję zakuć łańcuch. Moim zdaniem (i nie tylko) przy mocy Bandita zalecane jest zakucie łańcucha.
Opis Czejena OK. Najważniejsze to poluzować nakrętkę przedniej zębatki blokując tylne koło. Reszta nie powinna sprawić kłopotu. Acha. Może zastanów się nad wyjęciem wahacza i przesmarowaniem jego osi? Całość czyścisz, smarujesz i składasz  z ładnie zakutym łańcuchem. U mnie przy przebiegu 28 tys. było prawie sucho, a cała operacja zajęła mi 6 godz. i kilka browarów ;)

Czejen - 2007-11-27 21:23:11

tylko ze potem trzeba go jakas diaksą traktowac :/ banditek ma niby tylko 80 KM, ale nie wiem, nie bede sie klucil. a przesmarowac warto wszystko :) ja ostatnio musialem wymieniac olej w lagach :/ to bylo sporo roboty, ale teraz przod chodzi jak marzenie :)

Raven - 2007-11-27 22:46:41

Proponuję zakuć łańcuch. Moim zdaniem (i nie tylko) przy mocy Bandita zalecane jest zakucie łańcucha.
Opis Czejena OK. Najważniejsze to poluzować nakrętkę przedniej zębatki blokując tylne koło. Reszta nie powinna sprawić kłopotu. Acha. Może zastanów się nad wyjęciem wahacza i przesmarowaniem jego osi? Całość czyścisz, smarujesz i składasz  z ładnie zakutym łańcuchem. U mnie przy przebiegu 28 tys. było prawie sucho, a cała operacja zajęła mi 6 godz. i kilka browarów ;)

Co rozumiesz przez zakuc lancuch?? w jaki sposob mam to zrobic?? Kurde nie mam klucza dynamometrycznego ale moze uda mi od kumpla skombinowac.

marcin - 2007-11-27 23:17:42

Może lepiej oddać moto do mechanika, z tym zakuwaniem również słyszałem, że możliwe jest wypięcie się zapinki i wtedy szukamy łańcucha na drodze, w najgorszym przypadku może dojść do spotkania go z naszą nogą.

Derik - 2007-11-28 08:00:28

Raven napisał:

Proponuję zakuć łańcuch. Moim zdaniem (i nie tylko) przy mocy Bandita zalecane jest zakucie łańcucha.
Opis Czejena OK. Najważniejsze to poluzować nakrętkę przedniej zębatki blokując tylne koło. Reszta nie powinna sprawić kłopotu. Acha. Może zastanów się nad wyjęciem wahacza i przesmarowaniem jego osi? Całość czyścisz, smarujesz i składasz  z ładnie zakutym łańcuchem. U mnie przy przebiegu 28 tys. było prawie sucho, a cała operacja zajęła mi 6 godz. i kilka browarów ;)

Co rozumiesz przez zakuc lancuch?? w jaki sposob mam to zrobic?? Kurde nie mam klucza dynamometrycznego ale moze uda mi od kumpla skombinowac.

Zerknij tutaj http://www.didchain.com/install.htm
Producent zaleca specjalną zakuwarkę, ale można to zrobić przy pomocy młotka i odpowiednio dobranego punktaka.
Chodzi o rozklepanie końcówek na ogniwie tak aby nie zakleszczyć samego ogniwa. Podeślę Ci zdjęcie jak to u mnie wygląda

Raven - 2007-11-28 09:49:53

To poslij mi fotke jak masz, bede wdzieczny.

Czejen - 2007-11-28 18:17:47

pierwszy raz chyba warto zmieniac pod okiem kogos kto sie zna na rzeczy

Raven - 2007-12-02 14:23:12

NIestety u mnie nie ma za bardzo nikogo kto by mial o tym pojecie, wiec musze sam sobie radzic. Derik dzieki za fotki, slaba jakosc, ale potwierdzily moje domysly o tym zakuwaniu.

wieprz - 2007-12-02 18:49:32

http://www.youtube.com/watch?v=TlNHt3MkZb0

http://www.youtube.com/watch?v=TlNHt3Mk … re=related

Zobacz to .W bandicie  musisz zakuć łańcuch.

