- Nowe forum: http://polishbanditcrew.pl http://www.polishbanditcrew.pun.pl/index.php - Technika http://www.polishbanditcrew.pun.pl/viewforum.php?id=5 - Wymiana napedu http://www.polishbanditcrew.pun.pl/viewtopic.php?id=34 |
Raven - 2007-11-27 16:56:16 |
Tak jak w temacie, mam zamiar wymienic obie zebatki i lancuch bo to co mam juz sie praktycznie do niczego nie nadaje, a nowe leza w pudelku. Mam teraz troche wolnego czasu to pomyslalem zeby sie za to zabrac. Nigdy mechanika przy motorze sie nie bawilem, o to moj pierwszy moto i mam go dopiero od maja. Moze cos poradzicie jak sie za to zabrac i zrobic to tak zeby nic nie schrzanic i zeby to bylo zrobione dobrze i nie rozwalilo sie cos przy pierwszej jezdzie. Najbardziej mnie zastanawia jak mam zalozyc ta spinke do lancucha? Jesli juz to robiliscie, macie troche doswiadczenia to bede wdzieczny za wszelkiego rodzaju porady. |
Czejen - 2007-11-27 17:55:14 |
ciezko to wytlumaczyc:/ odkrecasz kolo tylne, wyciagasz oske, sciagasz (jezscze zapiety lancuch jest) kolo i po koleji odkrecasz srobki trzymajace zebatke. nakladasz nowa i skrecassz, jak masz manuala i klucz dynamometryczny to ie nie boisz, jesli nie masz to uwazaj zeby nie ukrecic glowki. nie musisz mocno skrecac bo tam nic sie nie stanie zlego. odkrecasz dekiel - uwazajac ktora srobka z ktorego miejsca i masz przed soba przednia zebate. tam zazwyczaj jest taka sroba z dziurka przez ktora jest przewleczony kawalecze precika. wyciagasz precik.., aha, a jak potem odkrecisz ta zebatke, przeciez ona sie obraca... wiec zaczynasz od zdjecia przedniej :P zeby lancuch byl i latwo dalo sie unieruchomic kolo. jak wszystko zejdzie elegancko, zakladasz nowe i teraz lancuch. na zapince masz pokazane jak ma byc zalozona. nasuwasz ogniwa na siebie utawiasz odpowiednio zapinke, ciagniesz za lancuch i zapinka sie zapina na ogniwie :P |
Derik - 2007-11-27 21:18:58 |
Proponuję zakuć łańcuch. Moim zdaniem (i nie tylko) przy mocy Bandita zalecane jest zakucie łańcucha. |
Czejen - 2007-11-27 21:23:11 |
tylko ze potem trzeba go jakas diaksą traktowac :/ banditek ma niby tylko 80 KM, ale nie wiem, nie bede sie klucil. a przesmarowac warto wszystko :) ja ostatnio musialem wymieniac olej w lagach :/ to bylo sporo roboty, ale teraz przod chodzi jak marzenie :) |
Raven - 2007-11-27 22:46:41 |
Co rozumiesz przez zakuc lancuch?? w jaki sposob mam to zrobic?? Kurde nie mam klucza dynamometrycznego ale moze uda mi od kumpla skombinowac. |
marcin - 2007-11-27 23:17:42 |
Może lepiej oddać moto do mechanika, z tym zakuwaniem również słyszałem, że możliwe jest wypięcie się zapinki i wtedy szukamy łańcucha na drodze, w najgorszym przypadku może dojść do spotkania go z naszą nogą. |
Derik - 2007-11-28 08:00:28 |
Zerknij tutaj http://www.didchain.com/install.htm |
Raven - 2007-11-28 09:49:53 |
To poslij mi fotke jak masz, bede wdzieczny. |
Czejen - 2007-11-28 18:17:47 |
pierwszy raz chyba warto zmieniac pod okiem kogos kto sie zna na rzeczy |
Raven - 2007-12-02 14:23:12 |
NIestety u mnie nie ma za bardzo nikogo kto by mial o tym pojecie, wiec musze sam sobie radzic. Derik dzieki za fotki, slaba jakosc, ale potwierdzily moje domysly o tym zakuwaniu. |
wieprz - 2007-12-02 18:49:32 |
http://www.youtube.com/watch?v=TlNHt3MkZb0 |
Raven - 2007-12-02 21:26:35 |
wszystko ladnie pieknie pokazane, tylko skad ja wezme takie urzadzonko do "rozciecia" lancucha i te drugie do "zakucia"? |
eda666 - 2009-01-17 10:55:27 |