Raven - 2007-12-02 21:26:35

wszystko ladnie pieknie pokazane, tylko skad ja wezme takie urzadzonko do "rozciecia" lancucha i te drugie do "zakucia"?

eda666 - 2009-01-17 10:55:27

DerikGSF napisał:

Proponuję zakuć łańcuch. Moim zdaniem (i nie tylko) przy mocy Bandita zalecane jest zakucie łańcucha.
Opis Czejena OK. Najważniejsze to poluzować nakrętkę przedniej zębatki blokując tylne koło. Reszta nie powinna sprawić kłopotu. Acha. Może zastanów się nad wyjęciem wahacza i przesmarowaniem jego osi? Całość czyścisz, smarujesz i składasz  z ładnie zakutym łańcuchem. U mnie przy przebiegu 28 tys. było prawie sucho, a cała operacja zajęła mi 6 godz. i kilka browarów ;)

Czy byly ci potrzebne jakies specjalne klucze do zdjecia wachacza ?? bo bede u siebie zmienial napęd  i chyba bede zmuszony wyjac wachacz bo do serwisu za bardzo nie chce mi sie odstawiac moto. Jak narazie jeszcze sie niezdecydowalem  jaki łancuch kupić , co mozecie doradzić ( nie stawiam na koło- moto używane bez szalenstw, nastawienie na turystyke)

kondon 1 - 2009-01-17 11:27:20

podpisuje sie pod tekstem eda666, jaki komplet napedu polecacie do duzego Bandziora?

Mazi - 2009-01-17 11:43:32

Dużo ludzi zakłada DID

kondon 1 - 2009-01-17 13:24:06

ok, ale w sklepie koles proponowal mi chyba 4 zestawy i nie wiem jaka ilosc ogniw jest na lancuchu

Pitbull200 - 2009-01-17 15:16:42

Ogniw tyle co w mały, ja dla przedniej zębatki 15 i tylnej 45 miałem 112 ogniw, jak kupisz za dużo to kątówką lub odpowiednim narzędziem sobie skrócisz, gorzej jak za krótki będzie.

Kameleon - 2009-01-17 16:21:33

http://www.allegro.pl/item511417990_nap … id_jt.html

masher1000 - 2009-01-17 16:34:11

DID X-ring Gold 530VM - dziś właśnie załozyliśmy u chickena taki, ja mam taki sam i Czejen tak samo. Napędzik jest pozłacany i podobno bardzo wytrzymały więc można na nim polatać. Do tego zębatki najlepiej JT lub Sunstar, koszt całości w Warszawie to ~450zł (do 600-tki).
A wahacza nie trzeba zdejmować, wystarczy mieć zakuwarkę (łąńcuch i tak jest rozpięty przynajmniej my takie mieliśmy), stary przecinasz Diaxem i później zakuwasz nowy.
Ilośc ogniw i zebó zależy od rodzaju bandita (pojemność rocznik), dla przykładu 600 przed 2000r ma 110 ogniw i 15/47 seria.
Tu dokładna lista http://www.didchain.com/suzukipage2.htm

kr4kus - 2009-01-17 18:14:29

kondon 1 napisał:

ok, ale w sklepie koles proponowal mi chyba 4 zestawy i nie wiem jaka ilosc ogniw jest na lancuchu

modele po 2000r mają inną ilość ogniw o ile dobrze pamiętam. A to, że on jest pozłacany to nic mu nie daje na wytrzymałości. Tyle samo kosztuje taki sam, cały czarny. Przynajmniej tak mi to tłumaczył gość w sklepie.

kondon 1 - 2009-01-17 23:28:49

ok, ale  czy ktos wymienial "domowymi" sposobami naped ?czy jest to mozliwe tylko przy posiadaniu odpowiedniego sprzetu bo nie wiem czy sie brac wogole za to

masher1000 - 2009-01-17 23:44:20

Jedynym sprzętem jest zakuwarka + ew. diax do przecięcia starego napędu, ale jeżeli masz trochę wyczucia i umiejętności można go zakuć za pomocą młotka. Dodatkowo można zdjąć wahacz i wtedy nie trzeba przecinać łąńcucha - wystarczy go zdjąć.

kr4kus - 2009-01-18 00:11:55

kondon 1 napisał:

ok, ale  czy ktos wymienial "domowymi" sposobami naped ?czy jest to mozliwe tylko przy posiadaniu odpowiedniego sprzetu bo nie wiem czy sie brac wogole za to

ja jednak polecam kupić zakuty łańcuch. Zdemontować wachacz to nie jest na prawdę trudna sprawa. A przy okazji można nasmarować tu i uwdzie i wyczyścić z błota. Z narzędzie to kilka kluczy nasadowych i to wszystko (najważniejsze to te do odkręcenia ośki wachacza). Przynajmniej będzie pewność, że to się trzyma kupy. Jakoś nie mam zauafania do zakuwek.

A odpowiadając na pytanie. Wymieniłem napęd, poprzez demontaż wachacza, wg domowych sposobów. Robiłem to pierwszy raz w życiu i uważam to za prościzne. Na pewno też dasz radę.

Pitbull200 - 2009-01-18 11:59:31

kondon 1 napisał:

ok, ale  czy ktos wymienial "domowymi" sposobami naped ?czy jest to mozliwe tylko przy posiadaniu odpowiedniego sprzetu bo nie wiem czy sie brac wogole za to

Przy pomocy dwóch młotków i morsa można to zrobić bez najmniejszego problemu.

rahu - 2009-01-18 18:18:03

jeśli nie masz zakuwarki najlepiej kupić łańcuch już zakuty, poprzez zdjęcie wahacza zdjąć stary łańuch i założyć nowy.
ja tak zrobiłem w zeszłym roku - też nie miałem doświadczenia, ale wszystko się udało :)
dodam jeszcze, że warto mieć w miarę dobre narzędzia do odkręcania przedniej zębatki, potrafi się zapiec ;)
pozdro i powodzenia !

kondon 1 - 2009-01-19 16:59:52

dzieki wielkie i trzymajcie kciuki :)

pzdr 1200

wrc12 - 2009-01-19 18:46:26

ja raczej bym nie zakuwal  domowymi sposobami wolał bym  zapłacić i mieć z dyńki  widziałem noge gościa  po zerwaniu łańcucha

kr4kus - 2009-01-19 18:57:32

wrc12 napisał:

ja raczej bym nie zakuwal  domowymi sposobami wolał bym  zapłacić i mieć z dyńki  widziałem noge gościa  po zerwaniu łańcucha

szczególnie, że w sklepie najczęściej zakuwają za free.

eda666 - 2009-01-19 21:54:03

ja napewno kupie zakuty, w rowerze to bym kowalskimi sposobami zakul, ale w moto to juz nie przelewki ;)

wrc12 - 2009-01-19 22:06:55

mozna  powiedziec za ja juz mam  zakuwarke  tzn powinienem  mieć jutro .

masher1000 - 2009-01-19 22:10:02

My już mamy od pół roku :P

kondon 1 - 2009-01-20 12:06:10

ok, ale czy jak sie zdecyduje na lancuch oryginalnie zakuty to czy jest taka mozliwosc ze bedzie za dlugi? bo znam taki przypadek :) tylko ze lancuch nie byl zakuwany
pzdr

masher1000 - 2009-01-20 12:26:42

Jak kupisz łańcuch 112 ogniw i zębatki 15/44 bo taka jest seria do Bandita 1200 z 2004 to napewno nie będzie za krótki.

kondon 1 - 2009-02-01 10:40:13

wlasnie odebralem zestaw  http://sklep.scigacz.pl/zestaw-napedowy … -7722.html  jak by ktos potrzebowal to za 600 pln moge zamowic :)

pzdr

Tomek - 2009-02-01 20:52:27

Przepłaciłeś :) mój zestaw za niecałe 500 zł Ten sam łańcuch 112 ogniwek zębatki tej samej firmy.

kondon 1 - 2009-02-01 21:10:32

oj :(

masher1000 - 2009-02-01 21:23:42

Tomek napisał:

Przepłaciłeś :) mój zestaw za niecałe 500 zł Ten sam łańcuch 112 ogniwek zębatki tej samej firmy.

Niestety nie Tomku - my mamy X-Ringa, tutaj jest X2-Ring :)
według strony DID'a jest jeszcze bardziej wytrzymały i 530-stka jest do motocykli do 1300ccm
http://didchain.com/xring1.gif

kondon 1 - 2009-02-02 09:13:03

wiec zrobilem dobry biznes? he

Tomek - 2009-02-02 10:10:54

masher1000 napisał:

Tomek napisał:

Przepłaciłeś :) mój zestaw za niecałe 500 zł Ten sam łańcuch 112 ogniwek zębatki tej samej firmy.

Niestety nie Tomku - my mamy X-Ringa, tutaj jest X2-Ring :)
według strony DID'a jest jeszcze bardziej wytrzymały i 530-stka jest do motocykli do 1300ccm
http://didchain.com/xring1.gif

:cry: On ma lepszy :cry: Dlaczego :cry:
:rainonhead: Jak to mówią biednemu zawsze wiatr w oczy :rainonhead:

PS.Żartuje oczywiście :cool:

kondon 1 - 2009-02-03 21:10:47

kto mi powie jak prostemu chlopu jak odkrecic mala zebatke?

masher1000 - 2009-02-03 22:10:42

Robisz to zanim zdejmiesz stary łańcuch, wciskasz tylni hamulec (albo robi to ktoś bo samemu ciężko będąc po drugiej stronie motocykla :) ), a ty najpierw odkręcasz małą śrubkę, która jest w środku tej dużej, a potem tą większą. Jak zejdą to normalnie wyciągasz zębatkę i zakładasz nową.