Czy byly ci potrzebne jakies specjalne klucze do zdjecia wachacza ?? bo bede u siebie zmienial napęd i chyba bede zmuszony wyjac wachacz bo do serwisu za bardzo nie chce mi sie odstawiac moto. Jak narazie jeszcze sie niezdecydowalem jaki łancuch kupić , co mozecie doradzić ( nie stawiam na koło- moto używane bez szalenstw, nastawienie na turystyke) |
kondon 1 - 2009-01-17 11:27:20 |
podpisuje sie pod tekstem eda666, jaki komplet napedu polecacie do duzego Bandziora? |
Mazi - 2009-01-17 11:43:32 |
Dużo ludzi zakłada DID |
kondon 1 - 2009-01-17 13:24:06 |
ok, ale w sklepie koles proponowal mi chyba 4 zestawy i nie wiem jaka ilosc ogniw jest na lancuchu |
Pitbull200 - 2009-01-17 15:16:42 |
Ogniw tyle co w mały, ja dla przedniej zębatki 15 i tylnej 45 miałem 112 ogniw, jak kupisz za dużo to kątówką lub odpowiednim narzędziem sobie skrócisz, gorzej jak za krótki będzie. |
Kameleon - 2009-01-17 16:21:33 |
masher1000 - 2009-01-17 16:34:11 |
DID X-ring Gold 530VM - dziś właśnie załozyliśmy u chickena taki, ja mam taki sam i Czejen tak samo. Napędzik jest pozłacany i podobno bardzo wytrzymały więc można na nim polatać. Do tego zębatki najlepiej JT lub Sunstar, koszt całości w Warszawie to ~450zł (do 600-tki). |
kr4kus - 2009-01-17 18:14:29 |
modele po 2000r mają inną ilość ogniw o ile dobrze pamiętam. A to, że on jest pozłacany to nic mu nie daje na wytrzymałości. Tyle samo kosztuje taki sam, cały czarny. Przynajmniej tak mi to tłumaczył gość w sklepie. |
kondon 1 - 2009-01-17 23:28:49 |
ok, ale czy ktos wymienial "domowymi" sposobami naped ?czy jest to mozliwe tylko przy posiadaniu odpowiedniego sprzetu bo nie wiem czy sie brac wogole za to |
masher1000 - 2009-01-17 23:44:20 |
Jedynym sprzętem jest zakuwarka + ew. diax do przecięcia starego napędu, ale jeżeli masz trochę wyczucia i umiejętności można go zakuć za pomocą młotka. Dodatkowo można zdjąć wahacz i wtedy nie trzeba przecinać łąńcucha - wystarczy go zdjąć. |
kr4kus - 2009-01-18 00:11:55 |
ja jednak polecam kupić zakuty łańcuch. Zdemontować wachacz to nie jest na prawdę trudna sprawa. A przy okazji można nasmarować tu i uwdzie i wyczyścić z błota. Z narzędzie to kilka kluczy nasadowych i to wszystko (najważniejsze to te do odkręcenia ośki wachacza). Przynajmniej będzie pewność, że to się trzyma kupy. Jakoś nie mam zauafania do zakuwek. |
Pitbull200 - 2009-01-18 11:59:31 |
Przy pomocy dwóch młotków i morsa można to zrobić bez najmniejszego problemu. |
rahu - 2009-01-18 18:18:03 |
jeśli nie masz zakuwarki najlepiej kupić łańcuch już zakuty, poprzez zdjęcie wahacza zdjąć stary łańuch i założyć nowy. |
kondon 1 - 2009-01-19 16:59:52 |
dzieki wielkie i trzymajcie kciuki :) |
wrc12 - 2009-01-19 18:46:26 |
ja raczej bym nie zakuwal domowymi sposobami wolał bym zapłacić i mieć z dyńki widziałem noge gościa po zerwaniu łańcucha |
kr4kus - 2009-01-19 18:57:32 |
szczególnie, że w sklepie najczęściej zakuwają za free. |
eda666 - 2009-01-19 21:54:03 |
ja napewno kupie zakuty, w rowerze to bym kowalskimi sposobami zakul, ale w moto to juz nie przelewki ;) |
wrc12 - 2009-01-19 22:06:55 |
mozna powiedziec za ja juz mam zakuwarke tzn powinienem mieć jutro . |
masher1000 - 2009-01-19 22:10:02 |
My już mamy od pół roku :P |
kondon 1 - 2009-01-20 12:06:10 |
ok, ale czy jak sie zdecyduje na lancuch oryginalnie zakuty to czy jest taka mozliwosc ze bedzie za dlugi? bo znam taki przypadek :) tylko ze lancuch nie byl zakuwany |
masher1000 - 2009-01-20 12:26:42 |
Jak kupisz łańcuch 112 ogniw i zębatki 15/44 bo taka jest seria do Bandita 1200 z 2004 to napewno nie będzie za krótki. |
kondon 1 - 2009-02-01 10:40:13 |