wojtecki88 - 2009-02-03 22:14:03

dodam tylko ze jak zdejmiesz zebatke to warto wyszczyscic ten syf co sie nazbieral pod deklem, zeby nowy zestaw mial tam czysto bo od tego jak bedziesz dbal o łancuch bedzie zalezec to ile na nim pojezdzisz. amen

kondon 1 - 2009-02-03 23:06:59

no dekiel juz zdjety, i wyczyszczone wszystko i mam przed soba imbus i jakis cos jeszcze,jakby jakas kontra ? i nie wiem co najpierw odkrecic

kr4kus - 2009-02-03 23:11:47

zazwyczaj najpierw odkręca się kontre :)

masher1000 - 2009-02-03 23:18:30

Najpierw odkręcasz A, potem B :) - jak pisałem, na wciśniętym tylnym hamulcu bo Ci się będzie inaczej kręcić.

http://img267.imageshack.us/img267/6208/zebatkazdawczabanditao7.jpg

kondon 1 - 2009-02-03 23:46:03

oj! chyba mam ciut inaczej, mam imbus 6 a ta kontra wlasnie taka jakas nietypowa i na tym polega moje pytanie, niestety zdjec nie moge wrzucic

Tomek - 2009-02-04 11:00:19

Teraz lepiej :)
http://img155.imageshack.us/img155/4207/zbatkazb6.jpg

kondon 1 - 2009-02-04 17:42:26

od razu widze co jest grane :) imbus normalnie sie odkreca? czy jest lewy gwint?

kondon 1 - 2009-02-04 18:57:14

no i ?uj !!! ukrecilem imbus i zostal mi kawalek klucza w srubie i gnoj sie zaklinowal i nie da rady nawet go rozwiercic, Qrwaaaaa !!!

kr4kus - 2009-02-04 19:02:29

dlatego trzeba inwestować w dobre narzędzia :whistle:
a nie możesz jakąś żabą hydrauliczną tego złapać?

kondon 1 - 2009-02-04 19:32:09

zlapac imbus razem z "czujnikiem" ( B ) ?

Pitbull200 - 2009-02-04 19:55:58

Hehehe, walnij go młotkiem to się obruszy.
Teraz już będziesz wiedział :)

kondon 1 - 2009-02-04 23:14:33

smiejcie sie, smiejcie ...

a ja narazie niezle udupiony jestem

Tomek - 2009-02-05 08:44:04

kondon 1 napisał:

smiejcie sie, smiejcie ...

a ja narazie niezle udupiony jestem

Nikt się nie śmieje i najlepszym rozwiązaniem jest właśnie to co podał Pitbull200.
Klucz który użyłeś nie był dopasowany idealnie i się zakleszczył.Jakiś punktak i z młota go.Trzeba obruszyć sam wypadnie.

kondon 1 - 2009-02-05 12:18:41

ok, ale czy moge razem zlapac z imbusem czujnik sprobowac odkrecic? czy lepiej nie

Tomek - 2009-02-05 13:40:49

Najpierw stuknij w sam imbus musisz sie go pozbyć.
Jak w końcu dotrze do mnie łańcuch to porobię dokładne fotki jak to zrobić z pełnym opisem krok po kroku.

kondon 1 - 2009-02-05 14:12:43

tego imbusa nie da rady wyjqc, uwierzcie mi koledzy :)

kr4kus - 2009-02-05 14:22:47

jak coś włożyłeś to i wyjmiesz, musisz tylko w to uwierzyć :D no przecież nie zaspawał się tam. ja to bym to wiertarką potraktował i wykrętakiem

Pitbull200 - 2009-02-05 16:54:10

Uderzaj dookoła, nie ma opcji żeby nie wyszedł.
Na miliard % da się go wyjąć tylko nie wiesz jeszcze jak :dumny:

Punktakiem może być trudno, jeśli urwał się przy odkręcaniu to trzeba by go dokręcić żeby wrócił na miejsce, przekręcać dalej nie radze.

pako720 - 2009-06-08 07:05:27

pewno mi już nikt tu nie odpowie ale zapytam
czy widoczna na foto mała zębatka jest oryginalna ?? pytam bo niedawno wymeniałem napęd w moim bandziorze i była taka sama (tzn miała takie gumowe cuś jeszcze a nowa nie ma tej gumowej uszczelki) no a wiedzieć bym chciał bo mogło by to wyjaśnić przebieg mojego moto tzn 17000km niby ale książek serwisowych nie ma rok 2004, manetki są niemal idealne kumpel ma GSXR 2006 z 11000km i ma niewiele lepsze no ale wiadomo jak to jest

q_nerk - 2009-06-08 09:12:49

z gumą jest oryginalna - bynajmniej z tego co mi wiadomo

Tomek - 2009-06-08 11:54:52

Ta z gumą tzw. tłumikiem jest oryginalna.A dalej nie zrozumiałem co chciałeś napisać.

paprykarz1 - 2009-06-15 18:07:48

Kondon, podaj wymiar klucza do odkręcenia zębatki i czy śruba imbusowa ma prawy czy lewy gwint. Wolałbym nie powtarzać Twoich przygód.

https://rychnov-nad-kneznou.ibetonove-jimky.cz