wlasnie odebralem zestaw http://sklep.scigacz.pl/zestaw-napedowy … -7722.html jak by ktos potrzebowal to za 600 pln moge zamowic :) |
Tomek - 2009-02-01 20:52:27 |
Przepłaciłeś :) mój zestaw za niecałe 500 zł Ten sam łańcuch 112 ogniwek zębatki tej samej firmy. |
kondon 1 - 2009-02-01 21:10:32 |
oj :( |
masher1000 - 2009-02-01 21:23:42 |
Niestety nie Tomku - my mamy X-Ringa, tutaj jest X2-Ring :) |
kondon 1 - 2009-02-02 09:13:03 |
wiec zrobilem dobry biznes? he |
Tomek - 2009-02-02 10:10:54 |
:cry: On ma lepszy :cry: Dlaczego :cry: |
kondon 1 - 2009-02-03 21:10:47 |
kto mi powie jak prostemu chlopu jak odkrecic mala zebatke? |
masher1000 - 2009-02-03 22:10:42 |
Robisz to zanim zdejmiesz stary łańcuch, wciskasz tylni hamulec (albo robi to ktoś bo samemu ciężko będąc po drugiej stronie motocykla :) ), a ty najpierw odkręcasz małą śrubkę, która jest w środku tej dużej, a potem tą większą. Jak zejdą to normalnie wyciągasz zębatkę i zakładasz nową. |
wojtecki88 - 2009-02-03 22:14:03 |
dodam tylko ze jak zdejmiesz zebatke to warto wyszczyscic ten syf co sie nazbieral pod deklem, zeby nowy zestaw mial tam czysto bo od tego jak bedziesz dbal o łancuch bedzie zalezec to ile na nim pojezdzisz. amen |
kondon 1 - 2009-02-03 23:06:59 |
no dekiel juz zdjety, i wyczyszczone wszystko i mam przed soba imbus i jakis cos jeszcze,jakby jakas kontra ? i nie wiem co najpierw odkrecic |
kr4kus - 2009-02-03 23:11:47 |
zazwyczaj najpierw odkręca się kontre :) |
masher1000 - 2009-02-03 23:18:30 |
Najpierw odkręcasz A, potem B :) - jak pisałem, na wciśniętym tylnym hamulcu bo Ci się będzie inaczej kręcić. |
kondon 1 - 2009-02-03 23:46:03 |
oj! chyba mam ciut inaczej, mam imbus 6 a ta kontra wlasnie taka jakas nietypowa i na tym polega moje pytanie, niestety zdjec nie moge wrzucic |
Tomek - 2009-02-04 11:00:19 |
kondon 1 - 2009-02-04 17:42:26 |
od razu widze co jest grane :) imbus normalnie sie odkreca? czy jest lewy gwint? |
kondon 1 - 2009-02-04 18:57:14 |
no i ?uj !!! ukrecilem imbus i zostal mi kawalek klucza w srubie i gnoj sie zaklinowal i nie da rady nawet go rozwiercic, Qrwaaaaa !!! |
kr4kus - 2009-02-04 19:02:29 |
dlatego trzeba inwestować w dobre narzędzia :whistle: |
kondon 1 - 2009-02-04 19:32:09 |
zlapac imbus razem z "czujnikiem" ( B ) ? |
Pitbull200 - 2009-02-04 19:55:58 |
Hehehe, walnij go młotkiem to się obruszy. |
kondon 1 - 2009-02-04 23:14:33 |
smiejcie sie, smiejcie ... |
Tomek - 2009-02-05 08:44:04 |
Nikt się nie śmieje i najlepszym rozwiązaniem jest właśnie to co podał Pitbull200. |
kondon 1 - 2009-02-05 12:18:41 |
ok, ale czy moge razem zlapac z imbusem czujnik sprobowac odkrecic? czy lepiej nie |
Tomek - 2009-02-05 13:40:49 |
Najpierw stuknij w sam imbus musisz sie go pozbyć. |
kondon 1 - 2009-02-05 14:12:43 |
tego imbusa nie da rady wyjqc, uwierzcie mi koledzy :) |
kr4kus - 2009-02-05 14:22:47 |
jak coś włożyłeś to i wyjmiesz, musisz tylko w to uwierzyć :D no przecież nie zaspawał się tam. ja to bym to wiertarką potraktował i wykrętakiem |
Pitbull200 - 2009-02-05 16:54:10 |
Uderzaj dookoła, nie ma opcji żeby nie wyszedł. |
pako720 - 2009-06-08 07:05:27 |
pewno mi już nikt tu nie odpowie ale zapytam |
q_nerk - 2009-06-08 09:12:49 |
z gumą jest oryginalna - bynajmniej z tego co mi wiadomo |
Tomek - 2009-06-08 11:54:52 |
Ta z gumą tzw. tłumikiem jest oryginalna.A dalej nie zrozumiałem co chciałeś napisać. |
paprykarz1 - 2009-06-15 18:07:48 |
Kondon, podaj wymiar klucza do odkręcenia zębatki i czy śruba imbusowa ma prawy czy lewy gwint. Wolałbym nie powtarzać Twoich przygód. |